طرز تهیه کلوچه فندقی ایتالیایی
0
طرز تهیه کلوچه فندقی ایتالیایی

شیرینی قاشقی هیچ وقت از این خوشمزه تر نمی شود. در این قسمت طرز تهیه کلوچه فندقی ایتالیایی را به شما آموزش خواهیم داد که درست کردنش بسیار ساده است و طعم خیلی خوبی دارد. یک کلوچه مناسب برای استفاده در تعطیلات یا زمانهایی که مهمان دارید.

همیشه نزدیک شدن به بعضی تعطیلات خاص مثل اواخر سال و اوایل سال جدید برای بسیاری از مردم به این معنا بوده که باید وسایل پذیرایی خاصی را برای مهمانانی که قرار است به منزلشان بیایند، فراهم کنند. شاید کلوچه فندقی ایتالیایی گزینه مناسبی برای این منظور باشد که در اینجا طرز تهیه آن را توضیح خواهیم داد.

کلوچه فندقی ایتالیایی

فندق در کنار بادام یکی از محبوب ترین آجیلها در بسیاری از کشورهاست و ما با این کلوچه کره ای خوشمزه آن را ثابت خواهیم کرد. پخت و پز با فندق کاری بسیار دلچسب و خوشایند خواهد بود.

فندق برای سلامت بدن هم بسیار مفید است!

اینکه ایتالیایی ها دوست دارند خمیر کلوچه را بوسیله قالب های فشاری یا  با سری های کیسه خامه های تزئینی روی قالب بگذارند را درک نمی کنم؛ بنابراین، من هم امتحانش می کنم.

اما مطمئن باشید این کار از چیزی که فکرش را هم می کنید ساده تر است. پس اگر خیلی حوصله ندارید که با دستتان کار کنید (مثلاً خسته هستید)، می توانید اینها را به شکل شیرینی قاشقی هم درست کنید.

شاید خبر خوش در مورد خمیر این باشد که قبل از پختنش لازم نیست آن را در یخچال بگذارید.

کلوچه فندقی ایتالیایی

مواد لازم برای تهیه کلوچه فندقی ایتالیایی

نصف پیمانه به اضافه نصف قاشق غذاخوری کره نمکی نرم (125 گرم)

یک چهارم پیمانه شکر دانه ریز (50 گرم)

یک پیمانه آرد همه منظوره (125 گرم)

یک سوم پیمانه به اضافه 1 قاشق غذاخوری فندق (65 گرم)

3 قاشق غذاخوری شیر (من کل شیر را مصرف کردم)

1 عدد زرده تخم مرغ بزرگ

1 قاشق چایخوری وانیل

همچنین بخوانید: فندق

افزودنی ها:

20 فندق کامل

نکته: فندقهای کلمل پوست کنده را در یک سینی کلوچه پزی در فر که از پیش تا دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) گرمش کردید، به مدت 5 تا 6 دقیقه برشته کنید. پس از آن، بلافاصله فندقها را در یک کاسه تمیز بریزید.

طرز تهیه کلوچه فندقی ایتالیایی

در کاسه میکسر، به کره و شکر خامه بزنید.

حال آرد، آجیل آسیاب شده، زرده تخم مرغ، شیر و وانیل را به آن اضافه کنید.

سپس آنها را با هم مخلوط کنید تا خمیر درست شود.

در این مرحله از تهیه کلوچه فندقی ایتالیایی می توانید خمیر را در یک کیسه شیرینی که نوکش مثل یک ستاره بزرگ است، بریزید یا هر بار قاشق غذاخوری را از خمیر پر کنید و روی سینی کلوچه پزی که با کاغذ روغنی شیرینی پزی پوشانده شده باشد، بگذارید.

روی هر یک از آنها یک فندق کامل بگذارید.

حدود 15 تا 20 دقیقه آنها را بپزید و پیش از مصرف صبر کنید تا کاملاً خنک شوند.

چگونه فندقها را برشته کنیم؟

فر را تا دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) از پیش گرم کنید، فندقهای پوست کنده را در سینی بگذارید و 6 تا 7 دقیقه در فر نگه دارید. بلافاصله آنها را در یک کاسه تمیز بریزید.

اگر فندقها در ظرف باقی بمانند، همچنان به پختن و برشته شدن ادامه خواهند داد و مطمئناً شما این را نمی خواهید.

فندق را می توانید در هر مقداری که بخواهید از بازار تهیه کرده و در فریزر (مثلاً در کیسه فریزر یا ظرف) نگه داری کنید. در چنی شرایطی، می توانید آنها را 6 تا 8 ماه نگه دارید.

سپس آجیلهای برشته شده را در غذاساز بریزید و چند بار هم بزنید تا ریز ریز خرد شود. اما مراقب باشید مثل آرد نشود.

کلوچه فندقی ایتالیایی

چگونه کلوچه فندقی ایتالیایی را نگهداری کنیم؟

این کلوچه های فندقی را می توانید در ظرفهای بدون منفذ ریخته و 3 یا 4 روز در دمای اتاق نگهداری کنید. در یخچال هم می توانید تا یک هفته نگه دارید.

می توان آن را فریز کرد؟

بله، کلوچه فندقی ایتالیایی را می توانید در یک کیسه فریزر یا ظرف در فریزیر نگه دارید. در شرایط درست و مناسب می توانید آن را تا دو ماه نگه دارید.

حتماً باید از فندق استفاده کنیم؟

می توانید به جای فندق از بادام یا گردوی آسیاب شده استفاده کنید. این به سلیقه خودتان بستگی دارد.

ارزش غذایی

کالری: 99 کیلوکالری | کربوهیدرات ها: 8 گرم | پروتئین: 1 گرم | چربی: 6 گرم | چربی اشباع شده: 3 گرم | کلسترول: 22 میلی گرم | سدیم: 42 میلی گرم | پتاسیم: 23 میلی گرم | فیبر: 1 گرم | شکر: 3 گرم | ویتامین آ: 158IU | ویتامین سی: 1 میلی گرم | کلسیم: 8 میلی گرم | آهن: 1 میلی گرم

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.