آشنایی با طرز تهیه آلو بخارا
0
طرز تهیه آلو بخارا
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

اگر شما هم مانند بسیاری افراد دیگر نمی توانید از کنار مغازه های خوشمزه فروشی بی تفاوت بگذرید و به خوراکیهای خوشمزه ای که در آنها فروخته می شود توجه نکنید، بدون شک به آلو بخارا هم علاقه زیادی دارید. اگر حدسمان درست، است این مقاله فروشگاه تازه چین را که به طرز تهیه آلو بخارا اختصاص دارد تا آخر بخوانید تا با طرز تهیه آلو بخارا آشنا شوید و خودتان در منزل درست کنید.

آلو بخارا همان آلو است که آن را خشک کرده اند. در منزل بسیاری از ایرانیان، از این آلو به عنوان یکی از تنقلات شب عید استفاده می کنند. اما اکثر افراد این خوراکی خوشمزه را به چشم یک پذیرایی تو جیبی نگاه می کنند.

همچنین بخوانید: مضرات آلو خشک در صورت مصرف بیش از حد

طرز تهیه آلو بخارا و انواع آن

آلو بخارای صادراتی

آلو بخارا به صورت دو مدل در بازار وجود دارد. یک مدل آن رنگ و روی قابل توجهی دارد و بسیار خوش آب و رنگ است و بیشتر به کشورهای دیگر صادر می شود.

اما مصرف نوع صادراتی آن خیلی توصیه نمی شود چون آنها را با روش های خاصی خشک و آماده می کنند. این نوع آلو بخارا بیشتر از فوایدی که دارد می تواند برای مصرف کننده مضر باشد.

به این نکته هم توجه داشته باشید که انواع کشمش و برگه های زرد آلو نیز که رنگ های بسیار فریبنده و زیبایی دارند و هنگام گشت و گذار در بازار چشمتان را خیره می کنند، چندان هم قابل اعتماد نیستند؛ زیرا در این مورد، در تهیه این مواد خوراکی به جای استفاده از آفتاب از گوگرد استفاده شده است. پس بهتر است در هنگام خرید این تفاوتها را در نظر بگیرید و به آنها توجه کنید.

آلو بخارای سنتی

یکی دیگر از انواع آلو بخاراها هم مدل سنتی آن است. طرز تهیه آلو بخارا به روش سنتی معمولاً بسیار قابل اعتمادتر است و فواید بیشتری دارد.

در تهیه نوع سنتی آلو بخارا روستاییان و باغدارها نقش دارند. این مدل از آلو که به صورتی سنتی در روستاها تهیه می شود سالم تر و پر فایده تر از نوع اول آن است.

البته طرز تهیه آلو بخارا در منزل چندان سخت نیست و علاوه بر این که از نظر اقتصادی به شما کمک می کند، می تواند مزایای دیگری نیز داشته باشد. در برخی موارد ممکن است این مواد خوراکی را در محل هایی تهیه کنند که از نظر بهداشتی کیفیت بالایی ندارند.

اگرحشرات و جانوارانی را که هنگام تهیه آلو بخارا آن را مزین به قدوم خود می کنند نادیده بگیریم، نمی توانیم از گرد و غباری که ممکن است روی آنها بنشینند بگذریم.

مضرات آلو خشک
آلو-آفتابی،خرید خشکبار

اگر بگوییم نه! روستاییان عزیز با رعایت تمام نکات ایمنی (که صد البته همین طور است!) این خوراکی ها را تهیه می کنند، این که مدت زیادی در مغازه ها بدون هیچ پوششی می مانند و انواع میکروب را به خود جذب می کنند امری کاملا بدیهی است.

پس اگر به این خوراکی خوشمزه علاقه زیادی دارید، بهتر است تنبلی را کنار بگذارید و این مقاله را بخوانید تا با طرز تهیه آلو بخارا در منزل آشنا شوید و برای خودتان و خانواده تان آلوهای خوشمزه و بهداشتی درست کنید.

نوع آلو برای تهیه آلو بخارا

سعی کنید آلوهایی را که می خواهید برای خشک کردن استفاده کنید، از انواع آلوهای گوشتی و شیرین باشد. اما بهتر است بدانید که همه آلوها را می توانید خشک کنید، چه آلوی سیاه باشد چه آلوی زرد طلایی.

طرز تهیه آلو بخارا در منزل

حال در این قسمت از مقاله طرز تهیه آلو بخارا در منزل را برایتان توضیح می دهیم. ابتدا آلوهایی را که برای این کار انتخاب کرده اید به خوبی بشویید و پس از آن که دم تک تک شان را چیدید، آنها را داخل یک قابلمه متناسب با مقدار آلوی تان بگذارید و به مقدار کافی آب رویشان بریزید. سپس دو قاشق غذا خوری هم روغن به آن اضافه کنید.

اگر آلوهایی که انتخاب کردید نرم و شل هستند، بهتر است که پس از جوش آمدن آب قابلمه آنها را داخل آب جوش بریزید و فوری شعله را خاموش کنید. اما اگر آلوها سالم باشند بگذارید چند دقیقه ای جوش بخورند و بعد از روی شعله بردارید.

این مقاله را نیز بخوانید: خواص آلو بخارا: 28 فایده آلو بخارا برای بدن

پوست آلوها بعد از این که سرد شدند کمی جمع می شوند. در این زمان، به راحتی می توانید آنها را بکَنید و آلوها را داخل یک سینی و یا آبکش قرار دهید. در صورت تمایل می توانید کمی نمک و یا شکر نیز به آن اضافه کنید و بگذارید جلوی آفتاب بماند. می توانید بعد از دو روز آلوها را پشت و رو کنید. البته با توجه به نوع آفتابی که به ظرف می تابد این زمان تغییر می کند. اگر آفتاب تیز باشد می توانید در کمتر از دو روز آلوها را پشت و رو کنید. زیرا ممکن است آلوهای شما خیلی سریع خشک شوند و چیزی جز هسته آلو برای تان نماند.

بعد از دو یا سه روز آلو بخارای شما آماده است. این نوع طرز تهیه آلو بخارا را که ساده و خوشمزه است حتماً در خانه امتحان کنید تا هم از فواید اقتصادی و هم کیفیت و بهداشت آن لذت ببرید.

طرز تهیه آلو بخارا : روش دیگر

در یک روش دیگر از طرز تهیه آلو بخارا نیز آلوهایی را که از قبل تهیه کرده اید به خوبی بشویید. حال مقداری آب نمک در ظرف بزرگی بریزید و آلوها را به مدت ۲۴ ساعت داخل آن قرار دهید.

به این دلیل باید آلوها را در آب نمک بخوابانید که پوست آلوها نازک شود و بتوانید با کمترین مشکل و دردسر آن را جدا کنید. البته روش آب جوشی که گفته شد نیز روش خوبی است اما اگر در آب نمک قرار دهید رنگ آلوهای شما ثبات بیشتری دارند.

در این مقاله طرز تهیه آلو بخارا در منزل را به شما آموختیم. انجام این کار چندان سخت نیست. برای تهیه آلو بخارا می توانید به فروشگاه ما مراجعه کنید.

فروشگاه تازه چین

فروشگاه تازه چین فروشندۀ گردو و خشکبار تویسرکان در این مقاله طرز تهیه آلو بخارا را برای شما کاربران عزیز شرح داده است. برای سفارش خرید محصول مورد نظر خود می توانید به صفحه فروشگاه بروید و سفارش خود را ثبت کنید برای برقراری ارتباط با ما به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

تازه چین
تازه چین

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.