تهیه گردوی بو داده با دو روش متفاوت
0
تهیه گردوی بو داده
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

تهیه گردوی بو داده کاری ساده و با مزه است (منظورمان طعم آن است!): همان طور که می دانید، گردو یکی از انواع آجیل هایی است که بو دادن آن تاثیر زیادی در خوشمزه تر شدنش دارد. ممکن است برخی افراد به دلیل خشک بودن گردو یا حساسیت داشتن به گردو یا طعم آن از مصرف این آجیل مقوی خودداری کنند.

با بو دادن گردو دیگر مشکلی با این قضیه نداشته باشند، زیرا پس از بو دادن با طعم بی نظیری که به خود می گیرد طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. در این مقالۀ فروشگاه تازه چین طرز تهیه گردوی بو داده را برایتان توضیح داده ایم.

همچنین بخوانید: 4 دستورغذایی با گردو

مواد لازم برای تهیه گردوی بو داده

  • گردو
  • کره
  • بطری اسپری

روش تهیه گردوی بو داده

برای طعم دار کردن گردو ابتدا گردوها را مغز کنید. سعی کنید که در زمان مغز کردن گردو سالم باشد و خرد نشوند، زیرا با استفاده از مغزهای سالم برای این کار، نتیجه بهتری به دست خواهید آورد. حال در این قسمت گردو ها را با کمی کره آب شده و کمی نمک مخلوط کنید. نمک باعث خوش طعم شدن طعم آن می شود و کره نیز نمی گذارد گردو به تابه بچسبد. در همین مرحله در صورت تمایل می توانید از چاشنی های دیگری نیز استفاده کنید. به جای کره می توانید از روغن پخت و پز نیز استفاده کنید. پس از پایان مزه دار کردن گردو با دو روش متفاوت می توانید به سراغ بو دادن گردو بروید.

روش اول: طرز تهیه گردوی بو داده در تابه

در این روش برای تهیه گردوی بو داده ابتدا یک تابه بزرگ را به مدت پنج دقیقه روی حرارت متوسط گرم کنید. حالا گردوهای مزه دار شده را داخل تابه بریزید تا به صورت خشک بو داده شوند، توجه داشته باشید که گردوها را باید از پوست خارج کرده و از وسط نصف کرده باشید، در صورت تمایل می توانید کمی روغن زیتون هم به آن اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه گردوی بو داده باید مرتب گردوها را هم زده و چبچرخانید تا مطمئن شوید که همه گردو ها به شکل یکسان بو داده می شوند و البته از سوختن شان نیز جلوگیری کنید. این کار را به مدت پنج دقیقه ادامه دهید.

گردوها باید بوی تفت دادگی بدهند و به تدریج رنگشان قهوه ای می شود، سپس حرارت را خاموش کرده و منتظر بمانید تا گردوهای بو داده شده خنک شوند.

روش دوم: بو دادن گردو در فر

برای انجام این کار درجه فر را بر روی حرارت ۱۹۱ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و گردوها را داخل سینی بچینید. توجه داشته باشید که باید پوست آن ها را خارج کرده و از وسط نصف کنید. حالا اجازه دهید به مدت ده تا پانزده دقیقه داخل فر بماند.

هنگامی که رنگ گردوها در حال تغییر به قهوه ای بود و بوی تفت دادگی شان به مشام تان رسید کار بو دادن گردوها تمام شده است و البته مرتب چک کنید تا نسوزند.

در مرحله آخر از تهیه گردوی بو داده گردوها را از فر بیرون آورده و پیش از مصرف آن را داخل بشقاب بریزید و منتظر بمانید خنک شود. حال در کنار خانواده می توانید از خوردنشان لذت ببرید.

این مقاله را نیز بخوانید: نگهداری مغز گردو

نکات تکمیلی

برای تهیه گردوی بو داده با طعم تند می توانید پیش از بو دادن کمی کره، کمی فلفل قرمز تند و زیره سبز یا فلفل سیاه اضافه نمایید.

اگر نمی خواهید همه مغز گردوها را یک مرتبه استفاده کنید، می توانید آن ها را در جایی خنک و خشک و دور از نور خورشید نگهداری کنید.

برای تهیه گردوی بو داده با طعم سبزیجات می توانید پیش از بو دادن به آن کمی کره، کمی رزماری یا سیر اضافه کنید.

برای بو دادن مغز گردو با استفاده از فر می توانید کف سینی فر را با فویل کاغذ مومی بپوشانید تا آسان تر و سریع تر بتوانید آن را تمیز کنید.

امیدواریم از دستور غذایی که در این بخش توضیح دادیم لذت برده باشید. در میان مقالات فروشگاه تازه چین دستورهای غذایی دیگری را نیز توضیح داده ایم که در کنار خانواده می توانید از آنها لذت ببرید.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.