روش تشخیص شیره توت تقلبی از اصل
4

توت یکی از انواع میوه های شیرین وپر خاصیت است ، توت ها هم مثل بقیه میوه ها دارای گونه های متفاوت هستند . طبق بررسی ها و مشاهدات محلی من اکثر مردم دیدشون از توت ، توت های پیوندی و خوش شکل و شمایل است که میوه آن به شکل نارس بوده ، به همین دلیل فکر می کنند که میوه توت کم شیرین است .

اما این تصور کاملا غلطی است ، چرا که تنها می توان از میوه های شیرین شیره تهیه کرد و جالب تر اینکه اکثر گونه های توت هایی که در ایران رشد می کنند کم شیرین هستند ، پس چون شما یک توت کم شیرین خورده اید دلیل نخواهد بود که توت ها کم شیرین هستند .

این تصویر غلط باعث شده است که شیره توت و توت خشک خواهان زیادی در ایران نداشته باشد ، با آنکه شیره توت دوست دیابتی است ، اما به دلیل مزه بد توت خشک های معمولی مصرف کننده از خرید توت خشک اجتناب می کند .

نحوه تهیه شیره توت

قبل از آنکه بخواهم در مورد روش تشخیص شیره توت تقلبی از اصل حرف بزنم باید نحوه تهیه آن را بدانید تا در ادامه بتوانم این موضوع را خوب تفهیم کنم چرا و به چه دلیل کدام خوب است .

در مراحل تهیه شیره توت شستشویی وجود ندارد ، این تنها یک دروغ بزرگ است که توت در هنگام پخته شدن شسته می شود ولی نحوه چیدن آن کاملا تمیز انجام می شود و دمای بالایی که به آن داده می شود در هنگام پخت سلامت آن را تضمین می کند . اگر توت را بشویید شیره خوبی از آن حاصل نمی شود و مزه بدی پیدا می کند .

علاوه بر این توت ها وقتی به خوبی رسیده باشند ، خودشان له می شوند و نیازی به فشار دادن آنها در دیگ برای آب انداختن نیست .

برای تهیه شیره توت روش های متفاوت وجود دارد ، مثلا در روش درست آن ابتدا توت را می تکانند ( چیدن توت از درخت ) زمانی که توت چیده می شود باید توت کاملا بر روی درخت رسیده باشد در غیر این صورت شیره طعم خوبی نخواهد داشت . بعد از چیدن آن را کمی میپزند تا به اصلاح توت آب بیندازد حالا آن را از یک پارچه ضخیم رد می کنند تا آب توت گرفته شود و بعد آب گرفته شده را در دیگ ریخته و می جوشانند تا قوام آید و بعد از طی شدن زمان پخت آن را کنار می گذارند تا خنک شده و بعد از آن قابل مصرف است .

در روشی غیر متعارف نیز از توت خشک و زائده های توت خشک شیره توت را تهیه می کنند که این موضوع می تواند به همراه داشتن آشغال ها و کثیفی های زمان تهیه توت خشک را به همراه داشته باشد و همچنین از خواص شیره توت به روش اصلی برخوردار نیست .

در روشی دیگر برای ازدیاد شیره توت به آن مواد افزودنی مانند شکر و … میزنند تا صرف اقتصادی پیدا کند و به اصلاح ارزان شود و کمی هم طعم شیرین پیدا کند .

نحوه شناسایی شیره توت اصل

این بخش ما صرفا به باید های شیره توت اصل اشاره می کنیم و هر چیزی غیر از اینها باشد احتمال اصل نبودنش زیاد است .

  1. شیره توت اصل رنگی متمایل به مشکی و قهوه و سرخ دارد آنقدر غلیظ که به رنگ سیاه دیده می شود .
  2. شیره توت رس نمی بندد ، در انتهایش چیزی جمع نمی شود .
  3. شیره توت دارای بافت نرم عسلی دارد و نرم است و هیچ چیز زائد داخل آن نیست .
  4. شیره توت مزه شکر نمی دهد .
  5. در دمای سرد سفت نمی شود ولی نرم هم نیست .
  6. خرید از مکان مطمئن

واقعیت اش را بخواهید راه دقیق برای تشخیص چشمی شیره توت اصیل وجود ندارد و بهترین راه حل برای تهیه آن خرید از فروشگاه های معتبر است . ما در تازه چین با حذف واسطه های زائد و تضمین کیفیت محصول شرایط را فراهم کردیم تا بتوانید از بخش فروشگاه خشکبار خود را از سراسر ایران به راحتی تهیه کنید و درب خانه تحویل بگرید .

شعار ما : با تازه چین تازه هاشو بچین .

4 دیدگاه

  1. بهزاد طیبان خرداد 14, 1399 پاسخ

    سلام.
    لطفا بگین برای تهیه یک کیلو شیره توت با روشی که گفتی. چند کیلو توت لازمه.ممنون

    • حسن موحد خرداد 21, 1399 پاسخ

      حدودا 5 کیلو توت نیاز است .

  2. آراد دی 3, 1402 پاسخ

    سلام وقتتون بخیر من شیره توت برای بچم می خوام چطوری میتونم بخرم .

    • حسن موحد دی 4, 1402 پاسخ

      سلام در وب سایت قرار دارد بخرید .

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.