خواص شیر بادام برای سلامت و زیبایی پوست و مو
0
خواص شیر بادام

شیر بادام یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین شیرهای گیاهی است که به دلیل داشتن مقادیر بالای کلسیم و انواع ویتامین ها یکی از مقوی ترین و سالم ترین نوشیدنی های دنیا است. در این مقالۀ فروشگاه تازه چین قصد داریم اطلاعاتی در مورد تمامی خواص شیر بادام برای سلامتی بدن، زیبایی پوست و مو و لاغری برایتان فراهم کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

خواص شیر بادام برای پوست و مو

حال در این قسمت شما را با برخی از خواص شیر بادام برای سلامت بدن آشنا خواهیم کرد.

آکنه و جوش صورت

اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در معجون شیر بادام چربی پوست را کنترل کرده و برای پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت بسیار مفید است.

همچنین بخوانید: خواص بادام برای پوست و زیبایی

جوان سازی پوست صورت

از خواص شیر بادام این است که این ترکیب مقادیر بالایی از فلاونوئیدهایی مانند کاتچین، اپی کاتچین و کائمفرول در خود دارد که از اکسیداسیون سلول های پوست جلوگیری کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

یک ضد آفتاب طبیعی

ویتامین E موجود در شیر بادام پوست را در برابر اشعه UV نور خورشید محافظت کرده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

خواص شیرر بادام
شیر بادام

خواص شیر بادام برای درمان ریزش مو

شیر بادام به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و ریزش مو را درمان می کنند.  برای تقویت مو توصیه می کنیم که دو یا سه بار در هفته مو های خود را با شیر بادام بشویید تا نتیجه بگیرید.

فواید دارویی و درمانی شیر بادام برای سلامتی بدن

حال در این قسمت مطالبی را در مورد خواص شیر بادام برای سلامت بدن توضیح خواهیم داد.

لاغری و کاهش وزن

شیر بادام کالری کمی دارد و و به عنوان یک شیر کم چرب شناخته می شود که مصرف آن می تواند به لاغری و کاهش وزن افراد چاق کمک کند.

خواص شیر بادام برای نوزادان و کودکان

شیر بادام به دلیل داشتن مقادیر بالای مواد مغذی به بهبود رشد مغز نوزادان و کودکان کمک کرده و خطر ابتلا به آلزایمر در بزرگسالی را کاهش می دهد. شیر بادام شاخص گلیسمی پایینی دارد و به همین دلیل به کنترل قند خون در نوزادان و کودکان کمک کرده و خطر ابتلا به دیابت را در آن ها کاهش می دهد.

توجه داشته باشید که می توانید شیر بادام را از سن 6 ماهگی به رژیم غذایی نوزاد خود اضافه کنید. اما فراموش نکنید که قبل از این کار حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید.

جنین و زنان باردار

از خواص شیر بادام این است که مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن برای بهبود رشد جنین و تقویت بدن زنان باردار بسیار مفید است. مقادیر بالای کلسیم موجود در شیر بادام به تقویت استخوان های زنان باردار کمک کرده و خطر ابتلا به پوکی استخوان در سنین بالا را کاهش می دهد.

خواص شیر ببادام
شیر بادام

کلسیم موجود در شیر بادام جلوی کاهش فشار خون بالا در دوران بارداری را گرفته و خطر ابتلا به بیماری پره اکلامپسی را کاهش می دهد. ویتامین E موجود در شیر بادام به درمان آکنه و لکه های پوستی دوران بارداری کمک می کند.

خواص شیر بادام برای دوران شیردهی

شیر بادام به دلیل داشتن مقادیر بالای مواد مغذی از ضعف و گرسنگی زنان در دوران شیردهی جلوگیری می کند.

قند خون و دیابت

یکی از خواص این ترکیب آن است که مقدار کمی قند طبیعی دارد و به دلیل مقادیر بالای پروتئین های موجود در آن برای کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت مفید است.

این مقاله را نیز بخوانید: خواص بادام برای کودکان

خواص شیر بادام برای پوکی استخوان

شیر بادام سرشار از کلسیم است که به تقویت استخوان ها کمک کرده و خطر ابتلا به پوکی استخوان ها و همچنین شکستگی استخوان ها را کاهش می دهد. علاوه بر کلسیم، شیر بادام مقادیر بالای ویتامین D دارد که آن هم برای تقویت استخوان ها مفید است.

فشار خون

شیر بادام به دلیل داستن مقادیر بالای چربی های سالم به کاهش فشار خون بالا کمک می کنند.

خواص شیر بادام برای کلسترول خون و قلب

از خواص شیر بادام این است که کلسترول و چربی های اشباع ندارد و به دلیل داشتن مقادیر بالای اسیدهای چرب اشباع نشده به کاهش کلسترول خون کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. ویتامین E موجود در شیر بادام هم نقش مهمی در سلامت قلب دارد.

سرطان

مطالعات اولیه نشان می دهد که مقادیر بالای مواد مغذی موجود در شیر بادام خطر ابتلا به انواع سرطان به ویژه سرطان روده را کاهش می دهد.

خواص شیر بادام برای تقویت سیستم ایمنی بدن

شیر بادام حاوی مقادیر زیادی از ویتامین A، ویتامین D و ویتامین E است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و میزان ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا، عفونت و سرفه را کاهش می دهند.

معده و دستگاه گوارش

ترکیب شیر و بادام یک ترکیب قلیایی است که اسید معده را کاهش داده و در نتیجه به درمان رفلاکس معده و سوزش سردل کمک می کند و برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. بهتر است بدانید که شیر بادام لاکتوز ندارد و به همین دلیل یکی از بهترین جایگزین های شیر گاو است و برای جلوگیری از مسمومیت در افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند مناسب است.

چشم

ویتامین E موجود در شیر بادام جلوی ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن را گرفته و خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد.

خواص شیر بادام
شیر بادام

درمان بی خوابی شبانه

از خواص شیر بادام این است که کلسیم موجود در آن به مغز کمک می کند تا تولید ملاتونین (هورمون خواب) را افزایش دهد و باعث درمان بی خوابی شبانه شود.

خواص شیر بادام برای ورزشکاران بدنسازی

مقادیر بالای پروتئین، آهن و ریبوفلاوین موجود در شیر بادام به افزایش انرژی و تقویت عضلات بدن در بدنسازان کمک می کند.

عوارض و مضرات شیر بادام

تا اینجای مقاله در مورد خواص شیر بادام برای بدن گفتیم. حال در این قسمت از مقاله ضررهای اندک آن را نیز بررسی می کنیم.

این مقاله را نیز از دست ندهید: خواص شگفت انگیز گردو

سنگ کلیه

مقادیر بالای اگزالات کلسیم موجود در شیر بادام ممکن است باعث تشدید علائم بیماری در افراد مبتلا به سنگ کلیه شود.

طبع شیر بادام

طبیعت شیر بادام گرم و تر است. شیر بادام مقادیر بالایی آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، ویتامین A، نیاسین، ریبوفلاوین، تیامین، فولات، ویتامین D، ویتامین E، کلسیم، منیزیم، منگنز، فسفر، آهن، سلنیوم، روی، مس و پروتئین در خود دارد.

ارزش غذایی شیر بادام (100 گرم)

  • کالری : 575
  • چربی : 49.4 گرم
  • کربوهیدرات : 21.6 گرم
  • پروتئین : 21.2 گرم
  • فیبر : 12.2 گرم

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.