خواص روغن بادام شیرین برای پوست و مو
17
روغن بادام شیرین

اگر به فکر زیبایی و سلامت پوستتان هستید از روغن بادام  یا روغن بادام شیرین استفاده کنید. فواید بادام برای سلامت پوست و زیبایی به اندازه ای است که ،” روغن بادام” را میتوانید جایگزین سفیدکننده ها و مرطوب کننده ها و روشن کننده ها بدانید . می توانید حتی خودتان درخانه آن را بصورت خانگی تهیه و برای موارد مختلف و پوست و مو استفاده کنید. در ادامه چند مورد از خواص روغن بادام شیرین برای شما در این مقاله شرح داده شده است.

پنج تا از فواید بادام که لازم است بدانید

طرز تهیه روغن بادام شیرین بصورت خانگی

تعدادی بادام را درخیس کنید ، پوست قهوهایی رنگ آن را جدا کنید و مغز سفید را در تابه نفت دهید، پس آنها را در آسیاب بریزید و چند دور آسیاب کنید، بعد همه مواد را درون یک پارچه تمیز بریزید (دقت کنید از پارچه مناسب برای جذب و گرفتن) تا روغن جذب پارچه شود در آخر پارچه را بفشارید تا روغن  از آن خارج شود (اگرپارچه را بصورت کیسه ایی آویزان کنید، روغن گیری راحت تر انجام میشود.)

روغن بدست آمده را یک تا دو روز بگذارید ، مواد آن ته نشین شود بعد از مایع شفاف استفاده کنید. به همین راحتی روغن بادام را در خانه خودتان می توانید تهیه کنید.

خواص روغن بادام شیرین برای درمان یبوست

از روغن بادام شیرین می توانید برای درمان بیماری هایی مثل مشکلات معده و یا یبوست استفاده کنید. زخم معده به دلیل وجود باکتری در بدن ایجاد می شود و اگر به موقع درمان نشود می تواند سبب سرطان معده شود. پس اگر دچار زخم  معده شده اید در کنار استفاده از دارو ، استفاده از حریره بادام ، شیر بادام و همچنین “روغن بادام” تاثیر خوبی برای درمان شما دارد.

یبوست مشکلی است که این روز ها خیلی شایع شده اگر به زبان ساده بخواهیم درمان یبوست با روغن بادام  را برایتان توضیح دهیم، می توانید آن را بعد از وعده غذایی به اندازه یک تا دو قاشق مصرف کنید با مصرف آن به مدت چند ماه و بصورت مداوم نتیجه خواهید گرفت و بیماریتان رفع می شود. تجربه استفاده از این روغن برای یبوست نتیجه بخش است و مشکل را کاملا برطرف می کند. در ایام بارداری استفاده روزانه یک تا دو قطره “روغن بادام شیرین” برای جلوگیری ار یبوست بارداری توصیه می شود.

خواص روغن بادام شیرین برای جلوگیری سفید شدن پوست

“روغن بادام” را می توانید در موارد مختلف مصرف کنید، از موارد مهم مصرف آن می تواند برای پوستتان باشد. در صورت مصرف مداوم این روغن چند بار درهفته شاهد پوستی شفاف و روشن خواهید بود. همچنین برای مرطوب سازی پوست های خشک می توان از آن استفاده کرد.”روغن بادام شیرین” دارای ویتامین E  می باشد و همانطور که می دانید این ویتامین برای سلامت،شادابی و محافظت پوست بسیار توصیه می شود.

ار این روغن گیاهی در تهیه مواد آرایشی استفاده می کنند و علت آن هم خاصیت آنتی اکسیدانی بادام است، که سبب محافظت پوست پوست در برابر آفتاب می شود و از طرفی به کاهش خطوط ریز ایجاد شده روی صورت کمک می کند.

روغن بادام شیرین
روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین مرطوب کننده واقعی

اگر پوستتان خشک است می توانید از خواص روغن بادام شیرین برای برطرف کردن آن بهره مند شوید. می توانید هر روز مقداری برای رطوبت دستتان استفاده کنید،  توجه کنید این روغن با تمام خاصیت نرم کنندگی که دارد، اما برای رفع ترگ های بعد از زایمان تاثیرفوق العاده ایی نمی گذارد.

“روغن بادام” جزوء مواد تشکیل دهنده بسیاری از لواز آرایشی است که شما استفاده می کنید. این روغن به دلیل داشتن چربی های غیر اشباع به سرعت جذب پوستتان می شود. و به همین دلیل رطوبت پوست شما را حفظ می کند . اما اگر میخواهید “روغن بادام شیرین” را مستقیم استفاده کنید. بهترین زمان بعد از حمام است زمانی  که پوستتان هم رطوبت دارد کمی روغن را به کف دستتان بریزید و روی پوستتان ماساژ دهید توجه کنید به مقدار کم استفاده کنید تا به خوبی و سریع روی صورتتان حذب شود.

وجود امگا3 و ویتامین E در این روغن گیاهی آن را به یک ماده موثر برای رفع تیرگی زیر چشم تبدیل می کند. برای استفاده به این منظور شب ها قبل از خواب یک یا دو قطره “روغن بادام” شیرین را با انگشتان زیر چشم و به آرامی و در اطراف چشم بمالید، طوریکه کاملا جذب پوستتان شود.

اگر بدنبال یک پاک کننده طبیعی ، برای پاک کردن آرایش از روی پوستتان هستید از “روغن بادام” استفاده کنید. به مدت یک یا دو دقیقه روغن را روی پوستتان قراردهید و بعد با پنبه آن را پاک کنید.

این مطلب را هم بخوانید: خواص بادام و ویژگیهای آن

روغن بادام شیرین موثر در رویش مژه و ابرو م مو

اگر بدنبال روشی معجزه آسا برای رشد مژه ابرو و حتی موهای سرتان هستید، توصیه می کنیم که در این مورد هم از خواص روغن بادام شیرین غافل نشوید، به این صورت که روزانه مقدار کمی از آن را روی ابروها یتان ماساژدهید، تا جذب ریشه ابروهای شما بشود. همینطور برای رویش و رشد مژه ها نیز می توانید به همین روش عمل کنید. از طرفی اگر دچار موخوره هستید و این موضوع شما را ناراحت می کند و به دنبال راه درمانی برای آن هستید .

این روغن قطعا می تواند شما را در رفع این مشکل کمک کند کافیست روزانه مقداری کمی از آن را با کف دست به پایین موهایتان ماساژ دهید. به مرور شاهد موهای براق و رفع شوره آن خواهید شد.

مو های شوره زده را می توانید با این روغن ترمیم کنید، برای درمان یا پیشگیری از شوره مو سر می توانید، شب ها قبل از خواب چند قطره روغن را روی کف سرتان ماساژ دهید. اگر می خواهید با هزینه کمتر موهای براق و شفاف داشته باشید، می توانید چند قطره ” روغن بادام “شیرین را روی کف دستتان بریزید و بعد با دستتان موهایتان را از وسط ساقه تا نوک ماساژ دهید.

بطور کلی با وجود این همه خواص بادام  می توان  “روغن بادام  را بعنوان یک جایگزین قوی برای مرطوب کننده ها و نرم کننده های معمولی دانست.

هشدار: مصرف” روغن بادام “در دوران بارداری توصیه نمی شود زیرا سبب ایجاد آلرژی در جنین می شود.

17 دیدگاه

  1. زاکره وحیدی تیر 27, 1398 پاسخ

    سلام ممنون از مقاله خوبتون
    فقط یه نکته رو بگم اینکه اگر بعد از مصرف بادام برای صورت و پاکساز ی اون از نشاسته هم استفاده کنیم تاثیر بیشتر و بهتر خواهد چون هم با روغن صورت تغذیه میشه و هم با نشاسته به خنکی میرسه که خوبه

  2. بهناز تیر 30, 1398 پاسخ

    سلام
    یه سوال داشتم
    اینکه روغن بادامی که داروخانه ها فروخته میشه حالت صنعتی دارند یعنی مواد غیر طبیعی هم داخلش استفاده شده؟؟

    • شیرین یحیایی مرداد 3, 1398 پاسخ

      سلام و عرض ادب
      تا اونجاییکه من اطلاع دارم ار مواد صنعتی استفاده نمیشه البته سوال تخصصی هست و در اون زمینه ازمایشگاهی اطلاعات خیلی دقیق ندارم.

  3. مریم مرداد 6, 1398 پاسخ

    من از روغن بادام بصورت خوراکی مصرف میکنم معمولا روی غذاهام یه قاشق میریزم مثل روغن زیتون البته گاهی ترکیب این دو با روغن کنجد اگه استفاده کنید خیلی خوشمزه میشه

  4. امید مرداد 7, 1398 پاسخ

    روغن بادام اگه خالص باشه خیلی تاثیر داره مخصوصا برای پوست و مو، از محلول های به درد نخور این دکترا خیلی بهتره من دیدم روغن بادام برای اونایی که ریشاشون کم پشته تجویز میکنن که واقعانم تاثیر داره خودم استفاده کردم 🙂

  5. زهرا فدایی مرداد 9, 1398 پاسخ

    شما خودتون روغن بادام شیرین هم درست می کنید تا از خودتون بخریم و استفاده کنیم یا اینکه فقط بادام بخریم وخودمون دستی درست کنیم

    • حسن موحد مرداد 10, 1398 پاسخ

      نه متاسفانه روغن بادام نداریم .

  6. سعیده مرداد 17, 1398 پاسخ

    سلام
    روغن بادام درست کردم ولی خیلی کم شد یعنی از بادام که گرفتم کمتر شد کلا نسبتش چطوریه چقدر بادام برای یه شیشه روغن بادام لازمه؟ خوردن بادام هم میتونه مثل روغن عمل کنه ؟؟

    • حسن موحد مرداد 18, 1398 پاسخ

      اطلاع کاملی ندارم

  7. نهال مرداد 21, 1398 پاسخ

    روغن بادام شیرین رو گرم کنید برای موهایتان و استفاده کنید.
    تاثیر بهتری میذاره

  8. علی جعفری مرداد 24, 1398 پاسخ

    روغن بادام شیرین رو میشه با غذا مثل روغن زیتون مصرف کرد

  9. f فروردین 15, 1400 پاسخ

    سلام من روغن بادامو از عطاری گرفتم بنظرتون روغنش شیمیایی یا اصلی؟

    • حسن موحد فروردین 16, 1400 پاسخ

      سلام روغن بادام اصولا شیمیایی نیست .

  10. ف.محمدی مرداد 3, 1400 پاسخ

    ماه دوم بارداری هستم دستم اگزما داره فقط روغن بادام شیرین خارش و سوزششا کم میکنه… استفاده از این روغن برای جنین مشکلی نداره؟؟

    • حسن موحد مرداد 19, 1400 پاسخ

      سلام و عرض ادب اطلاع از این موضوع ندارم .
      لطفا به همین منظور به متخصص پوست مراجعه نمائید .

  11. مسعود خرداد 3, 1402 پاسخ

    سلام روغن بادام شیرین رو چه موقع باید استفاده کرد تا بهترین نتیجه رو گرفت چون من به همه بدنم میزنم

    • حسن موحد خرداد 5, 1402 پاسخ

      اطلاعات جامع در این مورد نداریم .

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.