طرز تهیه کشک بادمجان با گردو را بلدید؟ اینجا یاد بگیرید!
0
تهیه کشک بادمجان با گردو
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

کشک بادمجان یکی از غذاهای محبوب ایرانی است که طرفداران خاص خود را دارد. در کل انواع آش در ایران طرفداران خاصی دارد. انواع آش به دلیل استفاده از سبزیجات در آنها فواید زیادی برای بدن دارند و جزء غذاهای سالم به شمار می‌آیند. آش کشک بادمجان با گردو یکی از همین غذاهای سنتی و خوشمزۀ ایرانی است. در این مقالۀ فروشگاه تازه چین طرز تهیه کشک بادمجان با گردو  را به صورت مرحله به مرحله و مفصل برایتان توضیح می‌دهیم.

در امتداد این مقاله ابتدا خواص این آش خوشمزه را خواهیم گفت. سپس با مواد لازم برای پخت آن آشنا می‌شویم. پس از آن به طرز تهیه آش می‌پردازیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. وقتی مقاله را خواندید، اگر مطلبی یا نکته‌ای به نظرتان رسید با ما در بخش نظرات در میان بگذارید. تجربه‌های شخصی خود را نیز می‌توانید با ما در میان بگذارید تا همه از خوردن غذایی خوشمزه لذت ببرند.

 

خواص غذای کشک بادمجان با گردو

 

پیش از آن که به سراغ طرز تهیه کشک بادمجان با گردو برویم، بهتر است ابتدا برخی از خواص آن را ذکر کنیم تا برای درست کردن و خوردن آن بیشتر ترغیب شوید.

همان طور که از اسم این غذا پیداست، کشک و گردو و بادمجان هستند. کشک حاوی پروتئین و کلسیم و کربوهیدرات و چربی و مواد مغذی دیگر است. خواص گردو هم بر کسی پوشیده نیست و در مقاله‌ای جداگانه بدان پرداخته‌ایم. بادمجان هم برای مواردی مانند داشتن خواب خوب مفید است. کلسیم بالایی دارد، به هضم بهتر غذا کمک می‌کند، برای کنترل قند خون مفید است و فواید فراوان دیگر.

بدیهی است که این آش خوشمزه به دلیل داشتن کشک و بادمجان و گردو تمام این خواص را خواهد داشت. اما توضیح بیشتر این خواص از چارچوب مقاله خارج است و به همین میزان بسنده می‌کنیم.

 

 

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان با گردو
مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان با گردو

مواد لازم برای تهیه این غذا

 

در این بخش از توضیح طرز تهیه کشک بادمجان با گردو  مواد لازم برای پختن آن همراه با مقدار هر یک را توضیح می‌دهیم.

در اینجا باید بگوییم که غذای مورد نظر ما در این مقاله برای 3 نفر است. پس اگر تعداد نفرات شما از 3 نفر کمتر یا بیشتر است، متناسب با تعداد نفرات مواد لازم را کم یا زیاد کنید.

بادمجان: 5 عدد

گردو: 4 عدد

پیاز: 1 عدد

سیر: 5 حبه

کشک: 40 گرم

نمک و فلفل: به میزان لازم

نعناع خشک: 2 قاشق غذا خوری

روغن: به میزان لازم

 

مواد لازم برای تهیه این غذا

چند نکته در مورد بادمجان

 

گاهی اوقات تصور بر این است که برای پخت این غذا باید حتماً از بادمجان تازه استفاده شود. اما اینطور نیست. بادمجان‌هایی که پوستشان صاف و تازه است، عموماً دانه‌دار و تلخ هستند.

پس با توجه به نکته‌ای که گفتیم، بهتر است آنهایی را انتخاب کنید که پوستی پژمرده دارند و وقتی در دستتان می‌گیرید، بافت نرمشان را حس می‌کنید.

 

صفحۀ اینستاگرام تازه چین را هم ببینید

طرز تهیه کشک بادمجان با گردو

 

طبق معمول پخت غذاهای دیگر با بادمجان، آنها را تمیز بشویید و کلاهک سبزشان را جدا کنید. حالا با کمک پوست کن که شاید در تمام خانه‌ها یافت می‌شود، پوست بادمجان‌ها را جدا کرده و به صورت مربعی و در اندازه‌های متوسط خرد کنید.

پس از خرد کردن آنها را در سینی بچینید و رویشان نمک بپاشید تا تلخی‌شان کمتر شود. یکی دیگر از فواید نمک زدن آن است که موقع سرخ کردن روغن کمتری مصرف خواهید کرد.

مرحلۀ بعد

 

بادمجان‌ها را به مدت 15 دقیقه به حال خود بگذارید تا آب بیندازند. اکنون مقداری روغن در یک تابۀ دسته‌دار بریزید و روی گاز بگذارید تا روغنش داغ شود. پیش از گذاشتن بادمجان‌ها در تابه بهتر است آنها را با دستمال تمیزی خشک کنید. حتی می‌توانید آنها را کمی فشار دهید تا آب اضافه‌شان گرفته شود. سپس می‌توانید در تابه بگذارید.

در این بخش از تهیه کشک بادمجان با گردو  توصیه می‌کنیم که در تابه را ببندید. چون بادمجان‌ها بخار کرده و با بخار خودشان می‌پزند. در نتیجه، روغن کمتری نیاز خواهید داشت.

بهتر است شعلۀ گاز را هم زیاد کنید. اما نه آنقدر که بسوزند! دلیلش آن است که شعلۀ کم باعث می‌شود بادمجان‌ها حالت اسفنجی پیدا کرده و روغن را به خود جذب کنند.

 

مرحلۀ سوم از تهیه کشک بادمجان با گردو

 

در این قسمت به سراغ پیاز بروید. یک پیاز نسبتاً درشت بردارید. پوستش را بکنید و تمیز بشویید. حالا به صورت نگینی پیاز را خرد کنید (خانم‌ها خوب می‌دانند که منظور از نگینی چیست!) پوست سیر را هم بکنید و با رنده ریز ریز کنید. به بادمجان‌های در حال سرخ شدن سر بزنید. اگر روغن نداشتند کمی اضافه کنید. سپس وقتی یک طرف بادمجان‌ها سرخ شده بود، با یک کفگیر شکاف‌دار آنها را برعکس کنید. کف‌گیر شکاف‌دار برای این است که روغن از آن عبور کند و دوباره به درون تابه بریزد.

 

 

خرد کردن پیاز به صورت نگینی

 

 

حالا روی سینی دستمال حوله‌ای پهن کنید و بادمجان‌های سرخ شده را روی آنها بگذارید. اگر بادمجان‌ها روغن به خودشان گرفته باشند، روی این دستمال پس می‌دهند و دستمال روغن را جذب می‌کند.

در این مرحله از تهیه کشک بادمجان با گردو  اگر دانه بادمجان در تابه مانده بود آنها را خارج کنید. سپس پیازها را به تابه‌ اضافه کنید. پیازها را هم بزنید تا نرم شوند و حالت مات به خود بگیرند.

گردوها را بشکنید و مغزشان را خرد کنید. اما این که تا چقدر مغز گردو را خرد کنید به سلیقۀ خودتان بستگی دارد. چون بعضی افراد دوست دارند مغز درشت باشد و بعضی هم ریز را می‌پسندند.

تا الان باید پیازها کمی طلایی شده باشند. سری به آنها بزنید و اگر طلایی شده بودند، سیر رنده شده و گردوی خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. شعلۀ گاز را کم کنید تا گردوها آرام آرام روغن بیندازند و سرخ شوند. اینجا باید ادویه‌ها را اضافه کنید.

در این مرحله فلفل و نعناع را به مواد سرخ شده اضافه کنید تا بوی ادویه‌ها فضا را پر کند!

مرحلۀ چهارم و نهایی پخت این غذای خوشمزه

 

در مرحلۀ آخر تهیه کشک بادمجان با گردو بادمجان‌ها را به تابه برگردانید. با ته کف‌گیر آنها را خوب له کنید. بعد از این که به خوبی با پیازها و ادویه‌ها مخلوط شد و طعم گرفت، کشک و نمک را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

اما حدود 15 دقیقه‌ای باید جلوی آب دهان و قار و قور شکم خود را بگیرید! می‌دانیم منتظر رسیدن زمان خوردن این غذا هستید. اما 15 دقیقه وقت لازم هست تا آماده شود. پس از این مدت با خیال راحت همراه با خانواده میل کنید و از طعمش لذت ببرید. نوش جان!

 

 

طرز تهیه کشک بادمجان با گردو
طرز تهیه کشک بادمجان با گردو

نتیجه گیری و خلاصه

 

در این مقاله طرز تهیه کشک بادمجان با گردو  را به صورت جامع و مرحله به مرحله برایتان توضیح دادیم. این یک غذای سنتی و اصیل ایرانی است که بسیاری از خانواده‌ها به پخت و خوردنش علاقه دارند.

در ابتدای این مقاله خواص غذا را به صورت مختصر توضیح دادیم. سپس مواد لازم و مقدار هر یک برای تهیه آن را نام بردیم. پس از معرفی مواد لازم، نحوۀ پخت را به صورت مرحله به مرحله شرح دادیم.

نظر شما در مورد این آش چیست؟ به آن علاقه دارید؟ دستورش را برای دیگران هم ارسال کنید تا با روش پخت این غذای خوشمزه آشنا شده و بتوانند از طعمش لذت ببرند. اگر در مورد این دستور غذا نکاتی را می‌دانید که ما از قلم انداخته‌ایم، در بخش نظرات به آنها اشاره کنید.

تجربه‌های شخصی شما در تهیه کشک بادمجان با گردو چیست؟ راه‌های بهتر کردن طعم آن را اگر می‌دانید به آنها اشاره کنید تا بقیۀ خوانندگان هم از آنها استفاده کنند.

 

 

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.