خواص شگفت انگیز گردو
0
خواص شگفت انگیز گردو
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

گردو منبع سرشار از مواد مفید مانند پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی است که هر یک برای بدن فواید فرراوانی دارند. مقدار فسفر موجود در آن با ماهی و برنج و حتی تخم مرغ نیز برابری می‌کند. یک چهارم فنجان از مغز گردو می‌تواند تقریبا ۸.۹ درصد نیاز روزانه بدن به این چربی ضروری را تأمین ‌کند. مصرف ۴ عدد مغز گردو در هر روز باعث افزایش اسید چرب ضروری امگا ۳ می‌شود. در این مقاله شما را با برخی خواص شگفت انگیز گردو که شاید تا به حال نمی‌دانستید، آشنا خواهیم کرد.

گردو مقادیر زیادی از ویتامین های ای و آنتی اکسیدان ها در خود دارد که خطر توسعه بیماری آلزایمر را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. دانشمندان دانشگاه شیکاگو آمریکا با بررسی عادت غذایی ۶۰۰۰ نفر دریافتند آن دسته از افرادی که مشکلات فراموشی و نظایر آن را ندارند، در عادت غذایی خود غذاهای سرشار از ویتامین ای گنجانده‌اند. ویتامین ای، رادیکال‌های آزادی را که احتمالا می‌توانند به سلول ‌های مغزی آسیب بزنند، مهار می‌کند.

همچنین بخوانید: خواص گردو و عسل برای سلامتی

خواص شگفت انگیز گردو

در ادامه برخی از این خواص را برایتان توضیح داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم تا انتها بخوانید:

امگا ۳ در گردو

گردو را به اسم غذای مغز نیز می‌شناسند، این امر فقط به دلیل شباهت ظاهری آن به مغز نیست، بلکه به دلیل وجود امگا ۳ فراوان آن نیز هست.  همان طور که می‌دانید، برای درست عمل کردن مغز، به امگا ۳ نیاز داریم.

خواص گردو برای قلب

خوردن گردو بعد از غذا می‌تواند باعث کاهش آسیب‌هایی شود که غذاهای چرب به سرخرگ‌ها وارد می‌کنند. از خواص شگفت انگیز گردو این است که گردو غنی از ترکیباتی است که می‌تواند تا حدودی از سفت شدن سرخرگ‌ها جلوگیری و به حفظ انعطاف پذیری آنها کمک ‌کند. علاوه بر این، گردو حاوی آرژینین، یک آمینو اسید است که بدن از آن برای تولید اکسید نیتریک استفاده می‌کند. وجود این ماده برای حفظ خاصیت انعطاف پذیری قلب لازم است.

خواص گردو برای کودکان
گردوی تویسرکان

مواد معدنی موجود در گردو

این میوه دارای مواد مفید و مغذی مانند منگنز، پتاسیم، روی، کلسیم، آهن، منیزیم، سلنیوم و مس است که نقش بسیار مهمی در افزایش میزان اسپرم و سنتز اسید های مختلف (مانند آمینو اسیدها و اسیدهای چرب) دارد.

خواص شگفت انگیز گردو برای تقویت مو

بیوتین موجود در گردو باعث تقویت مو، بهبود رشد مو و کاهش ریزش مو می‌شود.

گردو به کاهش وزن کمک می‌کند

حقیقت این است که چربی و فیبر سالم موجود در گردو می‌تواند به کامل شدن ارزش غذایی این خوراکی، مهار گرسنگی و کند شدن جذب قند خون کمک کند. این امر می‌تواند باعث کاهش کالری اضافی بین وعده‌های غذایی شود. درست است که خوردن گردو به طور مستقیم با کاهش وزن ارتباط ندارد، اما رژیم غذایی شامل گردو به همراه میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار و پروتئین های بدون چربی می‌تواند به کنترل وزن کمک کند.

خواص شگفت انگیز گردو : گردو برای روده و گوارش مفید است

از خواص شگفت انگیز کردو این است که حرکات روده را بهبود می‌بخشد. درست است، گردو به دلیل داشتن فیبر به شما کمک می‌کند تا سیستم گوارش سالم‌تری داشته باشید. به نقل از کلینیک مایو، فیبر موجود در گردو احتمال ابتلا به یبوست و بواسیر را کاهش می‌دهد. تحقیقات نشان داده است که بسته به سن و جنسیت، هر کسی باید در رژیم غذایی روزانۀ خود بین ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر در روز مصرف کند. به یاد داشته باشید که فقط با یک اونس گردو ، حدود ۲ گرم فیبر دریافت می‌کنید.

فیبر موجود در گردو نه تنها باعث می‌شود دستگاه گوارش شما به راحتی کار کند، بلکه به محافظت از آن در برابر بیماری‌ها نیز کمک کند. رژیم‌های غذایی غنی از فیبر با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط هستند.

این مقاله را نیز بخوانید: خواص گردو برای مغز

عوارض احتمالی گردو

تا اینجا در مورد خواص شگفت انگیز گردو برایتان گفتیم. اما این مادۀ مغذی می‌تواند عوارضی هم داشته باشد. به ‌طور کلی، گردو مادۀ غذایی بسیار سالمی است؛ ولی ممکن است عده‌ای به آن حساسیت داشته باشند. علاوه بر این، گردو می‌تواند موجب مختل شدن جذب برخی مواد معدنی در بدن شود.

گردو و حساسیت غذایی

گردو در بین ۸ ماده‌ غذایی حساسیت‌‌زا قرار دارد. نشانه‌های حساسیت به گردو می‌توانند بسیار شدید باشند. مصرف گردو می‌تواند باعث بروز آنافیلاکسی (بیش ‌دفاعی) در فرد شود و در صورت عدم درمان مناسب باعث مرگ فرد خواهد شد. کسانی که به گردو حساسیت دارند باید به طور کامل از مصرف آن جلوگیری کنند.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.