چرا خرید توت خشک را جدی بگیریم؟
0
خرید توت خشک

بعضی افراد میوه توت را یک سوپر فود می دانند و دلیلشان هم اینه که توت ارزش غذایی بسیار بالایی و مزایای زیادی برای بدن دارد. توت خشک که از خشک شدن طبیعی توت سفید روی درخت به دست میاد، عطر و بویی طبیعی دارد و برای شیرین شدنش هیچ شکری اضافه نشده. در این مقاله تازه چین نکاتی را در مورد دلایل خرید توت خشک براتون توضیح دادیم که پیشنهاد می کنیم تا آخر بخوانید.

با چند دلیل خلاصه خرید توت خشک را توجیه کنیم!

میزان پروتئین و آهن در توت خشک بسیار بالاست و یک منبع غنی از ویتامینC، فیبر، کلسیم و آنتی اکسیدان هم هست. توت سفید خشک شده یک میان وعده خوشمزه است که می تونید از خوردنش لذت ببرید، حتی می تونید در مخلوط ماست، کوکی ها و پخت کیک و شیرینی هم ازش استفاده کنید که در میان مقالات تازه چین طرز تهیه کیک با توت خشک را براتون توضیح دادیم که یکی از دلایل خرید توت خشک همین پخت کیک است.

طرز تهیه کیک با توت خشک را در اینجا بخوانید

یکی از روش‌های بسیار دوست داشتنی برای مصرف توت، خشک کردن آن است. معمولاً برای خشک کردن توت از روش خاصی استفاده نمیشه. پس از تکاندن توت تازه (این روشیه که برای چیدن توت تازه استفاده میشه، چون چیدن این همه توت با دست غیر ممکنه و برای چیدنش چادری بزرگ را زیر شاخه های درخت می گیرند و شاخه هاش رو تکون میدن تا توت به داخل چادر بریزه و بعد جمعش می کنند) بخشی از اون رو روی درخت باقی میذارن تا به طور طبیعی خشک بشه و ازش به عنوان توت خشک استفاده کنند.

توت پس از خشک شدن ترد شده و مزه دلپذیری می‌گیرد. این میوه طعم شیرینی ملایمی مانند انجیر داره و ماندگاری خوبی نیز خواهد داشت و چون طبیعی خشک شده خواصش نیز حفظ می‌شود.

فایده خرید توت خشک چیه؟

خب همونطور که خلاصه توضیح دادیم، خرید توت خشک مزایای زیادی داره و با خوردنش از این مزایای توت خشک بهره مند میشید. حالا در این قسمت بعضی فوایدش را خلاصه توضیح دادیم که البته در مقاله دیگری مفصل توضیحشون دادیم.

توت خشک تازه

توت خشک آنتی اکسیدان خیلی زیادی داره

توت خشک یک منبع عالی از آنتوسیانین است که یک گروه از آنتی اکسیدانهای مشهوره که خواص ضد التهابی دارد. توت خشک برای بهبود گردش خون هم مفیده و خوردنش توصیه میشه. توت خشک شده ترکیب دیگری به نام رزوراترول در خودش داره که همان آنتی اکسیدان قوی در بادام زمینی است که به عنوان آنتی اکسیدان ضد پیری شناخته شده است. مطالعات اجرا شده نشان می دهد که رزوراترول فشار خون را کاهش داده و خطر بیماری قلبی را نیز کم می کند. این میتونه دلیل خوبی برای خرید توت خشک باشه؛ نه؟

دلایل خرید توت خشک : منبع غنی از فیبر

خوردن یک وعده توت تازه یا توت خشک حدود ۲۰ درصد از مصرف فیبر مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.  اکثر مردم کمتز از میزان توصیه شده فیبر مصرف می‌کنند. بهتره بدونید که استفاده از توت خشک در وعده غذایی  یک راه خیلی خوب برای افزایش فیبر است. این میوه های خوشمزه منبع بسیار خوبی از فیبر محلول و غیر محلول هستند. فیبر محلول برای کنترل قند خون و کاهش میزان کلسترول مضر مفیده و فیبر نامحلول برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است. اینم یه دلیل خوب دیگه برای خرید توت خشک!

خرید توت خشک

ویتامین  اون از پرتقال بیشتره!

تعجب کردید؟ تعجب نکنید چون واقعیه! در هر وعده توت خشک ۱۹۰ درصد ارزش توصیه شده روزانه برای ویتامین C وجود دارد! بهتره بدونید که ویتامین C توت خشک حتی از پرتقال هم بیشتر است. دریافت مقدار زیادی ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن، تعمیر بافت و محافظت از بینایی مهم است. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان هم عمل می کند که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را با مبارزه با آسیب های اکسیداتیو کاهش می دهد.

سرشار از پروتئین، آهن و کلسیم

توت منبعی غنی از پروتئین است. توت خشک در هر وعده ۴ گرم پروتئین داره که باعث می شود یک میان وعده بسیار عالی پس از ورزش باشد. توت خشک شده ۳۰٪ از ارزش روزانه آهن و ۱۰٪ ارزش روزانه کلسیم را در خودش داره. آهن از خستگی جلوگیری کرده و باعث میشه انرژی شما به دلیل کار بردن سلول های غنی از اکسیژن در بدن تمام نشود. کلسیم برای داشتن استخوانها و دندانهای قوی خیلی مفید و ضروری است و مصرف کافی کلسیم به جلوگیری از خطر ابتلا به پوکی استخوان کمک خواهد کرد.

خرید توت خشک از تازه چین

تا الان دلایل خوبی برای خرید توت خشک براتون توضیح دادیم. خواص بیشمار توت شما را به خرید توت خشک ترغیب می‌کند. توت خشک هم مزایای بسیاری داره و هم طعم دلپذیری داره. با خرید اینترنتی خشکبار از تازه چین این کار رو برای خودتون آسون می کنید و با مراجعه به بخش فروشگاه از میون محصولات موجود به دلخواه انتخاب کنید. توت خشک یکی از محصولات ثابت سبد محصولات تازه چین هست که در بسته بندی مطلوب و مرتب برای شما ارسال میشه و محصول خود تویسرکان هست که به روش طبیعی خشک شده و نگرانی بابت سالم بودنش هم وجود نداره.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.