فواید گردو برای سلامتی
0
فواید گردو برای سلامتی
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

این مقاله را با مطرح کردن چند سؤال شروع می‌کنیم. خودتان پاسخش را برای خودتان بدهید. ببینید که در مورد گردو چقدر اطلاعات دارید: آیا با فواید گردو برای سلامتی آشنا هستید؟ آیا می‌دانید گردو چقدر برای بدن مفید است؟ بدون شک تاکنون در مورد این محصول و خواصش مطالب زیادی را خوانده و شنیده‌اید. اما بعید می‌دانیم اطلاعات زیادی داشته باشید. اگر اطلاعات کمی در این زمینه دارید یا می خواهید اطلاعاتتان بیشتر شود، این مقاله را بخوانید تا کمی بر اطلاعاتتان افزوده شود!

در این مقاله ابتدا مختصری در مورد رژیم گرفتن سخن خواهیم گفت. دلیلش را متوجه می‌شوید که چرا از رژیم گرفتن می‌گوییم. سپس تعدادی از خواص گردو را برشمرده و در خصوص آن توضیحاتی می‌دهیم. اما توجه داشته باشید که در مقالات مجزا خواص گردو برای هر یک از اعضای بدن را توضیح داده‌ایم. مانند خواص گردو برای مغز انسان، خواص آن برای قلب، کاهش وزن و موارد دیگر.

در ادامه این خواص را بسط می‌دهیم و توضیحات بیشتری ارائه خواهد شد. اگر پس از خواندن این مقاله احساس کردید نکات بیشتری به ذهنتان می‌رسد، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

بحث رژیم!

 

وقتی در جایی سخن از رژیم به میان می‌آید، خیلی از مردم تصور می‌کنند که منظور از انتخاب یک رژیم غذایی سالم این است که برخی غذاها و خوراکی‌های خاص را کنار بگذارند، پیش غذاها را در اولویت قرار دهند، مقدار کربوهیدرات یا چربی اشباع کمتری مصرف کنند و دیگر دسر نخورند. ولی اینطور نیست.

راستی اگر چیزی را واقعاً دوست داشته باشید که برایتان خوب باشد تکلیف چیست؟ نه، منظورمان شکلات نیست (هرچند خوردن شکلات خیلی هم بد نیست، اما نباید زیاده‌روی کنید). حالا بگذریم! اینجا بحثمان کامل در مورد رژیم نیست! در این مقالۀ فروشگاه تازه چین نکاتی را در مورد فواید گردو برای سلامتی توضیح داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم تا انتها بخوانید.

 

همچنین بخوانید: قیمت گردو و عوامل مؤثر بر آن

 

گردو تقریباً همیشه خبرساز است. در مطالعات قبلی در زمینۀ بررسی فواید گردو برای سلامتی مشخص شده است که در افرادی که آجیل بیشتری مصرف می‌کنند، عوامل خطرساز قلبی و میزان بیماری‌های قلبی عروقی کاهش می‌یابد. به عنوان مثال، در چندین آزمایش مشخص شده است که مصرف آجیل با فشار خون پایین و سطح کلسترول مرتبط است و آجیل قسمت مهمی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای است که مشخص شده است برای قلب نیز مفید است. اما در نظر داشته باشید که به اندازه مصرف کنید و نه بیش از حد. چون مصرف هر چیزی بیش از اندازه نه تنها هیچ فایده‌ای ندارد، بلکه مضر هم هست.

بررسی فواید گردو برای سلامتی بدن

 

در یک مطالعۀ‌ جدید مشخص شده است که گردو برای سلامت بدن انتخاب خوبی است و این اولین بار نیست که محققان به چنین نتایجی می‌رسند. در یک تجزیه و تحلیل دیگر که همین محققان انجام دادند و  از 365 شرکت کننده در مطالعه در 13 آزمایش تشکیل می‌شد، آنها دریافتند که رژیم‌های غذایی غنی شده با گردو میزان کلسترول کل و LDL  «بد» را در مقایسه با سایر رژیم‌های کاهش می‌دهند. از آن زمان به بعد، مطالعات بیشتری در زمینۀ بررسی فواید گردو برای سلامتی انجام شده که شرکت کنندگان بیشتر و پیگیری طولانی‌تری داشته است.

فواید گردو برای سلامتی

 

در این تجزیه و تحلیل، داده‌های 26 آزمایش قبلی در مورد خواص گردو برای سلامت بدن ترکیب شده بود که بیش از 1000 نفر در آن شرکت داشتند. در مقایسه با افرادی که رژیم منظمی دارند، در کسانی که رژیم غنی از گردو مصرف می‌کنند، موارد زیر مشاهده شد:

  • کاهش کلسترول تام (حدود 7 میلی گرم در دسی لیتر، نشان دهندۀ کاهش 3 درصدی بیشتر)
  • کاهش کلسترول LDL (حدود 5/5 میلی گرم در دسی لیتر، 4٪ کاهش بیشتر)
  •  
 
 
 
  • تری گلیسیرید کمتر (حدود 7/5 میلی گرم در دسی لیتر، 5/5 درصد کاهش بیشتر)
  • آپوپروتئین B کمتر (پروتئین مرتبط با بیماری های قلبی عروقی) تقریباً 4 میلی گرم در دسی لیتر

این بهبودها در چربیهای خون نسبتاً کم بودند، اما در زمانی که رژیم مقایسه‌ای یک رژیم غذایی معمولی آمریکایی یا غربی بود، بهبودهای بیشتر (به عنوان مثال رژیم غذایی سرشار از گوشت های قرمز، غذاهای لبنی پرچرب و غذاهای شیرین شده مصنوعی)، قابل توجه بود.

مردم همیشه نگرانند که یک رژیم غذایی سرشار از غذاهای پرچرب مانند آجیل باعث افزایش وزن می‌شود، اما خوشبختانه وزن کسانی که رژیم غنی از گردو دارند خیلی اضافه نشد.

 

فواید گردو برای سلامتی

 

چرا گردو برای شما خیلی خوب است؟

 

این تحقیق جدید جذاب است، اما یک پرسش ایجاد می‌شود که آیا فقط گردو این خواص را دارد؟ در حقیقت، گردو روغنهای مفیدی دارد که باعث می‌شود برای سلامت قلب و عروق خاص باشد. گردو مقدار زیادی اسیدهای چرب اشباع نشده در خود دارد که از چربی های اشباع شده سالم‌ترند. علاوه بر این، از دیگر فواید گردو برای سلامت بدن این است که دارای اسیدهای آلفالینولنیک و لینولئیک است که علاوه بر داشتن اثرات مطلوب بر چربی خون، اثرات ضد التهابی نیز دارند که رگ‌های خونی را سالم نگه می‌دارد.

همۀ آجیل‌ها مثل هم نیستند. بسیاری از آنها (مثلاً آجیلهای مورد علاقۀ من بادام و بادام هندی) سرشار از چربی‌های اشباع نشده تک، همراه با چربی‌های اشباع نشده است. اینها در مقایسه با چربی‌های اشباع و ترانس چربیهای سالم‌تری هستند. اما ترکیب خاص چربی‌ها و اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه موجود در گردو برای سلامت قلب و عروق خیلی مفیدند.

 

 

دوستداران گردو خیلی هول نباشید

 

قبل از این که شکمتان را از گردو پر کنید، باید به چند نکته توجه کنید:

در این مطالعه بهبود چندانی برای چربی خون ذکر نشده است. «دوز» ایده آل یا مدت زمان مصرف گردو برای بهره بردن از فواید گردو برای سلامت بدن دقیقاً تعیین نشده است. در یکی از بهترین مطالعات انجام شده، شرکت کنندگان روزانه ترکیبی از حدود 9 فندق، 12 بادام و شش گردو مصرف می‌کردند. شاید این مقدار از آنچه برخی از مردم مایل به خوردنش هستند بیشتر باشد!

این نوع مطالعه نمی‌تواند ثابت کند که گردو قطعاً برایث بهبود کلسترول فرد در رژیم غذایی غنی از گردو مفید بوده است. احتمالاً کسانی که گردو دوست دارند، بیشتر ورزش می‌کنند، کمتر سیگار می‌کشند یا نسبت به کسانی که گردو نمی‌خورند، ژن‌های مطلوب‌تری داشته باشند. برای بهره‌مندی از خواص این خشکبار لذیذ، بهتر است بهترین زمان مصرف گردو را نیز بدانید.

توجه داشته باشید که هیچ غذایی به تنهایی نمی‌تواند باعث سلامتی شود. این یک ذهنیت کلی است. یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، جلوگیری از اضافه وزن و سیگار نکشیدن برای شروع خوب است. حتی با داشتن یک سبک زندگی سالم، برخی از افراد برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سایر بیماری‌ها به داروها یا سایر روش های درمانی نیاز دارند.

 

این مقاله را نیز بخوانید: ویژگیهای گردوی مرغوب

سخن آخر در مورد فواید گردو برای سلامتی

 

در این مقاله مختصری در مورد فواید گردو برای سلامت بدن توضیح دادیم. در خلال آن، چند مورد از مطالعات و آزمایش‌های انجام شده در این زمینه را نیز ذکر کردیم. این را نیز گفتیم که محققانی که مطالعات انجام شده در گذشته فواید گردو را تجزیه و تحلیل کرده‌اند، سفارش می‌کنند که گردو را به بخشی منظم از رژیم‌های غذایی خود تبدیل و آن را به جای مغزهای دیگر مصرف کنید.

اگر در مورد خواص گردو مطالب بیشتری می‌دانید یا تجربه‌های شخصی در این زمینه دارید، در بخش نظرات به آن اشاره کنید تا سایرین هم از تجربیات شخصی شما بهره‌مند شوند.

امیدوارم که این نوع تحقیقات منجر به انتخاب مواد غذایی بهتر و سلامتی بهتر شما شود.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.