خواص گردو برای کاهش چربی خون
0
خواص گردو برای کاهش چربی خون
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

امروزه در جاهای مختلف از جمله در اخبار، در گفتگوهای دوستانه، مطب پزشکان و هر جای دیگری اصطلاحاتی مانند چربی خون یا کلسترول را بارها و بارها می‌شنویم. همۀ ما به خوبی می‌دانیم که چربی بالای خون برای بدن مضر و خطرناک است. اگر در آزمایش مشخص شود که سطح آن از مقدار نرمال بیشتر است، باید برای کاهش آن تا سطح طبیعی اقدام شود. هدف ما از این مقاله بررسی تخصصی راهکارهای کاهش سطح این مادۀ مضر نیست. این مقالۀ تازه چین را به خواص گردو برای کاهش چربی خون اختصاص داده و در این مورد نکاتی را بیان خواهیم کرد.

در خلال این مقاله ابتدا مختصری در مورد چربی خون توضیح می‌دهیم و سپس به فواید گردو برای کاهش آن خواهیم پرداخت. در اینجا برای اثبات تأثیر گردو در این زمینه آزمایشی را شرح خواهیم داد که در این خصوص انجام شده است. پس از خواندن مقاله نظرهای خود را با ما در میان بگذارید.

چربی خون یا کلسترول چیست؟

 

چربی خون که به نام کلسترول هم مشهور است، نوعی بیماری است که به اختلالاتی در بدن اشاره می‌کند و می‌تواند زمینه‌ساز بیماری شود. کلسترول در اصل یک مولکول چربی مومی شکل است که کبد آن را تولید می‌کند. وجود این ماده برای داشتن غشای سلولی سالم، عملکرد مغز، تولید هورمون و ویتامین ضروری است. اگر چربی خون بالا رود، کلسترول به دیوارۀ رگ‌ها وارد و باعث انسداد آنها می‌شود. این امر می‌تواند به بیماری‌های قلبی عروقی و حتی سکته منجر شود. پس کنترل سطح آن برای بدن ضروری است و اهمیت زیادی دارد.

مصرف گردو یکی از راه‌های کاهش سطح کلسترول

 

گردو به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند. اما منظورمان این نیست که فقط با خوردن گردو می‌توانید سطح آن را پایین‌ بیاورید. در واقع برای کاهش سطح کلسترول به درمان‌های خاصی نیاز است. اما گردو می‌تواند کمک کننده باشد.

 در مطالعات مختلفی که در سرتاسر جهان در این زمینه انجام شده، خواص گردو برای کاهش چربی خون مشخص شده است. این نکته را در خاطر داشته باشید که مصرف گردو هم برای کاهش سطح کلسترول خون مفید است و هم خطر ابتلا به بیماری‎های قلبی و التهاب را کاهش می‌دهد. در این مقالۀ فروشگاه تازه چین خواص گردو برای کاهش سطح چربی خون را بررسی کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم تا انتها بخوانید.

 

همچنین بخوانید: خواص گردو برای رشد مو

 

خواص گردو برای کاهش چربی خون

 

گردو در خود مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا 3  به خصوص اسید آلفا لینولئیک و فیتو استرولها دارد و به همین دلیل برای سلامت قلب بسیار مفید است. اسیدهای چرب امگا 3 با افزایش سطح HDL و کاهش سطح LDL باعث کاهش سطح تری گلیسیرید و کاهش تشکیل پلاک‌های آترواسکلروتیکی در سرخرگ‌ها می‌شوند. فیتو استرولها سطح کلسترول تام را کاهش می‌دهند. ولی مکانیسمی که باعث کاهش سطح کلسترول تام توسط این ترکیبات می‌شود هنوز مشخص نشده است. درحقیقت گردو در مقایسه با سایر مغزها مقادیر بیشتری اسیدهای چرب امگا 3 دارد و این همان خواص گردو برای کاهش چربی خون است.

 گردو علاوه بر داشتن ترکیباتی که برای قلب مفید هستند، حاوی مقادیر ارزشمند ویتامینE ،  ویتامینB، فیبر  و سایر عناصر معدنی است. در تحقیقات انجام شده مشخص شده است که مصرف 45 گرم گردو به عنوان بخشی از رژیم کم کلسترول، به شرط اینکه کالری دریافتی افزایش پیدا نکند، باعث کاهش خطر بیماری‎های قلبی – عروقی  می‌شود. مطالعات انجام گرفته دردانشگاه هاروارد بیانگر این مطلب است که رژیم حاوی مقادیر بالای مغزها خطر مرگ قلبی ناگهانی را کاهش می‌دهد. علاوه براین، بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که مصرف مقادیر زیاد این مواد (مواد حاوی اسیدهای چرب امگا 3) خطر حملۀ قلبی و انسداد سرخرگ‌ها را تا 70% کاهش می‌دهد.

 

خواص گردو برای کاهش میزان چربی خون

 

در بسیاری از پژوهش‌های اجرا شده در این زمینه مشخص شده است که برای بهره‌مندی از خواص گردو برای کاهش چربی خون باید روزانه یک مشت گردو مصرف کنید.

 FDA این ادعای بهداشتی را تأیید کرده است، که در مورد هر کیسه گردو که خریداری می‌کنید صدق می‌کند و این موارد را بیان کرده است: «تحقیقاتِ حمایتی اما نه قطعی، نشان می‌دهد که خوردن 46 گرم گردو در روز، به عنوان بخشی از چربی اشباع کم و کلسترول پایین رژیم غذایی و در نتیجه افزایش مصرف کالری، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می‌دهد».

گردو مملو از فولات، ویتامین E و مقدار زیادی چربی خوب است. اگرچه کالری بالایی نیز دارند اما به نظر نمی رسد باعث افزایش وزن شوند. محققان در تحقیقات برای یافتن خواص گردو برای کاهش چربی خون در دانشگاه ییل (از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا) می‌خواستند دریابند که آیا خوردن روزانه گردو می تواند به افراد در معرض خطر دیابت برای کنترل کلسترول و قند خون کمک کند یا خیر.

 

خواص گردو برای کاهش چربی خون

گردو و مغز گردو

 

آزمایش برای یافتن خواص گردو برای کاهش چربی خون

 

محققان به طور تصادفی 112 نفر از افراد 25 تا 75 سال – 70٪ آنها زن بودند – را به دو گروه تقسیم کردند. به افراد هر دو گروه 62 گرم گردو داده شد تا روزانه بخورند. به آنها گفته شد هرچه می خواهند بخورند اما مقداری را که می‌خورند ثبت كنند. علاوه بر این، به یکی از آن دو گروه گفته شد که برای جبران کالری اضافه شده با خوردن گردو، 366 کالری کمتر از غذای دیگر بخورند. هر دو گروه به مدت شش ماه گردو خوردند و رژیم غذایی معمول آنها بدون گردو برای شش ماه دیگر تمدید شد.

تمام افراد گروه هر سه ماه یک بار برای اندازه گیری و بررسی فشار خون، کلسترول و میزان قند خون به مراکز بالینی مراجعه می‌کنند. در این بازدیدها ، محققان کیفیت رژیم‌های غذایی خود را با استفاده از شاخص تغذیه سالم 2010 ارزیابی کردند.

 

 

این مقاله را نیز بخوانید: قیمت گردووعوامل مؤثربرآن

نتیجۀ آزمایش

 

محققان در آزمایش انجام شده برای بررسی خواص گردو برای کاهش کلسترول خون دریافتند که میزان کلسترول کل و  (LDL بد) شرکت کنندگان هنگام مصرف گردو هر روز به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. علاوه بر این ، چه آنها کالری دیگر را کاهش دهند یا نه، وزن افراد ثابت ماند. علاوه بر این، رژیم های کلی آنها هنگام خوردن گردو رژیم غذایی سالم تری داشتند. با این حال ، افزودن گردو هیچ تاثیری بر میزان قند خون یا فشار خون نداشت. این مطالعه به صورت آنلاین و در تاریخ 23 نوامبر 2015 ، توسط مجلۀ BMJ Open Diabetes Research and Care منتشر شده است. آجیل یک میان وعده سالم و بالقوه بدون ضرر است. اگر می‌خواهید کلسترول خود را پایین بیاورید، یک مشت گردو در روز ارزش امتحان کردن را دارد.

 

نتیجه گیری

 

در این مقاله به موضوع خواص گردو برای کاهش چربی خون پرداختیم. ابتدا اطلاعاتی در مورد چربی خون ارائه کردیم. سپس فواید گردو برای کاهش چربی را نام بردیم و در ادامه آزمایشی را که در این زمینه انجام شده بود، توضیح دادیم. در مقاله‌ای دیگر این موضوع را بیشتر و با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد. اگر در این خصوص نکات بیشتری به ذهنتان می‌رسد یا تجربۀ خاصی در این زمینه دارید، در بخش نظرها در انتهای همین صفحه با ما در میان بگذارید.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.