یاد بگیرید که خودتان گردو تازه را خشک کنید!
0
خشک کردن گردو تازه
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

برخلاف تصور خیلیها، خشک کردن گردو تازه در خانه کار چندان سختی نیست و به راحتی می توانید آن را در دو مرحله انجام دهید که در این مقاله روش انجامش را توضیح داده ایم. مرحله اول شامل جدا کردن پوست سبز گردو و مرحله دوم مربوط به زمانی است که گردو ها را می شکنیم.

اگر مراحل خشک کردن گردو تازه با پوست را به درستی انجام دهید مغزشان درسته و کامل جدا خواهند شد و بدون اینکه فاسد شوند، تا مدت زمان زیادی می توانید از آن استفاده کنید.

نحوه خشک کردن گردو تازه در منزل

در این قسمت، پیش از آن که به سراغ طرز خشک کردن گردو تازه برویم، ابتدا باید زمان برداشت گردو را بدانیم. زمانی که پوست گردو به رنگ سبز است، زمان برداشت گردوها فرا رسیده؛ اما مشروط بر آن که وقتی پوست گردو را فشار می دهید، اثر انگشتتان روی پوست سبز آن بماند، بدون اینکه زیر پوست آن سیاه شود. این نشان می دهد که مغز گردوها کاملا آماده است. در ادامه این مقاله با تازه چین همراه باشید تا روش خشک کردن گردو تازه در خانه را برایتان توضیح دهیم.

بخش اول: جدا کردن پوست و شستن گردوها

  1. بهتر آن است که گردو تازه را زمانی که هنوز پوستش سبز است، برداشت کنید. برای خشک کردن گردو تازه با پوست، پوست گردو باید به گونه ای باشد که به راحتی بتوانید با دست آن را جدا کنید. این نشان می دهد که گردوهای شما کاملاً رسیده و آماده مصرف است. اما معمولاً گردوها بسته به اقلیم منطقه ای که در آن قرار دارند، در ماه مرداد یا شهریور آماده برداشت هستند.

توصیه می کنیم که هنگام برداشت گردو تازه از درخت حتماً از دستکش استفاده کنید؛ زیرا ممکن است دست یا لباس شما سیاه شود و به سختی می توانید آن را پاک کنید.

خشک کردن گردو تازه
گردوی تویسرکان با قیمت مناسب در باغ تازه چین

نحوه جدا کردن پوست سبز گردو

  1. در مرحله دوم خشک کردن گردو تازه باید پوست سبز آن را جدا کنید. جدا کردن پوست خارجی گردو کمی دشوار است؛
  2. حتی اگر محصول کاملاً رسیده باشد. توجه داشته باشید که بایدپوست سبز گردو تازه را بدون ایجاد شکستگی در گردو جدا کنید. این کار را می توانید به چند روش انجام دهید:

الف) در یک روش می توانید گردو را زیر کفش خود قرار داده و با غلتاندن آن روی زمین سخت، پوست آن به راحتی جدا کنید. اما توجه داشته باشید که باید فشار مناسبی را به گردو وارد کنید تا آسیب زیادی در آن ایجاد نشود.

ب) با استفاده از یک تکه سنگ بزرگ یا تخته محکم چوبی می توانید پوست سبز آن را جدا نمایید.

ج) اگر عجله ندارید، چند روز صبر کنید تا با گذشت زمان پوست گردو خودش خشک شود. بعد به راحتی می توانید آن را جدا کنید.توجه داشته باشید که روش نگهداری گردو با پوست سبز آن متفاوت است.

مقاله خرید گردوی تویسرکان را هم بخوانید!

  1. در این روش می توانید گردوی تازه را پس از پوست کندن در یک ظرف پر از آب سرد ریخته و بشویید. پس از آن که گردوها را درون ظرف پر از آب ریختید، گردوهایی را که روی آب شناور می شوند، دور بیندازید؛ زیرا داخلشان پوک است.

4. یکی دیگر از روشهای خشک کردن گردو تازه با پوست این است که آنها را در یک مکان با تهویه مناسب هوا قرار دهید. سپس پارچه تمیزی را در یک سالن یا اتاق دارای تهویه مناسب و به دور از نور مستقیم خورشید پهن کرده و بگذارید گردوهای تازه به مدت ۲ هفته بماند تا پوست قهوه ای رنگشان به طور کامل خشک شود.

نحوه خشک کردن گردو تازه

الف) هر چند روز یک بار گردو تازه را جا به جا کنید تا تمام قسمتهای پوست آن در معرض جریان هوا قرار گرفته و خشک شود.

طرز تهیۀ کیک گردویی را بلدید؟

خشک کردن گردوی تازه در فضای باز

به شرطی که احتمال بارندگی وجود نداشته باشد و گردوها در معرض نور مستقیم خورشید نباشند، می توانید در فضای باز مانند حیاط این کار را انجام دهید.

  1. بررسی کنید که گردوها به طور کامل خشک شده اند یا خیر. توجه داشته باشید که اگر گردوها را در حالی که هنوز مرطوب هستند از روی پارچه جمع آوری کنید، امکان خرابی و کپک زدنشان وجود خواهد داشت. بهتر است چند گردو را برای امتحان بشکنید. پوست و مغز گردو تازه باید کاملا خشک، ترد و شکننده باشد.
  2. پس از آن که گردوها کاملاً خشک شدند، آنها را درون کیسه یا سبد توری قرار دهید و در جایی خشک و خنک یا در فریزر نگهداری کنید. مدت زمان نگهداری گردو کمی طولانی است. بسته به کیفیت آن می توانید یک تا دو سال با خیال راحت گردو تازه را در مکان مناسب انبار و استفاده کنید.
گردو تازه و خیس تویسرکان (بدون پوست سبز )
گردو تازه و خیس تویسرکان (بدون پوست سبز )

بخش دوم: شکستن گردوها

  1. شکستن پوست قهوه ای رنگ گردو کار خیلی ساده ای نیست و در بسیاری از موارد، هنگامی که از وسیله ای همچون گردو شکن استفاده می کنید، موجب خرد شدن نا مناسب گردو و مغز داخل آن می شود. ازین رو برای شکستن گردو در منزل روشهای متعددی وجود دارد.

– به منظور راحت شکستن گردو در منزل می توانید نگهداری گردو در آب را به مدت ۲ ساعت امتحان کنید. پس از خیس خوردن کامل گردو ها، آنها را به مدت یک شب داخل ظرفی در بسته نگهداری کنید. این کار باعث نرم تر شدن پوست سخت گردو ها خواهد شد.

– به عنوان روشی دیگر می توانید گردوها را در یک حوله بپیچید و با استفاده از وسیله ای مانند چکش شروع به شکستن گردوها کنید.

  1. خشک کردن مغز گردو تازه نیز کار خیلی سخت و پیچیده ای نیست. برای انجام این کار، مغز گردوها را روی پارچه یا سینی در مکانی که تهویه مناسب داشته باشد، قرار دهید تا به طور کامل خشک شوند. هر چقدر مغز گردو تازه خشکتر شود، امکان خرابی آن کمتر خواهد بود. انجام این مرحله برای افرادی ضروری است که قصد دارند گردو بدون پوست (نگهداری مغز گردو) را نگهداری کنند.
  2. اگر قصد دارید گردوها را ذخیره با نگهداری کنید، بهتر است آنها را در یک ظرف دربسته مخصوص و در یخچال نگهداری کنید. در صورت تمایل می توانید قبل از گذاشتن گردوها در یخچال، کمی آنها را تفت داده و برشته کنید.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.