قیمت گردو و عوامل مؤثر بر آن
0
قیمت گردو
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

همان طور که می دانید و در مقالات گذشته توضیح دادیم گردو در برنامه غذایی ما ایرانیها جایگاه خاصی پیدا کرده است. به طوری که در سفره صبحانۀ ما جایش را محکم کرده است. خوردن گردو همراه با پنیر بسیار توصیه شده است. اما چیزی که در این زمینه مهم است و مردم به آن اهمیت می دهند، قیمت گردو است.

در میان موج گرانی اخیر این مسئله بسیار مهم شده است. بدیهی است که هر چه کیفیت گردو بهتر باشد، قیمت گردو هم بیشتر خواهد بود. اما علاوه بر کیفیت عوامل دیگری نیز بر این قیمت تأثیر می گذارند که در این مقالۀ فروشگاه تازه چین برخی از آنها را برایتان توضیح داده ایم.

همچنین بخوانید: ویژگیهای گردوی مرغوب

قیمت گردو و عوامل مؤثر بر آن

در این مقاله قصد داریم نکاتی را در مورد گردو و عواملی که بر قیمت گردو تأثیر می گذارند برایتان بیان کنیم. عواملی مانند کیفیت گردو، منطقه تولید گردو یا این که گردو محصول یک درخت است که در اصطلاح بدان لشکری گفته می شود، یا این که محصول یک درخت (تک درخت).

قیمت گردو با پوست

همان طور که می دانید، قیمت گردو با پوست از مغز گردو کمتر است چون پس از خرید این مدل گردو باید وقت بگذارید و بعد از شکستن گردو مغز آن را خارج کنید و در نهایت از هر ۲ تا ۲٫۵ کیلو مغز گردو چیزی حدود یک کیلو مغز گردو به دست می‌آید.

خرید گردو با پوست کمی ریسکی دارد، چون ممکن است کیفیت همه گردو ها یکسان نباشد، بخشی از مغز گردو خراب یا سوزنی باشد، بخشی از آنها پوک باشد. البته تأکید می کنیم که فروشگاه تازه چین برای جلب اعتماد شما مشتریان عزیز بهترین کیفیت گردو با پوست را عرضه می کند تا شما از ما رضایت داشته باشید. گردوهای ریز و کم وزن که ممکن است مغز نداشته باشد از بسته بندی ها خارج می شوند. برای آگاهی از قیمت گردو با پوست 99 به قسمت فروشگاه وب سایت تازه چین مراجعه کنید.

گردو-تویسرکان
گردو-تویسرکان

گردوی لشکری

گردوی لشکری معمولاً به گردویی گفته می شود که محصول چند درخت مختلف است. بدیهی است که در چنین مواردی مقداری از کیفیت گردو کاسته می شود. اما این نوع گردو برای فروشگاههای عمده فروشی بسیار مناسب و به صرفه است. قیمت گردو در حالت لشکری نسبت به حالت درجه یک کمی پایین تر است. همان طور که توضیح دادیم منظور از گردوی لشکری این است که گردوی محصول چند درخت مختلف را با هم مخلوط می کنند و با هم می فروشند. همین امر باعث می شود که قیمت گردو در این حالت کمی پایین بیاید.

گردوی تک درخت

گردوی تک درخت همان طور که از اسمش مشخص است به گردویی گفته می شود که برخلاف لشکری فقط محصول یک درخت است و چنین گردویی طرفداران خاص خود را دارد. به همین دلیل قیمت گردو در حالت تک درخت از لشکری بالاتر است. باید توجه داشته باشید که باغداران گردوی تک درخت خود را به همه کس نمی فروشند و این نیز از دلایل بالا بودن قیمت گردو در این نوع است چون مشتریان خاص خود را دارد و باغداران نیز اکثراً این نوع گردو را برای افراد خاصی نگه می دارند.

قیمت گردو با پوست چوبی

قیمت گردو با پوست چوبی به عواملی مانند تازه بودن گردو، میزان پر بودن مغز، راحت جدا شدن مغز گردو، نازکی پوست گردو بستگی دارد که باید تمام اینها را در نظر بگیرید. اما به طور کلی، باید بگوییم که قیمت گردو با پوست چوبی از قیمت مغز گردو ارزان‌تر و از قیمت گردو با پوست سبز گران‌تراست. برای دریافت قیمت گردو 99 به صورت مغز یا قیمت گردو با پوست 99 می توانید به قسمت فروشگاه وب سایت ما مراجعه کنید.

این مقاله را هم بخوانید: نگهداری مغز گردو

گردو با پوست سبز

بدون شک گردو با پوست سبز طرفداران خاص خودش را دارد، چون بسیاری از مردم دوست دارند این محصول را تازه به تازه مصرف کنند. گردو با پوست سبز طعم بسیار خوبی دارد و خیلیها به دلیل همین طعم از طرفداران پر و پا قرص گردو با پوست سبز هستند. گردو با پوست سبز از اواسط شهریور ماه تا اواخر مهرماه (در زمان برداشت محصول) پیدا می شود. هدف اغلب افرادی که این گردو را می خرند، مصرف گردو تازه و نوبرانه است.

ما به مشتریان خود توصیه می‌کیم گردو با پوست سبز را به اندازه مصرف کوتاه مدت خود سفارش دهند، چون باید بسیار مواظب مغز گردوها باشند تا خراب نشود و اگر پوست سبز را از گردو جدا نکنید مغز گردو آسیب می‌بیند و قابل استفاده نیست و اگر مدت زیادی پوست سبز روی آن بماند، ممکن است کپک بزند. همین عوامل باعث می شوند که قیمت گردو با پوست سبز از قیمت گردو با پوست خشک کمتر باشد.

همچنین بخوانید: خواص شگفت انگیز گردو

گردو پوست کاغذی

معمولاً مردم و بازار گردوی پوست کاغذی به گردویی می گویند که وقتی دو گردو را بر روی هم بگذارند و با دست آنها را به هم فشار دهند گردو شکسته می شود، اما باغدارها به چنین گردوهایی کول کاغذی یا پوست کاغذی نمی‌گویند؛ بلکه پوست کاغذی معمولاً به گردویی می گویند که وقتی یک گردو بین انگشت اشاره و شست دست گذاشته شود، کول آن (پوست چوبی گردو) با یک فشار کوچک شکسته شود. گردوی پوست کاغذی نسبت به سایر انواع گردو کمتر برداشت می شود و به دلیل پوست نازک‌‌شان، مقدار زیادی از آنها قبل از برداشت خوراک کلاغ و پرندگان دیگر می شود؛ به همین دلیل است که گردوی پوست کاغذی واقعی کمیاب و تقریبا نایاب است.

اما گردوهایی که برای شکستن پوستشان نیاز به سنگ و … نباشد و با فشار دادن دو گردو بر روی هم شکسته شود، معمولاً پوست کاغذی خوانده می شوند. قیمت گردو پوست کاغذی در بازار چندان بالا نیست و این گردو هم طرفداران خاص خود را دارد.

گردو و مغز گردو
گردو و مغز گردو

قیمت گردو تویسرکان

شهرستان تویسرکان که در استان همدان واقع شده است، بدون شک مهمترین و بزرگترین تولید کننده گردو در ایران است و درختان گردوی کهنسال فراوانی با قدمت زیادی در آن وجود دارد. شهرستان تویسرکان در حدود ۱۳۰ پارچه شهر و آبادی (مانند: سرکان، آرتیمان، مبارک آباد، باباپیر، بابا پیر علی، گشانی، کرزان و غیره) دارد که بیشتر ساکنان آن‌ها باغدار و فروشندۀ گردو هستند. به دلیل وجود عواملی مانند مرکزیت شهر تویسرکان و راه‌های ارتباطی، گردوی بیشتر این مناطق به تویسرکان می‌رود و در آن‌جا جمع می‌شود.

قیمت گردو تویسرکان به دلیل کیفیت بالای آن کمی بالاست. به دلیل داشتن آب و هوای کوهستانی و خاک مناسب، گردو تویسرکان جزو بهترین گردوهای تولید شده در ایران است. گردوی تویسرکان به خوش خوراکی و چرب بودن معروف است که همین ویژگیها باعث می شود قیمت گردو تویسرکان کمی از سایر گردو ها بیشتر باشد و به نوعی عیار سنجش دیگر گردوهای تولید شده در کشور به شمار می آید، پس از گردوی تویسرکان، گردوهای منطقه کرمان به دلیل چرب بودن در ایران شهرت خوبی دارد.

گردوی خارجی و قیمت گردو خارجی ( امریکایی، شیلی، افغانستان …)

متاسفانه چند سالی است که گردوهای خارجی وارد بازار ایران شده و اغلب با عناوینی مانند گردوی تویسرکان یا مناطق دیگر به مشتریانی که آشنایی چندانی با گردو ندارند، فروخته می شوند. قیمت گردو خارجی از گردوهای ایرانی ارزان‌تر است و در مقایسه با آن یکدست تر و یک اندازه تر و سفیدتر نیز هستند؛ اما بهتر است بدانید که این مدل گردوها از نظر مزه و خوش خوراکی و تازگی و چرب بودن با گردوی ایرانی قابل مقایسه نیست.

گردو سوزنی

گردو سوزنی که در اصطلاح محلی به آن گردوی بَد دَرار نیز می گویند، در واقع گردویی است که بعد از جدا کردن پوست سبز گردو از آن و پس از خشک شدن، مغزش به سختی از پوست جدا می‌شود، چون داخل پوست قهوه‌ای آن برآمدگی‌هایی وجود دارد که پس از شکستن قابل دیدن است. البته در مقاله ای جداگانه گردوی پوست سوزنی را به طور کامل معرفی کرده ایم که می توانید بدان مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر آن را بخوانید. به طور معمول، قیمت گردو پوست سوزنی نصف قیمت گردو اصلی است.

این مقاله را نیز بخوانید: خواص گردو و عسل برای سلامتی

کلام آخر

در این مقاله نکاتی را در مورد قیمت گردو و عوامل مؤثر بر آن برایتان توضیح دادیم. در وب سایت فروشگاه تازه چین معمولاً چند مدل گردو برای فروش عرضه می شود که  برای سفارش می توانید به بخش فروشگاه مراجعه کنید. هر مدل گردو بسته به کیفیت و منطقه تولیدی آن قیمت متفاوتی دارد که قیمت هر مدل را در بخش مربوط به آن ذکر کرده ایم. هدف ما جلب رضایت شماست.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.