خواص گردو برای رشد مو
0
خواص گردو برای رشد مو
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

همۀ ما به خوبی می‌دانیم که مو یکی از عناصر زیبایی است. امروزه داشتن موی سالم و شاداب برای افراد یک مزیت به شمار می‌آید. اکثر افراد برای داشتن موی زیبا و شاداب به هر راهی متوسل می‌شوند. از مصرف کردن شامپوهای ویژه تا مراجعه به دکترهای متخصص مو و زیبایی و استفاده از برخی ترکیبات گیاهی چند مورد از این راهکارها هستند. گردو برای رشد مو مفید است. در این مقالۀ تازه چین خواص گردو برای رشد مو را بررسی می‌کنیم. اما ابتدا برخی از مزایای داشتن موی سالم را بررسی می‌کنیم. سپس به گردو می‌پردازیم. در انتهای مقاله، نظرها و پیشنهادهای خود در این رابطه را با ما در میان بگذارید.

داشتن موی سالم و شاداب مزیت بزرگی است!

 

موی سالم نعمت بزرگی است و مراقبت از آن هم نه کاری سخت است و نه ساده. اما مراقبت از آن اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه کنید. در این مقاله قصد نداریم راه‌های نگهداری از مو را بررسی کنیم. فقط برخی از خواص گردو برای آن را بررسی می‌کنیم. گردو به تنهایی کافی نیست. اما برای مو بسیار مفید است. پس این مقاله را بخوانید و با ما همراه باشید.

 

همچنین بخوانید: خواص گردو برای کودکان

خواص گردو برای رشد مو

 

گردو منبعی غنی از چربی‌های تک اشباع نشده و اسیدهای  چرب امگا 3 است که برای سلامت بدن، پوست و مو بسیار مفید است. گردو یکی از غذاهای بسیار مفیدی است که حتماً باید در برنامۀ غذایی روزانه‌تان گنجانده شود.

در ادامۀ این مقاله خواص و مزایای گردو برای رشد مو را بررسی کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم تا انتها بخوانید.

 

برای خرید گردوی مرغوب از تازه چین کلیک کنید

کاهش ریزش مو

 

یکی از مهمترین دلایل برای ریزش مو کمبود سلنیوم است. گردو سرشار از سلنیوم و بیوتین (ویتامینB7) است و هر دو اینها جلوی ریزش مو را می‌گیرند؛ بنابراین، مصرف روزانۀ گردو به کاهش ریزش مو در مردان و زنان کمک می‌کند. به شما توصیه می‌کنیم که هر روز مقداری گردو بخورید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.

خواص گردو برای رشد مو : تقویت موی سر

 

گردو سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، اسیدهای چرب امگا 3، امگا 6 و امگا 9 است که می‌تواند موهایتان را از ریشه تا نوک آن سالم نگه دارد. حتی اسیدهای چرب امگا 2 موجود در گردو نیز به رشد و تقویت آنها کمک می‌کند؛ بنابراین، از خواص گردو برای رشد مو این است که از آسیب‌های ناشی از نور آفتاب و آلودگی به موهایتان جلوگیری کرده یا آن را کاهش می‌دهد. برای رشد موهایتان گردو را حتماً در برنامۀ غذایی خود بگنجانید.

 

کاهش شوره سر

 

اگر نگوییم همه، اکثر ما با مشکل شورۀ سر مواجه بوده‌ایم. همه هم می‌دانیم که چقدر آزارنده است. حتی تصور دیدن این دانه‌های ریز سفید لابلای موها آدم را آزار می‌دهد. وقتی موها را هم شانه می‌زنید، دادنه دانه مثل برف روی زمین می‌ریزد. برای آن باید فکری کنید و راهکاری پیدا کنید. خوردن گردو یکی از این راهکارها است. اما چرا سرمان شوره می‌زند؟

اگر غدد چربی موجود در فولیکول‌های مو چربی کمتری از حد مطلوب تولید کنند، در موی سرتان شوره ایجاد خواهد شد. هنگامی که جمجمۀ سرتان تغذیۀ مورد نیاز را دریافت نکند، باعث ضعیف و شل شدن موها خواهد شد. البته عوامل دیگری هم در ایجاد آن دخیل هستند که از چارچوب این مقاله خارج است. اما با افزایش مصرف اسیدهای چرب ضروری می‌توانید جلوی ایجاد شورۀ سر را گرفته یا میزان آن را کاهش دهید. این مورد هم یکی از مهم‌ترین خواص گردو برای رشد مو است. توصیه می‌کنیم روزانه مقداری مغز گردو بخورید تا بتوانید شورۀ سر خود را کنترل کنید. اما به یاد داشته باشید که در خوردن گردو هم نباید زیاده‌روی کرد.

 


شوره سر
شوره سر


کمک به داشتن جمجمۀ سالم

 

از خواص گردو برای رشد مو می‌توانیم به این مورد هم اشاره کنیم که گردو منبع غنی از روغنهای ضروری است که جمجمه را هیدراته نگه می‌دارد؛ علاوه بر این، گردش خون را در آن افزایش می‌دهد که باعث رشد مویی سالم و قوی خواهد شد. گردو به دلیل داشتن این خواص ضد باکتریایی جلوی ایجاد عفونت را می‌گیرد. خوردن روزانه مغز گردو به شما کمک خواهد کرد که در جمجمه‌تان عفونت ایجاد نشود.

استفاده از رنگ پوست گردو

 

پوست سفت گردو رنگی قوی دارد، طوری که از آن می‌توانید برای رنگ کردن موهایتان با یک رنگ طبیعی قهوه‌ای پررنگ استفاده کنید. برای رنگ کردن موهایتان با استفاده از رنگ پوست گردو مراحل زیر را دنبال کنید:

10 تا 15 پوست خشک گردو را شکسته و آنها را به مدت 30 دقیقه در آب جوش غوطه‌ور کنید.

سپس مایع را سرد کرده و پوسته‌ها را کش دهید.

تارهای موی خود را که می‌خواهید رنگ شوند، از بقیه جدا کنید.

با کمک یک گلولۀ کوچکِ پنبه رنگ را روی تارهای مو بگذارید.

حال رنگ را حداقل به مدت یک ساعت به این حال رها کنید.

موی خود را با مقداری آب شامپو و حالت دهنده، آبکشی کنید. این کار باعث می‌شود مواد مغذی در آن بمانند.

به مدت یک هفته موهایتان را با آب گرم نشویید، چون باعث می شود رنگ از روی موهایتان شسته شود.

 

این مقاله را نیز بخوانید: خواص گردو در روایات معصومین و طب اسلامی

خواص گردو برای رشد مو : ایجاد مویی براق

 

کراتین یکی از پروتئین‌های اصلی موجود در ساختار مو است که به موها درخشش طبیعی می‌بخشد. مقدار زیاد کراتین گردو باعث رشد سالم مو می‌شود و علاوه بر این، به داشتن موهای قوی و انعطاف‌پذیر کمک می‌کند. به علاوه، ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند روی، آهن و سایر چربی‌های سالم به سلامت و براق شدن مو کمک می‌کنند.

بنابراین، خوردن روزانه مقداری گردو در رژیم غذایی ساده‌ترین و طبیعی‌ترین راه برای دور نگه داشتن همه مشکلات مو است.

 

 

گردو تویسرکان
گردو تویسرکان

مواد مغذی همراه با مزایای گردو

 

گردو از 65٪ چربی و مقدار کمی پروتئین (فقط حدود 15٪) تشکیل شده است. گردو کربوهیدرات کمی دارد که اکثر آنها فیبر هستند.

مانند سایر مغزها، بیشتر انرژی (کالری) گردو از چربی تأمین می‌شود. این امر گردو را به یک ماده غذایی پرمصرف و پرکالری تبدیل می‌کند.

حتی اگر گردو سرشار از چربی و کالری باشد، با استفاده از آن به جای سایر مواد در رژیم غذایی، ریسک چاقی چندان افزایش نمی‌یابد؛ بنابراین، با خیالی راحت می‌توانید آن را برای کاهش وزن بدن خود در برنامۀ غذایی روزانه گنجانده و از خواص گردو برای رشد مو یا سایر قسمت‌های بدن بهره‌مند شوید.

چربی‌های اشباع نشده گردو از اکثر مغزها غنی‌تر  است. گردو بیشتر حاوی اسید چرب امگا 6 به نام اسید لینولئیک است.

به علاوه، گردو مقدار نسبتاً زیادی از چربی سالم امگا 3 به نام آلفا-لینولنیک اسید (ALA) دارد. این مقدار حدود 8–14٪ از محتوای کل چربی را تشکیل می دهد.

 

این مقاله را نیز بخوانید: 5 دلیل خوب برای خوردن گردو

 

در واقع، گردو تنها مغزی است که مقدار قابل توجهی ALA دارد.

 ALA برای سلامتی قلب بسیار مفید است. علاوه بر این، به کاهش التهاب و بهبود ترکیب چربی خون کمک می‌کند و در نتیجه خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

ALA  پیش ماده اسیدهای چرب امگا 3 با زنجیره بلند EPA و DHA نیز است که برای سلامتی بسیار مفید است.

گردو منبع بسیار خوبی از چندین ویتامین و مواد معدنی از جمله مس، اسید فولیک، فسفر، ویتامین B6 ، منگنز و ویتامین E است.

از خواص گردو برای رشد مو می‌توانیم به این مورد هم اشاره کنیم که ویتامینهای موجود در آن به رشد و تقویت مو کمک می‌کنند.

گردو یکی از  منابع غذایی سرشار از آنتی اکسیدان است. این منابع شامل اسید الاژیک، الاژیتانین، کاتچین و ملاتونین است.

خوردن روزانه یک مشت گردو

 

به دلیل وجود این مواد مغذی در گردو، خوردن روزانه یک مشت گردو خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات قلبی زیر را کاهش می‌دهد.

کاهش LDL ، کلسترول بد خون

کاهش التهاب

بهبود عملکرد رگ‌های خونی، کاهش خطر تجمع پلاک در رگ‌ها

 

این مطلب را نیز از دست ندهید: نکات مهمی در مورد خرید گردو

 

از آنجایی که گردو منبع غنی از ترکیبات مفید گیاهی است، بخش بسیار مؤثری در رژیم غذایی پیشگیری کننده از سرطان است.

مصرف منظم گردو باعث بهبود سلامت مغز و جلوگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شود. با این حال، مصرف گردو ممکن است در برخی از افراد حساسیت ایجاد کند. همچنین گردو می‌تواند باعث کاهش جذب مواد معدنی در برخی افراد شود.

 

 

گردوی تازه

 

نتیجه گیری

 

در مقالۀ امروز برخی از خواص گردو برای رشد مو را بررسی کردیم. ابتدا مزایای داشتن موی سالم و شاداب را بیان کردیم. سپس خواص گردو برای این مورد را برشمرده و در مورد هر یک توضیحاتی دادیم.

نظر شما در مورد این مطالب چیست؟ اگر اطلاعات بیشتری در این خصوص دارید، در بخش نظرها برایمان بیان کنید. آیا در خصوص استفاده از گردو برای کمک به رشد مو تجربۀ شخصی دارید؟ تجربه‌هایتان را هم برایمان توضیح دهید تا سایرین هم از این تجربه بهره‌مند شوند.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.