خرید بادام تویسرکان
0

 

بادام تویسرکان خواص مخصوص خود را دارد زیرا به خاطر موقعیت جغرافیایی و آب هوایی خاص خود بادام متفاوتی نسبت به سایر شهر های دیگر دارد در ادامه خواص بادام تویسرکان را برای شما توضیح خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

خب برویم سر اصل مطلب:

ویژگی بادام تویسرکان

حال در این قسمت از مقاله ویژگیهای بادام تویسرکان را بررسی می کنیم.

سه دستور غذای اصلی با بادام

1: جلو گیری از سرطان

فیبر موجود در بادام تویسرکان، به سم زدایی بدن کمک فراوانی میکند که غذا در سیستم گوارشی بهتر حرکت کند که این حرکت باعث میشود غذا بهتر حرکت کند و سیستم گوارشی پاک شود .

موسسه ملی سرطان اظهار داشت: طبق مطالعات نشان داده شده رژیم های که فیبر بالا دارند باعث کاهش خطر سرطان در روده بزرگ میشود. بادام نیز ذخایر عالی از ویتامین فیتوکمیکال و فلاونوئیدها است ،که پیشرفت سلولهای سرطانی سینه را کنترل می کنند.

2: خواص بادام تویسرکان حفاظت در برابر دیابت

بادام دارای شاخص کلسیمی قوی است. مطالعات نشان میدهد که بادام از افزایش نا گهانی قند خون بعد از خوردن غذا جلو گیری میکند. بنابر این به ثبیت قند خون نیز کمک میکند و از دیابتی ها حمایت میکند .

3:  بادام تویسرکان در جلو گیری از نقص های زایمانی

بادام تویسرکان حاوی اسید فولیک است که در مقابل نقص ها و عیوب زایمانی عمل میکند اسید فولیک نقش بسیار مهمی در رشد سلول های بافتی سالم دارد . بنابراین برای رشد جنین سالم بسیار مفید است .

4: بادام قدرت مغز را بالا میبرد

گمی مطالعه درباره بادام نشان میدهد که آنها حاوی ریبوفلاوین و ال-کارنیتین هستند، مواد مغزی که به رشد مغز کمک میکند. همچنین بادام تویسرکان حاوی فنیل انالین است که به فرایند شیمیایی مغز کمک میکند.

5: بادام کم خونی را درمان میکند

بادام، منبع خوبی از مواد مغذی ای مانند کلسیم و فسفر است ،که باعث جلوگیری از پوکی استخوان و تقویت استخوان ها و دندان ها می شود.

کم خونی در صورتی ایجاد می شود؟ که گلبول های قرمز مقدار کمتری اکسیژن را حمل کنند بادام حاوی مس، آهن و ویتامین ها است، که به عنوان کاتالیزور تولید سدیم هموگلوبین کار می کند.بنابراین، بادام می تواند یک اقدام پیشگیرانه برای کم خونی باشد.

6: تقویت استخوان ها و دندان ها

7 : وزن را کنترل میکند

چربی موجود در بادام، باعث افزایش وزن نمی شود برعکس، به کاهش وزن کمک می کند، زیرا فیبر سالم و پروتئین بالا کمک می کند، تا انسان احساس سیری کند. با این حال، احساس سیری از خوردن کره بادام، همراه با مشخصات تغذیه ای آن، باعث شده مردم بعد از خوردنش، کمتر غذاهای ناسالم مصرف کنند.

8: پروتئین قلب

سانی که به دنبال حجیم کردن عضلاتشان هستند، می توانند کره بادام را به عنوان یک منبع سالم پروتئینی انتخاب کنند چربی اشباع نشده در کره بادام، باعث کاهش کلسترول می شود و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

9: مفید برای اعصاب و عضلات

منیزیم موجود در کره بادام، مزایایی را برای سیستم عصبی و انقباضات عضلات به همراه دارد، زیرا مواد معدنی نقش مهمی را در هر دو عملکرد ایفا می کند. همچنین به سوخت و ساز بدن و بافت استخوانی کمک می کند.

10: انتی اکسیدان

این، یکی دیگر از مزیت هایی است که کره بادام، درمقابل  بادام دارد.کره بادام ،به همراه ویتامین E اش، خواص آنتی اکسیدانی قابل توجهی دارد ،که بافت ها را از آسیب های اکسید شدن محافظت می کند ویتامین e آنتی اکسیدانی است ،که می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کند ؛ یک قاشق کره بادام ،می تواند حدود 30% ویتامین روزانه شما را تامین کند.

بادام
بادام

مقدار کالری موجود در بادام  تویسرکان چقدر است؟

یک فنجان بادام ۵۲۹ کالری دارد، اما نیاز نیست که یک‌باره همه‌ی این مقدار را مصرف کنیم. ۲۵ درصد این مقدار در روز کافی است. به‌عنوان یک مثال ساده‌تر تقریبا ۲۳ عدد بادام حدود ۱۳۰ کالری دارد. مصرف بادام می‌تواند به افزایش سطح چربی‌های غیراشباع بدن کمک کند و همچنین موادمعدنی فوق‌العاده‌ای دارد.

این فواید بادام تویسرکان است اما تویسرکان صادرات بادام نیز انجام میدهد؟

بادام همچون گردو و پسته ازجمله آجیل‌های خوشمزه‌ای است که اتفاقا خواص بسیاری هم برای سلامتی دارد.
بادام از میوه‌ی درخت بادام به‌دست می‌آید. نام علمی این خشک‌بار پرونوس دالسیس (Prunusdulsis) و بومی مناطق خاورمیانه، هند و شمال آفریقاست. همچنین در مناطقی مثل ایران، عربستان سعودی، لبنان، ترکیه، سوریه، اردن و اسرائیل یافت می‌شود.
طعم بادام از شیرین تا تلخ قابل‌تغییر است و هر دو نوع آن در فروشگاه‌ها وجود دارد. این آجیل خوشمزه، خواص درمانی زیادی نیز دارد که در ادامه به برخی از خواص بادام اشاره خواهیم کرد.

خواص شیر بادام برای سلامت و زیبایی پوست و مو

انواع بادام تویسرکان

بادام شیرین مصرف خوراکی دارد؛ اما از نوع تلخ آن روغن تهیه می‌کنند که معمولا به‌عنوان چاشنی در غذا استفاده می‌شود.
معمولا بادام به‌صورت خام مصرف می‌شود، اما می‌توان از آن در سالاد و سایر غذاها استفاده کرد.
شیربادام نوشیدنیِ لذیذ و جایگزین خوبی برای شیر گاو است.
می‌توانید مستقیم و با معده‌ی خالی از بادام استفاده کنید؛ مصرف بادام با معده‌ی خالی می‌تواند میزان و سرعت جذب مواد مغذی آن را در بدن افزایش دهد. همچنین می‌توانید شب‌ها بادام را در آب خیس کنید و صبح روز بعد آن را بخورید. خلال بادام هم به‌عنوان یک چاشنی فوق‌العاده در بعضی از غذاها استفاده می‌شود.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.