پخش گردو مرغوب تویسرکان
3
پخش گردو
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

پخش گردو از باغات تویسرکان بصورت عمده و جز همه ساله به سراسر کشور در حال انجام است. کشاورزان زحمت کش  تویسرکانی با تمام تلاششان در مزارع زیر کشت گردو فعالیت می کنند تا محصولات مرغوب باغات خود را برای ارسال و فروش به سراسر کشور آماده و تحویل دهند. در این باغات بهترین نوع گردو  با مغز درجه یک پرورش یافته و به دست مصرف کننده می رسد.

قیمت گذاری پخش گردو چگونه است؟

در پخش گردو مسلما قیمت در ازا خرید محصول مرغوب برای خریدار مهم  است، اگر شما یه فروشنده خشکبار یا آجیل هستید، و به دنبال خرید و تهیه گردو و یا مغز گردو بصورت عمده می باشید و در کنار قیمت مناسب بدنبال کیفیت عالی هستید، خرید از گردوهای باغات تویسرکان که بوسیله فروشگاه اینترنتی خشکبار تازه چین بدون واسطه و بطور مستقیم بفروش می رسد را در اولویت برای خریدتان قرار دهید.

همچنین بخوانید: پوست گردو برای چی خوبه

چند توصیه برای خرید گردو و پخش آن

رنگ گردو تازه برای خرید و پخش گردو چه رنگی باید باشد؟

یکی از مهمترین نکات که در خرید و پخش گردو تازگی اهمیت زیادی دارد و تضمین برای مرغوبیت گردو حساب می شود، گردوی تازه باید در زمان مناسب چیده شود بهترین زمان وقتی است که پوست سبز گردو کاملا ترک خورده باشد و گردو با پوست قهوه ایی تا حدودی قابل مشاهده باشد،  این  مدت  زمان را  رسیدن پوست گردو می گویند که حدودا 4 هفته طول می کشد. 

نکته خیلی مهم اینجاست که اگر مدت زمان  قرار گرفتن پوست سبز روی گردو زیاد باشد باعث تیرگی رنگ مغز گردو می شود یعنی باید پوست سبز بعد از رسیدن کمتر از 9 ساعت جداشود تا باعث تغییر رنگ مغز گردو نشود. پس توجه به این نکته برای حفظ مرغوبیت مغز گردو مهم است  و این فرآیند زمانی  همیشه توسط باغداران گردو تویسرکان رعایت می شود و به هین دلیل مغز گردوهای خوش رنگ برای فروش و توزیع به مشتری برای عرضه دارند، تمامی گردوهای فروشگاه  اینترتی  تازه چین این کیفیت  را دارا هستند.

پخش گردو

تأثیر رطوبت درون گردو در کیفیت آن برای پخش

رطوبت محصول هنگامی که تازه چیده  شده است 30درصد است که این میزان رطوبت اصلان خوب نیست و باعث پوسیدگی آن می شود پس لازم است، تا حتما به رطوبت استاندارد یعنی 7 تا 8 درصد برسد.

به  3 روش گردو به رطوبت استاندارد میرسد

1-1 خشک کردن طبیعی که همان پهن کردن روی پارچه زیر آفتاب هست.

1-2 بصورت مکانیزه که با  عبور دادن هوای گرم از بین گردوها انجام می شود.

1-3  این روش که بهترین روش هست خشک کردن خورشیدی نام دارد که در این روش تمام سقف یک اتاق از پنل های خورشیدی پوشیده می شود و گرما را به صورت مختلف به گردوها که کف اتاق پهن شده قرار می دهد این  روش بدلیل اینکه تا 20 درصد کاملا رطوبت محصول را می گیرد بهترین روش از بین یه روش گفته شده حساب می شود.

تفاوت مهم  پخش گردو تازه با گردو خشک شده

گردو تازه به این دلیل که هنوز دارای رطوبت است میزان درصد آب بیشتر ولی تراکم غذایی کمتری دارد، در گردو تازه مقدار ویتامین C بیشتر از خشک شده ی آن است، دلیل آن هم حرارتی  است که برای خشک شدن این محصول استفاده می شود و سبب تجزیه مقداری از ویتامین می شود اما در عوض میزان مواد مغذی و معدنی آن افزایش می یابد. از طرفی گردو دارای طبعی گرم  و خشک است ولی در گردو تازه میزان کمتری از این گرمی وجود دارد.

3 دیدگاه

  1. محمد خلیق فرد خرداد 30, 1399 پاسخ

    سلام گردو می خواستم چند عمده و خرده برای تهران

    • مرتضی حمزه سرکانی تیر 1, 1399 پاسخ

      سلام. وقت بخیر
      لطفاً با شمارۀ 09120324460 آقای موحد تماس بگیرید.

  2. محمد خلیق فرد خرداد 30, 1399 پاسخ

    محمد خلیق فرد ۰۹۱۲۳۲۴۲۲۹۲

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.