تا الان به خواص آب گردو برای بدن فکر کردید؟
2
خواص آب گردو
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

خواص خود گردو بر کسی پوشیده نیست و تا الان در مقالات مجزایی خواصش برای اعضای مختلف بدن را شرح داده‌ایم. مقالۀ امروز فروشگاه تازه چین به خواص آب گردو برای بدن مربوط می‌شود. این ترکیب برای بدن فواید زیادی دارد که بهتر است آنها را بشناسید.

در این مقاله ابتدا توضیح می‌دهیم که منظور از آب گردو چیست و طرز تهیۀ آن را خواهیم گفت. در ادامه هم برخی از خواص آن برای بدن را ذکر می‌کنیم. مقاله را تا انتها بخوانید و اگر نکات جدیدی را در این زمینه می‌دانستید، در بخش نظرها در انتهای همین صفحه با ما در میان بگذارید.

منظور از آب گردو چیست؟

 

شاید به محض دیدن عبارت «آب گردو» این تصور در ذهنتان ایجاد شده که منظور ما گرفتن عصارۀ گردو است. مثل آب سیب یا آب انگور. اما نه. منظور ما آب گردو به این معنا نیست. درواقع، منظور ما این است که گردو را در آب ساده بگذارید و بعداً استفاده کنید.

البته در ادامه روش تهیه را بهتر توضیح خواهیم داد. اینجا فقط قصدمان روشن کردن منظور از آب گردو بود. در ادامه پس از روش تهیه، خواص آب گردو برای بدن را هم توضیح می‌دهیم.

 

 

تهیه آب گردو
تهیه آب گردو

روش تهیه آب گردو

 

ابتدا ببینیم چطور می‌توانیم آب گردو را تهیه کنیم. تهیه آب گردو اصلاً روش سختی نیست. به همین سادگی: از عصر داخل آب گردو بیندازید و بگذارید تا صبح روز بعد بماند. فردا صبح با معده خالی  آب را خورده و سپس 1 عدد گردو را هم بخورید. فوق العاده برای کاهش اشتها موثر است.

به بیان دیگر، وقتی یک گردو را در یک لیوان آب انداخته و تا صبح صبر می‌کنید، آب گردو درست می‌شود. این آب گردو را با معده خالی می‌نوشند. آب گردو درست مثل مغز گردو سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و فواید زیادی برای سلامت انسان دارد.

خود گردو خواص زیادی داشته که تا به امروز کشف شده است. اما در این مقاله در مورد خواص آب گردو صحبت می‌کنیم. تحقیقات کارشناسان در این زمینه پیوسته در حال افزایش است. قبلاً کشف شده بود که برای متعادل کردن کلسترول مفید است.

پس از تحقیقات جدید گفته می‌شود که آب گردو به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. اما آیا واقعاً آب گردو برای کاهش وزن موثر است؟ آیا آب گردو فواید دیگری هم دارد؟ در بخش زیر این موضوع را بررسی می‌کنیم.

 

گردوی مرغوب برای تهیه آب گردو را از تازه چین تهیه کنید!

چند مورد از خواص آب گردو برای بدن

 

در این بخش از مقاله، برخی از فواید آب گردو را نام می‌بریم و برای هر یک توضیحی می‌دهیم.

کمک به کاهش وزن

 

این ترکیب به دلیل داشتن پروتئین‌های قابل هضم به بدن کمک می‌کند چربی بسوزاند. از تشکیل چربی در نواحی ناخواسته جلوگیری می‌کند. از خواص آب گردو این است که متابولیسم را تسریع می‌کند و در نتیجه، به افرادی که می‌خواهند از اضافه وزن خود خلاص شوند توصیه می‌شود. نوشیدن یک لیوان آب گردو هر روز با معده خالی به کاهش وزن کمک می‌کند.  آب گردو سرشار از مواد مفید برای بدن است. توصیه می‌کنیم آن را به عنوان یک میان وعده در برنامه‌های رژیم غذایی خود بگنجانید.

برای مقابله با تصلب شرایین مفید است

 

ویتامین‌هایی مانند اسید فولیک، منیزیم و روغن‌های گیاهی امگا از تصلب شرایین (کلسترول) جلوگیری می‌کنند. این ویتامین‌ها در آب گردو وجود دارند و به همین دلیل از بروز بیماری‌های کشنده مانند سکته قلبی و فلج مغزی جلوگیری می‌کند.

خواص آب گردو برای غده تیروئید

 

ترکیب آب گردو به بهبود وضعیت تیروئید کمک می‌کند. کسانی که مشکلات تیروئیدی کم و زیاد دارند، می‌توانند روزانه آب گردو مصرف کنند.

 

گردوی مرغوب

برای آرامش مفید است

 

به دلیل داشتن مواد معدنی برای مشکلاتی مانند استرس، ضعف و خستگی مفید است وکیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد.

برای بیماری‌های زنان مفید است

 

از دیگر خواص آب گردو می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که به زنان کمک می‌کند تا دوره‌های نامنظم و دردناک قاعدگی را راحت‌تر پشت سر بگذارند. همچنین به ریکاوری بدن با تعادل انرژی مختل کمک می‌کند.

برای دیابت مفید است

 

قند خون را متعادل و جریان خون را تسریع می‌کند. برای دیابت نوع 2 خوب است. بدن با بهبود سطح تعادل قند احساس شادابی و نشاط بیشتری می‌کند.

برای مغز مفید است

 

ترکیب آب با گردو سرشار از ویتامین است و به همین دلیل، عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد. سلول‌های مغز را تقویت و از زوال عقلی که ممکن است در آینده رخ دهد جلوگیری می‌کند.

 

پیج اینستاگرام تازه چین را هم ببینید

برای نوزادان مفید است

 

خوردن آب با گردو برای زنان شیرده توصیه می‌شود چون ویتامین‌های مفید را وارد بدن آنها می‌کند. این ویتامین‌ها از طریق شیر مادر به کودک منتقل می‌شوند و برای کودک نیز مفید هستند. ویتامین‌های مورد نیاز نوزاد به طور طبیعی جذب می‌شود. این ترکیب مغذی از اضافه وزن زنان باردار جلوگیری می‌کند.

 

تهیه آب گردو

خواص آب گردو : برای هضم غذا مفید است

 

بزرگترین مزیت این ترکیب این است که به هضم غذا کمک می‌کند. به علاوه، از مشکلات گازی که ممکن است در معده ایجاد شود و تورمی که ممکن است افراد را ناراحت کند، جلوگیری می‌کند. خوردن آب گردو از یبوست هم جلوگیری می‌کند. برای هضم غذا خوردن آن به صورت روزانه توصیه می‌شود.

برای بی خوابی نافع است

 

آب گردو مسکن خوبی است. برای افرادی که مشکل خواب دارند آب گردو مانند یک دارو است. به داشتن خواب عمیق و خوب کمک می‌کند.

تأثیر بر مراقبت از مو

 

از خواص آب گردو می‌توانیم به تقویت مو هم اشاره کنیم. از آنجایی که مو را تقویت می‌کند، اغلب در بخش آرایشی استفاده می‌شود. فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند پرتر رشد کنند و درعین‌حال درخشش را افزایش دهند.

 

خواص گردوی خیس خورده را هم بدانید بد نیست!

خواص آب گردو : برای مراقبت از پوست مفید است

 

خوردن ترکیب آب با گردو پوست خشک را نرم و به کاهش بیماری‌های پوستی کمک می‌کند. در درمان آکنه و جوش صورت مؤثر است و ظاهری نرم و سالم به ارمغان می‌آورد.

 

 

گردوی مرغوب

نتیجه گیری

 

در این مقاله ابتدا برایتان توضیح دادیم که منظور از آب گردو چیست. سپس روش تهیۀ آن را گفتیم. در ادامۀ مقاله چند مورد از خواص آن را به اختصار بیان کردیم. اما این نکته را در ذهن داشته باشید که آب گردو فواید بسیار بیشتری دارد. از این ترکیب برای بهبود برخی بیماری‌های قلبی عروقی نیز استفاده می‌شود.

نظر شما در مورد خواص آب گردو چیست؟ اگر خواص بیشتری از این ترکیب می‌دانید، در بخش نظرها با ما در میان بگذارید. در صورتی که تاکنون از آن استفاده کرده‌اید، تجربۀ شخصی خودتان را برایمان توضیح دهید. هر گونه نظر، انتقاد یا پیشنهاد خود در خصوص این متن را ذکر کنید.

در انتها، برای داشتن زندگی سالم و پر از کیفیت توصیه می‌کنیم آب گردو را همراه با گردو مصرف کنید.

 

 

2 دیدگاه

  1. کیومرث مرداد 19, 1402 پاسخ

    ایا اب گردو برای تقویت جنسی واسپر مرد وتخمک زن مفید است

    • حسن موحد مهر 17, 1402 پاسخ

      اطلاع ندارم از مراجع علمی مثل پزشک متخصص سئوال کنید .

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.