6 روش آسان برای استفاده از گردو در برنامه غذایی
0
گردوی تازه
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

گردو را همه می شناسید و با خواصش کم و بیش آشنا هستید. با این محصول، غذاهای خوشمزه ای هم می شود درست کرد که چند مورد را برایتان توضیح داده ایم. در این مقاله چند راه ساده برای استفاده از گردو در برنامه غذایی برایتان توضیح داده ایم که می توانید بخوانید.

متخصص تغذیه ربکا دیتکوف، MPH ، RD ، CDN می گوید:  اگر تا به حال فقط در غلات جو دوسر خود و یا بعضی وقتها براونی (براونی یک نوع نان شیرینی میوه دار است) از گردو استفاده می کردید، الان وقتش است این عادت غذایی را تغییر دهید.

مغز گردو پروتئین بسیار زیادی دارد – 4 گرم پروتئین در یک وعده غذایی به اندازه یک چهارم فنجان. به علاوه، گردو بیش از هر مغز دیگری اسیدهای چرب امگا 3 دارد. دیتکوف می گوید: «اسیدهای چرب امگا 3 می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند ، HDL [یا همان] کلسترول” خوب “را تقویت کند و فشار خون را بهبود بخشند.»

همچنین بخوانید: طرز تهیه آبگوشت گردو و به

حال در مورد ضرورت استفاده از گردو در برنامه غذایی خود متقاعد شدید؟ این چند روش خلاقانه و خوشمزه را برای استفاده از آنها در رژیم غذایی خود امتحان کنید.

روشهایی برای استفاده از گردو در برنامه غذایی

1. گردو را درون ظروف گوشت چرخ شده بریزید.

آیا به دنبال راهی آسان برای افزودن غذاهای گیاهی بیشتر به رژیم خود هستید؟ دیتکوف توصیه می کند که  قبل از پخت، سعی کنید در دستورالعمل های مورد علاقه خود به جای یک سوم گوشت چرخ شده از گردوی ریز خرد شده استفاده کنید. دیتکوف توضیح می دهد که بافت های گردو و گوشت به طرز شگفت انگیزی شبیه هم هستند و وجود ماده ای غنی مانند مغز گردو به مرطوب ماندن غذا کمک می کند. او می گوید: «با این کار مقدار چربی اشباع شده را کاهش خواهید داد اما طعم یا مقدار قابل توجهی پروتئین را فدای آن نمی کنید.»

دستورالعمل برای رولت گوشت (یک قطعه گوشت چرخ کرده که آن را پخته و مثل نان ساندویچی می بُرند؛ نام دیگر آن میت لوف است) کوچک مکزیکی را در نظر بگیرید، یا یک تغییر جالب به تاکو (نان پیچیده به دور گوشت خرد کرده و پخته و کاهو و غیره) برای شام فردایتان خود اضافه کنید، منظورمان این است که در این غذاها نیز می توانید از گردو استفاده کنید و تغییری جالب در آنها انجام دهید. دیتکوف می گوید: فقط ادویه هایی مانند پودر چیلی، زیره و فلفل کاین را به مخلوط گوشت و آجیل اضافه کنید. اگر به دنبال یک دستور العمل کامل هستید، اینها راههایی برای استفاده از گردو در برنامه غذایی هستند.

استفاده از گردو در برنامه غذایی

2. استفاده از گردو در برنامه غذایی : نان تست آووکادو خود را روی گردو بگذارید.

ترکیبی از نان ترد به علاوه آووکادو خامه ای از نظر طعم همیشه برنده است، اما نه در بخش پروتئین! دیتکوف می گوید: «اما با قرار دادن یک عدد گردوی خرد شده روی نان تست به راحتی می توانید این مشکل را برطرف کنید تا از نظر پروتئین هم برنده شود! به علاوه، مغز گردو یک عطر و طعم اعتیاد آور و مغذی و بافتی ترد به این غذا اضافه می کند.» اگر حتی پروتئین بیشتری می خواهید، دیتکوف توصیه می کند که روی نان تست تخم مرغی بریزید که زرده و سفیده آن مخلوط نشده باشد که شش گرم ماده مغذی عضله ساز را به غذایتان اضافه می کند.

3. اودیه بیشتری به سالاد اضافه کنید.

احتمالاً نیازی نیست که به شما بگوییم کروتونها (نان خشک مکعب شکل و کوچک که در سوپ و یا روی سالاد می ریزند) کربوهیدراتهای خالی هستند. از طرف دیگر، گردوی ادویه دار یک سالاد ترد و خوش طعم است که دیتکوف کاملاً از آن حمایت می کند: «به لطف پروتئین و چربی های گردو، قدرت ماندگاری بیشتری به سبزیجات شما نسبت به کروتونها اضافه خواهد شد.»

یکی دیگر از راههای استفاده از گردو در برنامه غذایی این است که برای تهیه غذای بالا، مغزگردوها را به روغن زیتون آغشته کرده و مقداری ادویه های مورد علاقه خود هم روی آن بپاشید (ادویه زعتر، پاپریکای دودی، زیره، یا پودر کاری و زردچوبه را امتحان کنید) و خوب آن را زیر و رو کنید تا به ادویه آغشته شوند. مغز گردوها را روی سینی فر پهن کرده و به مدت 10 دقیقه در دمای 177 درجه سانتیگراد بپزید تا برشته شوند.

4. مغز گردو را به گلوله های انرژی میان وعده تبدیل کنید

گردو به تنهایی یک میان وعده بسیار پر کننده است اما دیتکوف اشاره می کند که وقتی آنها را با یک منبع کربوهیدرات پیچیده همراه کنید، واقعاً راضیتان خواهد کرد. این گلوله های پر انرژی گردو، خرما و جو دوسر به راحتی در غذاساز درست می شوند و فقط یکی دو نوع آنها کافی است تا انرژی بدنتان تا فاصلۀ وعده غذایی بعدی را تأمین کند.

یکی دیگر از راههای استفاده از گردو در برنامه غذایی این است که می توانید مقداری مغز گردو، جو دو سر، خرما، وانیل، نمک و مقداری شربت افرا را در مخلوط کن ریخته و مخلوط کنید. سپس آنها را در ظرفی بریزید. مقداری مغز گردو دیگر را با چاقو ریز ریز کنید و در بشقابی بریزید. مخلوط غذایی را که از مخلوط کن خارج کرده اید، به شکل گلوله دربیاورید و سپس در بشقاب محتوی مغز گردوی ریز ریز شده بغلتانید تا مغز گردو به آن بچسبد. حال می توانید آن را نوش جان کنید!

5. استفاده از گردو در برنامه غذایی : کره گردو که خودتان درست کرده اید را بر روی هر چیزی که دوست دارید، بریزید.

این یک جایگزین غیرمنتظره برای کره بادام زمینی یا بادام معمول شما است – و درست کردن آن هم خیلی ساده است. دیتکوف می گوید: دو فنجان گردوی خام یا تست شده را در یک غذاساز با کمی نمک و دو قاشق چای خوری روغن نباتی بریزید و آن را آسیاب کنید تا یک قوام خمیر مانند به دست آید. (حدود پنج دقیقه طول خواهد کشید.) به عنوان یک شریک پروتئینی بسته بندی شده برای کراکرهای (بیسکویت بی شکر) غلات کامل، برش های میوه یا ماست یونانی ساده لذت ببرید.

6. یک لایه نازک شکلات و گردو درست کنید.

مطابق با سلیقه خود می دانید که ترکیب گردو و شکلات تلخ هرگز شما را به اشتباه هدایت نمی کند. علاوه بر این، مزایای زیادی هم برای سلامتتان خواهد داشت. این شکلات علاوه بر امگا 3 مفید برای قلب، موادی مانند فلاونول، آنتی اکسیدان های قدرتمندی خواهد داشت که می توانند به محافظت از مغز شما کمک کنند و این هم یکی از راههای استفاده از گردو در برنامه غذایی است.

دیتکوف دوست دارد که آنها را با کمی شکلات تلخ همراه کند: روی یک سینی کوچک شیرینی پزی، یک لایه یکنواخت از شکلات تلخ آب شده پخش کنید. گردوی خرد شده و کمی نمک دریا را روی آن بپاشید. بگذارید شکلات کاملاً سرد شود (در دمای اتاق) ، سپس آن را تکه تکه کنید و بخورید.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.