ترفند هایی برای خرید آجیل ارزان
0
خرید آجیل ارزان

اگر به یاد داشته باشید، قیمت  خرید آجیل از اواخر سال 97 به دلیل افزایش ناگهانی قیمت دلار و از طرفی صادراتی بودن آجیل افزایش چشمگیری داشت. در پی این افزایش قیمت فضایی قدر افراد به شدت در خرید آجیل کاهش پیدا کرد . در سال  پایان 97 و حرکت به سوی سال جدید اغلب افراد در خریدهایشان از آجیل چشم پوشی می کردند. اما خرید آجیل ارزان هم غیرممکن نیست.

یعضی نیز بجای خرید آجیل به شیوه های مرسوم قبل از ترکیبات دیگری به عنوان آجیل استفاده کردند. در ادامه چند ترفند خرید آجیل ارزان را بیان می کنیم.

خشک کردن گردو تازه

مصرف آجیل و فواید آن

اگر قیمت خرید آجیل اینقدر بالا نبود، مصرف آن را به عنوان میان وعده روزانه نه فقط در دوران نوروز بلکه همیشه توصیه می کنیم. با این حال صرف نظر از قیمت بالا میخواهیم چند خطی از فواید مصرف آجیل را شرح دهیم. هر کدام از مغزهای آجیل به اندازه خود سرشار از ویتامینها و پروتئینها و انواع مواد ریز مغذی هستند. اگر مواد معدنی مشترک در همه مغزهای آجیل را تیتروار نام ببریم.

شامل:

  • فیبر
  • انواع ویتامین A,B,C
  • اسید چرب 3
  • مواد معدنی (پتاسیم ، منیزیم و کلسیم)
  • روی
  • منگنز
  • و …..

می شوند.

تا الان کیک گردو و موز درست کردید؟ اینجا را بخوانید

خوردن مغزهای آجیل از جمله مغز بادام می تواند به کاهش وزن کمک کند. یکی از فواید خوردن مغز بادام کاهش وزن به کمک مصرف آن به خصوص کاهش چربی دور شکم است. اسیدهای چرب اسم چربی دارند ولی استفاده از مغزها که دارای این چربی هستند نه تنها به افزایش فشار منجر نمی شود، بلکه به کاهش آن نیز کمک می کند. نکته: مصرف آجیل و مغزهای خام هست که تاثیر واقعی و فایده دارند.

برای بهره بردن از این خواص بهتر است از آجیل خام استفاده کنید.

 

معرفی فواید و خواص مغزها در خرید آجیل

***  استفاده از بادام در بین مغزها بشتر توصیه می شود، چون هم سبب کنترل کلسترول بدن می شود و هم اینکه سلامت سیستم قلبی و عروقی بدن را تنظیم می کند. مصرف بادام به عنوان یک مغز موثر در لاغری و رژیم غذایی توصیه می شود.

فندق، بادام و پسته

***  مغز مغذی دوم فندق است .

فندق مقدار زیادی اسید فولیک دارد و به همین علت استفاده آن به خانم های باردار توصیه می شود. فیبر موجود در فندق احساس سیری در بدن بوجود می آورد و برای دوران رژیم مناسب است. مصرف آن از بروز بیماری قلبی و عروقی جلوگیری می کند.

***  اما بادام زمینی این مغز خوشمزه با داشتن اسید فولیک و پرونئین بالا برای کم خونی بسبار مناسب است.

***  پسته یکی از پرطرفدارترین مغزهاست و اغلب آن را برای پیشگیری و درمان کم خونی مناسب می دانند. پسته حاوی آنتی اکسیدان و اسید چرب سالم است و به همین علت از بروز بیماری های مزمن جلوگیری می کند.

گردو و بادام هندی

***  گردو به فسفر داشتن و افزایش کارایی و بهبود مغز کمک زیادی می کند. مغز گردو دارای  اسید چرب امگا 3 هست و این چربی ریسک بیماری های قلبی و فشار خون را کاهش می دهد. گردو همچنین بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. جالب است بدانید پوست گردو در طب سنتی برای درمان بیماریهای مختلف مورد استفاده قرار می گرفت.

***  بادام هندی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. برای درمان چربی و کاهش فشار خون بادام هندی مصرف کنید.

در بالا به خاصیت های مهم چند مغز پر مصرف و شناخته شده پرداختیم. در ادامه مشکلات خرید آجیل و اینکه از چه ترفندهایی برای خرید آجیل ارزان استفاه کنیم را بیان می کنیم.

 مشکل خرید آجیل ارزان با  بودجه کم برای همه

برای همه افراد مخصوصا در سال 97 با توجه به کاهش درآمد نسبت به افزایش شدید قیمت ها امکان خرید آجیل ارزان میسر نبود. اما می توان برای خرید آجیل ارزان از روش ها و ترفندهایی استفاده کرد تا با هزینه کمتر بتوان از آجیل در مهمانی استفاده کرد. این ترفند ها خرید آجیل و خشکبار مانده با قیمت پایین را به شما پیشنهاد نمی دهد. بلکه روش هایی که بتوان از آن به شیوه های جدید خرید آجیل را انجام داد و مصرف کرد.

خرید آجیل ارزان

چند ترفند خرید آجیل ارزان

  • آجیل شیرین را با خشکبار ترکیب کنید
  • ترکیب انواع تخمه ها با یک یا دو مغز
  • از ترکیب آجیل های پوست دار استفاده کنید
  • تر کیب اجیل ترش
  •  

چهار (4) روش برای اینکه بتوانیم خرید آجیل ارزان و مقرون به صرفه داشته باشیم را نام بردیم و در ادامه هرکدام را توضیح میدهیم.

1- از آجیل شیرین استفاده کنید

آجیل های مرسوم که استفاده می شود اغلب ترکیب های یکسان دارند. اما می توان با خلاقیت نوع آجیل را تغییر داد به عنوان مثال وقتی از آجیل شیرین صحبت می کنیم. منظور استفاده از توت – کشمش – انجیر و … است این یه ترکیب آجیل شیرین است.

حالا میتوانید به این ترکیب یک یا دو مغز  و یا حتی نخود شور هم اضافه کنید. استفاده از یکی از تخمه ها و یک مغز در کنار آجیل شیرین ترکیب مقرون به صرفه را فراهم می کند.

2- ترکیب انواع تخمه ها با یک یا دو مغز

روش دیگری که هزینه خرید آجیل را پایین می آورد، استفاده از تخمه ها است. در این روش یک یا دوو مدل تخمه را به همراه یک یا دو مغز ترکیب می کنید. اگر در ترکیب تخمه آفتابگردان را استفاده کنید به دلیل اینکه مصرف بالایی دارد. بهینه تر و جالب تر میشود.

3- از ترکیب آجیل های پوست دار استفاده کنید.

خرید بادام زمینی با پوست یا بادام با پوست کاغذی یا حتی هسته زردآلو خندان و فندق با پوست ترکیبهای خوشمزه ای هستند. قیمت این دسته برای خرید آجیل پایین تر است و در دو نوع خام و شور عرضه می شود .

اما توصیه می شود از نوع شور شده استفاده کنید یا خودتان شور کنید زیرا وقتی بو داده و شور شوند تردتر شده و مزه خوبی پیدا می کنند.

6 روش آسان برای استفاده از گردو در برنامه غذایی را یاد بگیرید

4- از ترکیب آجیل های پوست دار استفاده کنید.

آجیل ترش یعنی از میوه های خشک در کنار یک یا دو مغز و یه تخمه استفاده کنید. در این ترکیب شما می توانید از میوه هایی مانند آلو، پرتقال، سیب و میوه های دیگر استفاده کنید.

هر نوع میوه خشک را می توانید خودتان در خانه تهیه کنید و نیازی به خرید و هزینه ندارید. حالا میوه هایی که خودتان خشک کرده یا تهیه کرده اید را با یک مغز یا چند تخمه مخلوط کنید. می توانید از توت خشک یا انجیر هم استفاده کنید.

نتیجه: شاید خرید اجیل با قیمت هایی بالا امکان خرید را پایین آورد اما با کمی ایده می توان آجیل هایی در ترکیبات جدید درست کرد و به مصرف رساند.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.