پخت غذای خارجی با گردو
2
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

در مقالات دیگر وب سایت ما با طرز پخت چند غذای ایرانی با گردو آشنا شده اید. حال در این مقاله قصد داریم نحوه چخت چند غذای خارجی با گردو را هم به شما آموزش دهیم تا برنامه غذایی تان را متنوع تر کنیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

آموزش پخت چند غذای خارجی با گردو

حالا در این قسمت این غذاهای متنوع را یکی یکی به شما آموزش خواهیم داد.

با چند غذای ایرانی با گردو هم آشنا شوید

اولین غذای خارجی با گردو : پاستا با سس پستو گردو

 مواد لازم برای شانزده نفر
2 حبهسیر
5 ساقهریحان
340 گرمپاستا پنه
4/1 پیمانهگردو خرد شده
3 قاشق غذاخوریروغن زیتون
1 عددبادمجان خرد شده
2 قاشق غذاخوریآب لیموترش
1 قاشق چایخورینمک
4/3 پیمانهفلفل سبز تازه خرد شده
2 پیمانهگوجه فرنگی خرد شده
1.5 پیمانهکدو سبزخرد شده
1.5 پیمانهکدو زرد خرد شده
1 پیمانهپیاز بنفش خرد شده
3/1 پیمانهپنیر موزارلا رنده شده
4/3 پیمانهفلفل دلمه ای زرد یا قرمز خرد شده

طرز تهیه

فر را با دمای 400 درجه ی فارنهایت روشن کنید تا هوای فر گرم شود

پیاز، بادمجان، کدوها، فلفل سبز و دلمه ای را با 3 قاشق روغن زیتون در ظرفی ریخته، با حرارت ملایم روی اجاق قرار دهید، 45 دقیقه تفت دهید تا پخته شوند و بعد درون ظرفی بریزید.

پاستا ها را درون ظرفی ریخته و کمی زمان بدهید تا پخته شوند، پاستا را بعد از آبکش کردن درون ظرفی که فلفل و کدو و بادمجان ها هستند اضافه کنید.

غذای خارجی با گردو

طرز تهیه سس پستو برای این غذای خارجی با گردو

پنیر،گردو،ریحان و سیر را درون غذاساز ریخته.زمانی که درب آن را بستید دستگاه را روشن کرده 5 ثانیه بعد خاموش کنید و دوباره این کار را تکرا کنید تا موادتان له نشوند.سپس نصف قاشق چایخوری نمک و آب لیموترش و نصف پیمانه (روغن یا روغن زیتون) را با هم مخلوط کنید وبه پاستا اضافه کنید و مواد را باهم مخلوط کنید.

درآخرکه مواد را درون بشقاب ریختید، ادویه های دلخواهتان را بزنید و برای تزئین گوجه های گیلاسی را روی پاستا بریزید و سرو کنید.

غذای خارجی با گردو

کروکت برنج ، یک غذای خارجی دیگر با گردو

 مواد لازم برای دو نفر
1 حبهسیر
1 عددپیاز
1 پیمانهبرنج
2 عددتخم مرغ
به مقدار لازمکره
به مقدار لازمآرد
100 گرمگوشت چرخ شده
به مقدار لازمنمک و فلفل
1 قاشق سوپ خوریرب گوجه فرنگی
2/1 قاشق چایخوریزعفران(ساییده شده)
25 گرمزرشک
25 گرمگردو

طرز تهیه:

کروکت برنج هم یک غذای خارجی با گردو است که مطمئنیم از خوردنش لذا خواهید برد. دستور پخت آن به صورت زیر است:

برنج را به مدت یکساعت با آب جوش و یک قاشق مربا خوری نمک بخیسانید.بعد یک ساعت آن را در مقداری اب بجوشانید تا زمانیکه دانه برنج نرم شده باشد(از پلو کمی نرم تر) ،آبکش کرده و دم دهید(پنج دقیقه کافیست)، پنج دقیقه بعد از دم دادن آن را با گوشت کوب له کنید یا چرخ کنید، سپس یک عدد تخم مرغ را با ان مخلوط کنید و خوب هم بزنید یا با دست ان را ورز بدهید تا مواد به هم بچسبند.سپس پیاز را رنده کنید و در روغن تفت بدهید تا طلایی رنگ شود.

در مرحله ی بعد گوشت چرخ شده (یا سویای خیسانده)را به پیاز داغ اضافه کنید، کمی تفت دهید و سیر را در ان بریزید و دوباره تفت دهید و رب گوجه را به مواد اضافه کنید.

یک عدد تخم مرغ دیگر را آبپز و رنده کرده و به مواد اضافه کنیدبه همراه یک سوم لیوان آب و زمان بدهید تا آب مواد بخار شود و بپزند.

به کف دستانتان کمی آرد بزنید تا خمیر(برنج نرم شده) به دست نچسبد، سپس به اندازه یک نارنگی خمیر برداشته و در کف دستتان آن را پهن کنید و مواد را درون ان بگذارید، در آخر لبه های خمیر را به هم بچسبانید(دقت کنید که تمام قسمت های باز خمیر بسته شود) و به ان فرم بدهید(به شکل لوله ای یا دایره ای).

در آخر میتوان کروکت هارا در یک یا دو زرده (بستگی به تعداد کروکتها دارد)چرخاند و درون ظرفی با محتوای آرد سوخاری بغلتانید و سپس سرخ کنید یا کروکتها به صورت عادی با مقدار کمی روغن یا کره سرخ کنید و زمانی که رنگ انها طلایی شد آماده ی سرو می باشد.

غذای خارجی با گردو

پاستا با سس جعفری و گردو

مواد لازم برای چهار نفر 
سیر2 حبه
کره50 گرم
پنیرگودا100 گرم
جعفری پاک شده50 گرم
نمکبه مقدار لازم
فلفلبه مقدار لازم
آبلیمو4 قاشق غذاخوری
روغن زیتون4/3 پیمانه
ماکارونی فرمی500 گرم
مغز گردو3/2 پیمانه

گردوی شیرین هم می تواند میان وعده خوشمزه ای باشد. در اینجا بخوانید

طرز تهیه

پاستا با گردو یک غذای خارجی با گردو است که طعم خوبی دارد. به این روش آن را درست کنید:

درون قابلمه ای مقداری آب و کمی روغن و نمک بریزید و زمانیکه آب به جوش آمد ماکارونی هارا اضافه کنید و بگذارید تا بپزد.(برای فهمیدن اینکه ماکارونی ها پخته یا نه، چند ریشه ماکارونی را برداشته روی درب قابلمه بگذارید؛اگر ماکارونی ها چسبید یعنی پخته است)سپس ان را آبکش کنید.

درون تابه ای مقداری کره یا روغن بریزید و ماکارونی هارا داخل کره تفت دهید.سپس ماکارونی هارا درون ظرف دلخواهتان بریزید و سس را به آن اضافه کرده،سپس پنیر گودا را به شکل مربع های کوچک خورد کنید و روی پاستا بریزید.

طرز تهیه سس برای این غذای خارجی با گردو

سیر را پوست گرفته و به همراه مغز گردو و جعفری و کمی نمک و فلفل و آبلیمو داخل مخلوط کن بریزید و ان را روشن کنید؛در همان حال مقداری روغن زیتون نیز اضافه کنید.

غذای خارجی با گردو

بورک گوشت و گردو

مواد لازم برای چهار نفر 
آرد500 گرم
خمیر مایه1 قاشق چایخوری
شکر1 قاشق چایخوری
تخم مرغ1 عدد
ماست3 قاشق غذاخوری
سرکه3 قاشق غذاخوری
روغنبه مقدار لازم
روغن زیتون4 قاشق غذاخوری
نمک1 قاشق چایخوری
گوشت چرخ شده500 گرم
پیاز خرد شده2 عدد
فلفل سبز خرد شده تازه(یا فلفل دلمه ای سبز)1 عدد
فلفل قرمز خرد شده(یا فلفل دلمه ای قرمز)1 عدد
مغز گردو خرد شده1 پیمانه
پودر فلفل سیاه1 قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمزنصف قاشق چایخوری
دانه کنجدیه مقدار لازم
تخم مرغ1 عدد

طرز تهیه:

خمیر مایه، ماست، چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون، سرکه،یک قاشق چایخوری نمک، شکر، یک عدد تخم مرغ و آرد را درون ظرفی بریزید و ان را ورز بدهید تا خوب یکدست شود؛سپس روی ظرف را با یک پارچه ی تمیز و مرطوب بپوشانید و نیم ساعت کنار بگذارید.

در مرحله ی بعد کمی روغن را درون تابه بریزید و روی اجاق قرار دهید تا روغن گرم شود،سپس گوشت چرخ شده را اضافه کنید و تفت بدهید؛سپس فلفل قرمز خرد شده و فلفل سبز خرد شده را به همراه پیاز خرد شده را به مواد درون تابه اضافه کنید و تفت بدهید، یک دقیقه بعد یک قاشق چایخوری نمک، پودر فلفل سیاه و پودر فلفل قرمز را اضافه کنید(اگر غذای تند را دوست ندارید مقدار کمتری فلفل اضافه کنید).

از خمیر به اندازه ی یک پرتقال بردارید و آنقدر پهن کنید تا نازک شود، سپس خمیر را به شکل مربع بزرگ درآورید و  مواد را روی قطر مربع پهن کنید و خمیر را به آرامی رول کنید(دقت داشته باشید که مواد از خمیر بیرون نزند).

فر را گرم کنید و رول ها را درون سینی فر قرار دهید و یک عدد تخم مرغ را کمی زده و با برس روی رول ها را تخم مرغ زده بزنید و در آخر کمی کنجد برای تزئین روی آنها بپاشید.

فر را با دمای 170 درجه ی سانتی گراد یا 325درجه ی فارنهایت قرار دهید تا خوش رنگ و برشته شوند؛بعد از تمام شدن کار فر بورک ها آماده ی سرو میباشند.

2 دیدگاه

  1. مینا تبوک دی 7, 1397 پاسخ

    بسیار عالی بچه های تازه چین ، مطلب خیلی خوبی بود . من که استفاده کردم از این غذاهای خارجی

    • حسن موحد دی 9, 1397 پاسخ

      نوش جانتون ، انشالله همیشه در خدمت باشیم .

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.