خواص پنهان گردو که شاید قبلاً نمی دانستید
0
خواص پنهان گردو
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

همان طور که می دانید، گردو میوه درختی از تیره Juglans به ویژه گردوی ایرانی یا انگلیسی است. گردو تأثیر فوق العاده ای بر سلامتی شما دارد. اما متأسفانه ، برخی از مردم هستند که به خوردن این میوه علاقه چندانی ندارند.

شاید دلیلش این باشد که از خواص پنهان گردو اطلاعات چندانی ندارند. یا شاید هم گردویی خورده اند که طعم خوشی نداشته و ذهنیتشان در مورد گردو بد شده است. ما در این مقالۀ فروشگاه تازه چین برخی از خواص پنهان گردو را که شاید قبلاً نمی دانستید برایتان توضیح داده ایم.

همچنین بخوانید: خواص گردو برای کودکان

طبق گفته محقق آمریکایی ، جو وینسون از دانشگاه اسکرانتون ، گردو از بادام زمینی ، بادام ، اسپند ، پسته و سایر مغزها بالاتر است. یک مشت گردو تقریباً دو برابر مقدار معادل سایر آجیل های معمولی آنتی اکسیدان دارد.

وینسون می گوید: آنتی اکسیدان های موجود در گردو دو تا 15 برابر از ویتامین E- معروف به اثرات آنتی اکسیدانی مشهور قدرتمندتر است که بدن را در برابر آسیب رسانی مواد شیمیایی طبیعی در ایجاد بیماری محافظت می کند.

آشنایی با خواص گردو
آشنایی با خواص گردو

خواص پنهان گردو

در اینجا 8 مورد از خواص پنهان گردو را توضیح داده ایم که می توانید در زیر بخوانید!

مراقبت از قلب

به عنوان یک منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 ، گردو سطح کلسترول بد را کنترل می کند و همچنین سطح کلسترول خوب بدن را افزایش می دهد. خوردن یک مشت گردو در روز می تواند شما را از بیماری های قلبی عروقی ، سکته مغزی ، بیماری های عروق کرونر و سایر خطرات احتمالی مربوط به قلب دور نگه دارد.

خواص پنهان گردو : بر بیماری های التهابی غلبه می کند

گردو این توانایی را دارد که با بیماریهای التهابی مانند آسم ، پسوریازیس ، اگزما و آرتریت روماتوئید مقابله کند و برای درمان این بیماریها بسیار مفید است.

مصونیت بدن را بالا می برد

گردو دارای خواص آنتی اکسیدانی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از پیری ، سرطان و اختلالات عصبی محافظت می کند.

خواص پنهان گردو : پوستتان را براق می کند

“گردو چربی های سالم امگا -3  در خود دارد که غشای سلولهای پوستتان را تقویت می کند ، در آن رطوبت و مواد مغذی قفل شده و آن را چاق و درخشان نگه می دارد و سمومی را که به سلول های پوست آسیب می رسانند از آن دور می کند.

علاوه بر این، گردو دارای خواص قابض قوی است که از پوست در برابر خشکی محافظت می کند. در حقیقت ، به همین دلیل ، آنها از سنین بالاتر برای ماساژ درمانی ، رایحه درمانی و محصولات آرایشی نیز استفاده می شوند.

گردو تویسرکان
گردو تویسرکان

گردو و مواد معدنی

از خواص پنهان گردو این است که گردو حاوی منگنز ، پتاسیم ، روی ، کلسیم ، آهن ، منیزیم ، سلنیوم و مس است که اهداف مختلفی از جمله تولید اسپرم و سنتز اسید را دارد.

با یبوست مبارزه می کند

گردو همچنین می تواند به عنوان ملین مصرف شود زیرا می تواند به مقابله با یبوست کمک کند

خواص پنهان گردو برای موهای زیبا

گردو یک ماده غذایی اصلی و بسیار مفید برای مو است ، زیرا منبع عالی بیوتین ، ماده مغذی ضروری شناخته شده برای تقویت مو ، بهبود رشد مو و کاهش ریزش مو است. کمبود بیوتین می تواند منجر به ریزش و شکستگی مکرر مو شود.

این مقاله را نیز از دست ندهید: خواص گردو برای مغز

کاهش وزن

گردو به عنوان یک ماده غذایی با طعم خوشمزه برای کاهش کلسترول و وزن بسیار مفید است. برای لذت بردن کامل از فواید گردو برای کاهش وزن ، باید به این نکته توجه داشته باشید که این آجیل ها غذایی پرکالری هستند که باید به میزان متوسط ​​مصرف شوند. بهتر است که فقط 1.5 اونس (حدود 20 نیمه گردو) برای حداکثر سود بردن از این آجیل خوشمزه به منوی غذایی روزانه خود اضافه کنید. “

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.