خواص شیر بادام و عسل
0
خواص شیر بادام و عسل

از بین بردن انواع باکتری ها به خصوص باکتری کوکسی را می توانیم یکی از مهمترین خواص شیر بادام و عسل بدانیم. از این رو، مصرف این نوشیدنی برای افراد مبتلا به انواع باکتری ها می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. شیر بادام و عسل خواص زیادی برای سلامت بدن دارند که در این مقالۀ وب سایت تازه چین بدان پرداخته ایم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: خواص شیر بادام برای سلامت و زیبایی پوست و مو

خواص شیر بادام و عسل

بهتر است بدانید که درمان بسیاری از بیماری‌های گوارشی نیز جزو دیگر خواص شیر بادام و عسل است، به گونه ای که با استفاده از شیر بادام به راحتی می‌توان روند هضم غذا را نیز بهبود بخشید.

مقابله با روند پیری

شیر بادام به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های بالا می‌تواند برای مقابله با روند پیری بسیار مفید باشد. تا جایی که بر اساس تحقیقات به عمل آمده، استفاده از شیر بادام و عسل می تواند برای رفع چین و چروک پوست بسیار موثر باشد؛ علاوه بر این، بهتر است بدانید که رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که روند پیری پوست و دیگر ارگان ها را سرعت می دهند و تنها با سلاحی مانند آنتی اکسیدان ها می توان با آن ها مقابله کرد؛ بنابراین، ترکیب شیر بادام و عسل از دوره  باستان به عنوان اکسیر جوانی استفاده می شود که قادر است بدن را به خوبی تغذیه کرده و شرایط پوست را بهتر کند.

خواص شیر بادام و عسل در افزایش تمرکز

افزایش میزان تمرکز را می توانیم یکی دیگر از مزایای مصرف شیر بادام و عسل دانست. لازم به تذکر است که بادام سرشار از ویتامین، مواد معدنی و پروتئین است و عسل نیز حاوی کربوهیدرات است؛ از این رو، ترکیب این مواد می‌تواند در افزایش انرژی و قدرت تمرکز  تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

گفتنی است مصرف شیر بادام و عسل خود می تواند تاثیر بسیار زیادی در درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته باشد، زیرا این خوراکی خوشمزه و مقوی سرشار از انواع ویتامین و مواد معدنی است. به گونه ای که بسیاری از صاحب نظران شیر بادام را مقوی تر از شیر گاو می دانند.

خواص شیر بادام و عسل
خواص شیر بادام و عسل

شیربادام و عسل برای پیشگیری از بیماری های تنفسی

سال ها است که خواص آنتی بیوتیکی و ضد ویروسی عسل در جهان شناخته شده است و مردم از آن برای درمان گلودرد و نابودی ویروس های ایجاد کننده آنفلوانزا و سرماخوردگی استفاده می کنند. با ترکیب این ماده ی پرخاصیت با شیر بادام معجونی فوق العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن درست خواهید کرد که بدن را از هجوم میکروارگانیسم هایی که سیستم تنفسی را تهدید می کنند در امان نگه می دارد. اگر تصور می کنید که سیستم ایمنی و همچنین دستگاه تنفسی تان ضعیف است ، می توانید از خواص شیر بادام و عسل برای این مورد استفاده کنید.

شیربادام و عسل برای بهبود گوارش


یکی دیگر از خواص شیر بادام و عسل این است که مصرف روزانه یک لیوان از آن از روش های طبیعی برای حفظ روند گوارش و بهبود عملکرد روده ها است. این معجون خوشمزه از ایجاد مشکلاتی مانند یبوست، التهاب های گوارشی و گاز جلوگیری می کند. علاوه بر این، ترکیب این دو ماده مفید باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت می شود و برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند بسیار مفید است.

این مطلب را نیز بخوانید: خواص بادام برای پوست و زیبایی

طرز تهیه شیر بادام و عسل

مواد لازم برای شیر بادام و عسل

بادام خام280 گرم
آب3 لیتر
عسلبه اندازه ی کافی

برای تهیه شیر بادام و عسل ابتدا باید به مدت 12 ساعت بادام ها را با آب خیس کرده و آنها را داخل یخچال بگذارید. روز بعد بادام ها را آبکش کنید و آن ها را با 3 لیتر آب مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را در آبکش بریزید و شیر به دست آمده را در یک ظرف شیشه ای مناسب بریزید. قبل از نوشیدن این شیر کافی است که دو قاشق عسل به آن اضافه کرده و میل کنید.

به طور کلی باید در نظر داشته باشید که یکی از مهمترین خواص شیر بادام و عسل درمان اختلالات خواب است. به گونه ای که برخی از کارشناسان طب سنتی معتقد هستند که استفاده از شیر بادام و عسل می تواند برای افرادی که با کمبود خواب مواجه هستند بسیار مناسب باشد. زیرا شیر بادام و عسل می‌تواند در کاهش میزان استرس بسیار موثر باشد.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.