ویژگی‌ های گردوی مرغوب
0
ویژگی‌ های گردوی مرغوب
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

برای خرید انواع آجیل خوب به‌ویژه گردو باید دقت کافی داشته باشید. داشتن توانایی تشخیص گردوی تازه از کهنه و نیز گردوی مرغوب و باکیفیت از گردوی نامرغوب دو شرط اساسی و ضروری برای خرید مطمئن و احساس رضایت بعد از خرید و در هنگام استفاده از محصول است. فروشگاه تازه چین در این مقاله اطلاعاتی را در مورد ویژگی‌ های گردوی مرغوب برایتان فراهم کرده است که پیشنهاد می کنیم تا انتها بخوانید.

همچنین بخوانید: خواص شگفت انگیز گردو

مغز گردو یا گردوی با پوست

به‌ طور کلی، مغزها تا زمانی که از پوست و غلاف خود خارج نشده اند، در برابر آسیب‌ها و خرابی‌ها در مقایسه با مغزهای بدون غشاء بیشتر حفاظت می شوند. به همین دلیل، شاید بتوانیم به شما پیشنهاد دهیم که اگر قصد خرید مقدار زیادی گردو به عنوان مثال تهیه گردو برای مصرف یک سال را دارید، بهتر است گردو را با پوست خریداری کنید. اما خرید محصولی کاملاً درب بسته کار چندان آسانی نیست و تشخیص کیفیت آن به مراتب سخت‌تر از خرید مغز گردو است که ظاهر و باطن آن پیدا است. توجه داشته باشید که اگر در این زمینه و از ویژگی‌ های گردوی مرغوب هم اطلاعات کافی نداشته باشید ممکن است حتی دیدن ظاهر و باطن مغز هم به شما کمک نکند و خرید خوبی نداشته باشید. پس در هر حالتی باید حواس جمعی داشته باشید.

ویژگی‌ های گردوی مرغوب با پوست

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، خريد گردوی خشک‌ شده‌ی باكيفيت كه روی آن پوست چوبی دارد، از گردوی بدون پوست سخت‌تر است، دلیلش هم این است که شما داخل گردويی را كه می‌خواهيد بخريد، نمی توانید ببینید. با اين حال، راه‌هايی وجود دارد كه با دانستن آنها و نیز دانستن ویژگی‌ های گردوی مرغوب می‌توانيد يک گردوی خوب پوست‌دار تهيه كنيد. نخستين نکته‌ای كه در این زمینه بايد به آن توجه داشته باشید، ظاهر گردو است: گردو بايد كاملاً گرد باشد. پوست گردوهایی كه حالت كشيده و سوزني دارند، معمولاً  سفت است و در زمان شكستن خرد می‌شود و مغز آن به راحتی خارج نمی شود.

اطمینان از سالم بودن مغز

علاوه بر این، برای اطمینان از سالم بودن مغز گردو می‌توانید تعدادی گردو را در زمان خريد برداريد (به‌ويژه گردوهايی كه زير قرار دارند) و آنها را تكان بدهيد اگر از داخل گردو صدا شنيديد، آنها را نخريد؛ چون به احتمال زياد تعداد زيادی گردوی پوک نصيبتان می‌شود.

اگر گردوی مورد بررسی آزمایشهای قبلی را به‌خوبی پشت ‌سر گذاشت، وارد مرحله‌ی آخر شوید؛ یعنی بررسی پوست و کیفیت مغز گردو. توجه داشته باشید که بايد بتوانيد به آسانی پوست گردو را بشكنيد. حتم داریم که تاکنون اسم گردوی پوست كاغذی را بارها شنيده‌ايد. پس برای اينكه دردسر شكستن گردو كم شود، توصیه می کنیم این نوع گردو را انتخاب کنید؛ البته توجه داشته باشید که اينكه فروشنده به شما بگويد گردو پوست كاغذی است، به تنهايی کافی نیست.

گردو و مغز گردو
گردو و مغز گردو

با کسب اجازه از فروشنده، خودتان ۲ عدد گردو را برداريد و با دست آنها را روي هم فشار بدهيد، اگر گردوها راحت شكستند و به‌راحتی مغز از داخل غلاف آن خارج شد می‌تواند خیالتان از این بابت هم راحت شود که این از ویژگی‌ های گردوی مرغوب پوست کاغذی است. حال با بررسی و امتحان مغز خارج شده از شانس مشت نشانه‌ی خروار بودن استفاده کنید و با بررسی مغز دو عدد، از کیفیت کل محصول اطمینان بیشتری حاصل کنید و تمام کاری که از دستتان بر می‌آمده را انجام داده‌باشید.

ویژگی‌های مغز گردوی با کیفیت

در خريد مغز گردو، بايد حواستان را جمع كنيد و ویژگی‌ های گردوی مرغوب را بدانید تا گردويی كه می‌خواهيد بخريد، كهنه يا مانده نباشد، در غیر این صورت، مجبور خواهید شد آن را دور بريزيد، چون گردوی كهنه و بی‌كيفيت، طعم خوبی ندارد. برای تشخیص تازگی گردوی خشک شده می توانید از حس بويايی خود كمک بگيريد.

برای این منظور، با اجازه فروشنده مقداری گردو كف دستتان بريزيد و آن را بو كنيد. درصورتی كه بوی كهنگی يا در اصطلاح بوی «نا» نداشت، می‌توانيد از تازه بودن آن مطمئن باشید. يكی از كارهاي ديگری كه برای اين منظور می‌توانيد انجام بدهيد، امتحان كردن طعم گردوست، چون گردوی مانده طعم خوبی ندارد و به راحتی با توجه به طعم آن، می توانید به تازگی یا ماندگی آن پی ببرید.

این مقاله را نیز بخوانید: خواص گردو برای کودکان

نکتۀ دیگر

از دیگر نكاتی كه در زمان خريد گردوی خشک شده و در مورد ویژگی‌ های گردوی مرغوب بايد به آن توجه كنيد، رنگ گردو است. اگر رنگ گردو سياه يا كدر و تيره باشد، نشان می دهد که كيفيت آن پايين است و چنين گردویی را نباید بخرید، چون گردوی مانده چنين ويژگیهايی دارد. گردوهای اين چنينی معمولاً طعم تلخی دارند و در دهان طعم بدی به جا می گذارند، علاوه بر اين، به‌دليل كهنگی می‌توانند كرم و حشرات مخصوص آجيل نیز داشته باشند.

یک گردوی خشک شده خوب، رنگ روشنی دارد و اين ويژگی گردوی مرغوب بايد در كل گردوها وجود داشته باشد. به علاوه، به سفيد بودن مغز گردو نيز بايد توجه داشته باشيد. اگر گردوی خشک شده را در دست بگيريد به راحتی می‌توانيد آن را با دست خرد كنيد و با ديدن رنگ آن به كيفيتش پی ببريد. البته سفید بودن مغز گردو شرط لازم برای مرغوب بودن گردو نیست. در برخی موارد، مرغوبترین گردوها نیز مغز سفید رنگی ندارند اما همیشه رنگ روشنی دارند.

چرب بودن یکی از ویژگی‌ های گردوی مرغوب است

چرب بودن یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که گردوی باکیفیت و مرغوب باید داشته باشد. برای بررسی این ویژگی می‌توانید قسمت کوچکی از مغز را بین دو انگشت خود فشار دهید و ببینید چه مقدار چربی دارد. البته با خوردن مغز گردو هم می‌توانید به چرب یا خشک بودن مغز گردو پی ببرید.

و اما آخرین نکته این است که از ویژگی‌ های گردوی مرغوب ایرانی بودن آن است! متاسفانه گردوهای خارجی بی‌کیفیت زیادی در حال حاضر در بازار موجود است که هیچ رنگ و بویی از گردوی ایرانی نبرده‌اند. گردوهای خارجی معمولاً بسیار درشت هستند و ظاهر خوبی دارند. پس در بررسی چرب بودن و طعم گردو حساسیت بیشتری به خرج دهید و اگر حس کردید گردو بی‌مزه است آن را نخرید.

ویژگی‌ های گردوی مرغوب تویسرکان، مرغوبترین گردوی ایران

اگر قصد خرید گردویی را داشتید که تمام ویژگی‌های گفته شده در بالا را دارد و فروشنده‌ی آن اعلام کرد گردوی تویسرکان است دیگر جایی برای شک و تردید باقی نخواهد ماند. از ویژگی های گردوی مرغوب تویسرکان پوست نازک که به راحتی از مغز، مغز کرم رنگ یا سفید، مغز توپر، چربی زیاد و طعم منحصر به فرد آن است که با اولین تست زیر دندانتان خواهد ماند و به‌راحتی قابل تشخیص است.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.