تهیه کیک گردو با موز خوشمزه در 45 دقیقه!
0
کیک گردو با موز

 شرط می بندیم این کیک گردو با موز خوشمزه یکی از بهترین کیک های موز است که تا حالا درست کرد یا در جایی خورده اید. این کیک را به راحتی می توانید تهیه کنید و برای درست کردنش فقط به 45 دقیقه وقت نیاز دارید. در این مقاله تازه چین روش تهیه این کیک خوشمزه را برای شما عزیزان توضیح داده ایم. بهتر از این نمی شود. از درست کردن کیکهای تکراری خسته شده اید؟ توصیه می کنیم این کیک را هم امتحان کنید.

من هم مثل خیلی از شما قبلاً چند مدل کیک تهیه کرده ام، هر کدام طعم و لذت خاص خودشان را دارند. اما این کیک گردو با موز چیز دیگری است. عجیب است که خیلی از مردم دوست ندارند از در کیک موز استفاده کنند. اشکالی ندارد، استفاده از اینها کاملاً اختیاری است و اگر به آجیل اهمیت نمی دهید یا به خوردنش حساسیت دارید می توانید آنها را کنار بگذارید.

بورفی گردوی شکلاتی را هم درست کنید. خوشمزه است!

انتخاب موز مناسب برای کیک گردو با موز

بهترین موز برای نان موز آن است که بیش از حد رسیده باشد، نه زرد بلکه سیاه باشد یا حداقل خطوط سیاه/قهوه ای دارند. هر چه تیره تر، بهتر. اگر نتوانستید موزهای رسیده پیدا کنید، می توانید با قرار دادن موزهای که خیلی نرسیده اند در یک کیسه کاغذی به همراه یک سیب، این روند را تسریع کنید. یادتان باشد که باید قسمت بالایی آن را به آرامی تا کنید. با استفاده از این روش موزها باید ظرف یکی دو روز رسیده شوند.

موز مناسب برای کیک گردو با موز

آلرژی های آجیل

در این دستور کیک گردو با موز ممکن است بادام زمینی یا سایر آجیل ها و دانه ها هم وجود داشته باشند. اگر به اینها حساسیت دارید، اقدامات احتیاطی مناسب را انجام دهید.

اگر مرتباً نان موز درست کنید، متوجه می شوید که این دستور کیک گردو با موز سریعتر از نان موز آماده می شود. نان موز معمولاً ظرف حدود 1 ساعت می پزد، در حالی که این کیک در حدود 30 یا نهایتاً 45 دقیقه آماده است. مطمئن شوید که آزمایش خلال دندان را انجام می دهید تا مطمئن شوید وسط آن خام نیست ! (آزمایش خلال دندان آزمایشی است که خلال دندان را در وسط کیک فرو می کنند و اگر کیک پخته شده باشد ذره ای از آن نباید روی خلال دندان چسبیده باشد).

جایگزین باترمیلک

حتماً می پرسید باترمیلک چیست؟ باترمیلک مایعی ترش است که پس از عملیات کره گیری خامه حاصل می شود و رنگ زرد کمرنگ دارد. باترمیلک برای حفظ رطوبت کیک و ایجاد طعم و مزه مطلوب تر در آن استفاده می شود.

اگر باترمیلک دم دستتان نیست، می توانید از این ترفند به عنوان جایگزین استفاده کنید: یک قاشق غذاخوری آب لیمو را به یک فنجان اندازه گیری اضافه کنید. شیر را اضافه کرده و به خط اندازه گیری 1 فنجان پر کنید. مخلوط را هم زده و بگذارید 5 دقیقه بماند.

مواد لازم برای تهیه کیک گردو با موز

برای تهیه این کیک موز خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید: آرد همه منظوره، بیکینگ پودر، جوش شیرین، نمک، جوز هندی آسیاب شده، کره بدون نمک، شکر سفید، تخم مرغ، عصاره وانیل، موز رسیده، باترمیلک و گردو.

جزئیات مواد لازم برای تهیه کیک گردو با موز

2 فنجان آرد همه منظوره

بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

جوش شیرین 1 قاشق چایخوری

نصف قاشق غذاخوری نمک

یک هشتم قاشق غذاخوری جوز هندی

نصف فنجان کره بدون نمک ، دمای اتاق

1 و نیم فنجان فنجان شکر سفید

2 عدد تخم مرغ

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

1 و یک چهارم فنجان موز رسیده

دو سوم لیوان باترمیلک

نصف فنجان گردو، برشته و خرد شده

کیک گردو با موز

طرز تهیه

فر را از قبل تا دمای 177 درجه سانتیگراد گرم کنید. دو قالب کیک گرد 9 اینچی را کمی چرب کنید. ته این قالبها را با کاغذ روغنی شیرینی پزی بپوشانید. کنار بگذارید.

در یک کاسه مخلوط کن، آرد همه منظوره، بیکینگ پودر، جوش شیرین، نمک و جوز هندی را با هم الک کنید. کنار بگذارید.

در یک کاسه بزرگ، کره را به خامه آغشته کرده و سپس به تدریج شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا پف کند.

در این مرحله از تهیه کیک گردو با موز تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از هر بار افزودن خوب هم بزنید. عصاره وانیل را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید.

مواد خشک را به اضافه کنید، طوری که به تناوب بینشان موز و باترمیلک اضافه کرده و مخلوط کنید تا به خوبی قاطی شود. آجیل خرد شده را اضافه کنید.

خمیر را داخل قالب های آماده شده بریزید. به مدت 25 تا 30 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندان از وسط کیک تمیز بیرون بیاید آن را بپزید.

سپس حدود 10 دقیقه روی قفسه های سیمی نگه دارید تا خنک شود. کیک ها را از قالب ها خارج کرده و منتظر بمانید تا بیشتر خنک شوند.

زمان آمادگی: 10 دقیقه

زمان پخت: 30 دقیقه

زمان خنک شدن: 10 دقیقه

کل زمان لازم: 50 دقیقه

تعداد برش: 8 برش

کالری: 460 کیلو کالری

ارزش غذایی

کالری: 460 کیلو کالری

کربوهیدرات: 69 گرم

پروتئین: 7 گرم

چربی: 18 گرم

چربی اشباع شده: 9 گرم

کلسترول: 74 میلی گرم

سدیم: 343 میلی گرم

پتاسیم: 255 میلی گرم

فیبر: 2 گرم

شکر: 42 گرم

ویتامین  A: IU 462

ویتامین C: 2 میلی گرم

کلسیم: 71 میلی گرم

آهن: 2 میلی گرم

اطلاعات تغذیه ای ارائه شده برای این دستور تهیه کیک گردو با موز بر اساس 1 وعده است. این اطلاعات یک برآورد است و ممکن است بر اساس عوامل مختلف، کمی متفاوت باشد. اگر اطلاعات تغذیه ای برای شما و رژیم غذایی شما مهم است ، لطفاً این دستور غذا را با متخصص تغذیه ثبت شده بررسی کنید.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.