اگر ارزش غذایی گردو را نمی‌دانید این مقاله را بخوانید
0
ارزش غذایی گردو
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

گردو یک ماده مغذی است. خاصیت‌های زیادی هم دارد. همه این را می‌دانیم. اما چقدر از جزئیات مواد مغذی آن می‌دانید؟ مطمئنیم چیز زیادی در موردش نمی‌دانید. اگر می‌خواهید با ارزش غذایی گردو و برخی خواص مهم آن آشنا شوید، این مقالۀ فروشگاه تازه چین را تا انتها بخوانید.

در این مقاله ابتدا برایتان خواهیم گفت که منظور از ارزش غذایی چیست. پس از توضیحات لازم در این مورد، ارزش غذایی گردو را شرح خواهیم داد. پس از آن به شما خواهیم گفت که از مواد مغذی موجود در گردو چگونه بهره مند شوید. در ادامه برخی از مهم‌ترین خواص گردو را نام برده و مختصری در موردشان سخن خواهیم گفت. در خصوص ضررهای خوردن بیش از حد آن هم توضیحاتی می‌دهیم.

با خواندن این مقاله هم با مفهوم ارزش غذایی آشنا می‌شوید و هم ارزش غذایی این مادۀ مغذی را می‌دانید. اما اگر نکات دیگری به ذهنتان رسید، در بخش نظرها بیان کنید تا سایر خوانندگان هم از تجربه‌های شما بهره مند شوند. با ما همراه شوید.

 

گردوی مرغوب

 

منظور از ارزش غذایی چیست؟

 

این کلمه را در جاهای مختلف دیده‌اید. برای مثال وقتی که از سوپرمارکت چیزی می‌خرید. تا به حال پیش آمده که برای بچه‌های خود چیپس و پفک یا چیزی دیگر بخرید و جدول ارزش غذایی آن را ببینید. اما ارزش غذایی چیست؟

ارزش غذایی عبارت است از اندازه گیری میزان کربوهیدرات‌های مهم مواد مغذی، چربی، پروتئین، مواد معدنی، آنزیم­ها، ویتامین­ها موجود در رژیم غذایی مورد نیاز مصرف کننده. منظور از آن میزان مواد مغذی موجود در چیزی است که می‌خرید. روی بسیاری از بسته‌بندی‌های مواد غذایی جدولی وجود دارد که میزان قند، چربی، کربوهیدرات، انرژی و موارد دیگر در آن آورده شده است.

 

گردوی مرغوب را از تازه چین بخرید!

 

ارزش غذایی گردو

 

پس از آشنایی با مفهوم ارزش غذایی، در اینجا به سراغ بحث ارزش غذایی گردو می‌رویم و در موردش مطالبی خواهیم گفت. برای آشنایی با مواد مغذی موجود در گردو و مقدار آنها جدول زیر را بررسی کنید.

 

جدول ارزش غذایی گردو

 

در این جدول مواد مغذی موجود در 100 گرم گردو را مشاهده می‌کنید.

 

کالری 654 کیلوکالری
آب 4/07 گرم
کربوهیدرات 13/71 گرم
شکر 2/61 گرم
پروتئین 15/23 گرم
فیبر 6/7 گرم
چربی 65/21 گرم

 

برای آشنایی با خواص گردو و ویتامینهای آن، اینجا را بخوانید

 

ویتامین‌ها
تیامین (ویتامین B1) 0/341 میلی‌گرم
ریبوفلاوین (ویتامین (B2) 0/150 میلی‌گرم
نیاسین (ویتامین B3) 1/125 میلی‌گرم
پیریدوکسین (ویتامین B6) 0/537گرم
اسید فولیک (ویتامین B9) 98 میکروگرم
اسید اسکوربیک (ویتامین C) 1/3 میلی‌گرم
رتینول (ویتامین A) 20 واحد بین‌المللی
آلفا توکوفرول (ویتامین E) 0/70 میلی‌گرم
فیلوکویینون (ویتامین K) 2/7 میکروگرم

 

الکترولیت‌ها
پتاسیم 441 میلی‌گرم
سدیم 2 میلی‌گرم

 

پیج اینستاگرام تازه چین را هم ببینید

 

مواد معدنی
کلسیم 98 میلی‌گرم
آهن 2/91 میلی‌گرم
فسفر 346 میلی‌گرم
منیزیم 158 میلی‌گرم
روی 3/09 میلی‌گرم
چربی‌ها
اسیدهای چرب اشباع شده 6/129 گرم
اسیدهای چرب اشباع نشده 8/933 گرم
کل اسیدهای چرب اشباع نشده 47/174 گرم

 

در جدول بالا ارزش غذایی گردو در هر 100 گرم را برایتان ارائه کردیم. دانستن این اطلاعات به شما کمک زیادی می‌کند و به شما خواهد گفت که در موارد مختلف چه مقدار گردو بخورید که میزان ماده مغذی مورد نظرتان را جذب کنید.

 

ارزش غذایی گردو

راههای بهره بردن از ارزش غذایی گردو

 

برای این که از مواد مغذی موجود در گردو بهره مند شوید، می‌توانید آن را در برنامۀ غذایی روزانۀ خود بگنجانید. منظورمان این است که در وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار، شام یا حتی میان وعده از آن استفاده کنید.

یکی از رایج‌ترین راه استفاده از گردو در صبحانه، خوردن آن همراه با پنیر است. پنیر به تنهایی مضر است و بهترین راه برای خنثی کردن ضررهای آن، خوردن گردو همراه با پنیر است. در وعده‌های ناهار و شام می‌توانید در غذاهایی مانند خورشت فسنجان، کوکو و هر غذای دیگری که خودتان بهتر می‌دانید، استفاده کنید. برای میان وعده هم تا دلتان بخواهد کیک و شیرینی وجود دارد که در آنها از گردو استفاده می‌شود. در مقالات تازه چین با یک جستجوی ساده می‌توانید دستور پخت چند غذا و شیرینی با گردو را بیابید.

 

برخی از خواص گردو

 

در مورد خواص گردو مقاله‌های متنوعی نوشته‌ایم. هم خواص آن را به صورت کلی توضیح داده‌ایم و هم در چندین مقالۀ مجزا خواصش را برای اعضای مختلف بدن شرح داده‌ایم. گردو به دلیل داشتن مواد مغذی متنوع که در جدول ارزش غذایی آن توضیح دادیم، برای اعضای مختلف بدن مفید است. از موی سر گرفته تا مغز و کبد و قلب و معده و حتی ناخن‌های دست و پا، مصرف گردو به رشد و بهبود وضعیت اعضای بدن کمک می‌کند. برخی از این خواص را توضیح داده‌ایم و بقیه را به زودی برایتان بیان می‌کنیم.

برای آگاهی از این خواص کافی است در بخش جستجو عنوان مورد نظر خود را وارد کنید. برای مثال، خواص گردو برای موی سر، خواص گردو برای کبد و از این قبیل.

 

خطرات مصرف بیش از حد گردو

 

گردو مفید است! همه این را می‌دانیم. اما با این حال نباید در خوردنش زیاده روی کنید. اگر می‌خواهید به طور مناسبی از ارزش غذایی گردو بهره مند شوید، باید در خوردنش اعتدال را رعایت کنید. منظورمان این است که به اندازه لازم بخورید. در این صورت است که مواد مغذی آن را به طور مطلوبی جذب خواهید کرد. اما زیاده روی در خوردن آن نه تنها مفید نیست، بلکه ضرر هم دارد. چون خیلی‌ها تصور می‌کنند که هر چه بیشتر بخورند، برایشان مفیدتر است. در کل، زیاده روی در هر کاری مضر است، نه فقط در خوردن گردو.

برخی از ضررهای خوردن بیش از حد آن عبارتند از:

  • باعث مشکلات گوارشی مانند اسهال و نفخ می‌شود.
  • در صورت داشتن آلرژی در مورد خوردنش احتیاط کنید.
  • جذب آهن را کم می‌کند که در دراز مدت برای بدن مضر خواهد بود.
  • باعث افزایش وزن می‌شود.

خواص گردو برای کاهش چربی خون

نتیجه گیری

 

مقالۀ امروز را به بررسی ارزش غذایی گردو اختصاص دادیم چون موضوع مهمی است. در ابتدا منظور از ارزش غذایی را توضیح دادیم و شما را با آن آشنا کردیم. سپس جدول ارزش غذایی گردو را ارائه کردیم تا با مواد مغذی موجود در آن آشنا شوید. پس از آن برایتان گفتیم که چگونه می‌توانید گردو را در برنامۀ غذایی روزانۀ خود بگنجانید. در ادامه نیز برخی خواص گردو و نیز ضررهای آن در صورت مصرف بیش از حد توضیح دادیم.

اکنون با خواندن این مقاله هم مفهوم ارزش غذایی را می‌دانید و هم با مواد مغذی موجود در 100 گرم گردو و مقدار آنها آشنا شده‌اید. شما در مورد مواد مغذی گردو چه می‌دانید؟ برای بهره مندی بیشتر از خواص گردو اطلاعاتی دارید؟ آنها را در بخش نظرات بیان کنید تا تمام خوانندگان از آنها استفاده کنند.

 

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.