خواص روغن بادام برای مو
0
خواص روغن بادام برای مو

روغن بادام از فشار دادن میوۀ درخت بادام (مغز بادام) و استخراج روغن آن به دست می آید. در بسیاری از فرهنگ های باستان به دلیل خواص درمانی و سلامتی بادام از جمله مقادیر بالای پروتئین ، اسیدهای چرب امگا 9 و ویتامین E ارزش زیادی برای آن قائل بوده اند. در تحقیقات مشخص شده است که روغن بادام می تواند موهای شما را درخشان و قوی کند. روغن بادام شیرین روغنی است که بیشتر به فروش می رسد و استفاده از آن به عنوان تقویت کنندۀ مو توصیه می شود. به خواندن این مقاله در مورد خواص روغن بادام برای مو ادامه دهید تا بفهمید آیا روغن بادام شیرین همان چیزی است که برای سالم ماندن موهایتان باید امتحان کنید یا خیر.

فواید روغن بادام برای مو
روغن بادام تلخ ارگانیک

خواص روغن بادام برای مو

در این قسمت خواص روغن بادام برای مو را برایتان شرح داده ایم.

روغن بادام موها را نرم می کند

روغن بادام نرم کننده است ، به این معنی که می تواند جای خالی موهای شما را در سطح سلولی پر کند. این امر باعث می شود موهای شما در هنگام لمس نرمتر شود. با استفاده از روغن بادام، موهای شما با گذشت زمان بافت نرم تری به خود می گیرند. هنگامی که در برنامه روزانۀ مراقبت از موهای خود روغن بادام را بگنجانید، متوجه خواهید شد که راحت تر شانه می شوند و حالت می گیرند.

خواص روغن بادام برای مو : روغن بادام باعث تقویت و ترمیم موها می شود

استفاده از روغن های خاص برای درمان موها باعث می شود که موها کمتر در معرض شکستگی قرار بگیرند و قسمت های شکاف خورده آن را کاهش دهند. از خواص روغن بادام برای مو این است که مزایای روانکاری روغن های مغز ، مانند روغن بادام ، اصطکاک را در هنگام حالت دادن به مو کاهش می دهد. مطالعه ای در مورد روغن های مغز در برزیل انجام شده است، (بسیاری از آنها حاوی اسید اولئیک و اسید لینولئیک هستند ، دقیقاً مانند روغن بادام شیرین) نشان داد که وقتی با مقادیر کمی از مواد روغنی درمان می شود ، در انعطاف پذیری مو بهبود می یابد.

خواص روغن بادام برای مو : روغن بادام می تواند موهای شما را رشد دهد

هیچ آزمایش بالینی وجود ندارد که ثابت کند روغن بادام در رشد مو موثر است. اما این چیزی است که ما می دانیم: روغن بادام می تواند موها را قوی تر کند و میزان انشعاب آن را کاهش دهد؛ این بدان معناست که با از دست دادن موهای آسیب دیده رشد موهای شما کند نمی شود. از خواص روغن بادام برای مو این است که روغن بادام حاوی مقادیر زیادی ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان طبیعی است. وقتی آنتی اکسیدان با استرس محیط پیرامون موهای شما مقابله می کنند ، موهای شما جوان و سالم به نظر می رسند.

روغن بادام شرایط پوست سر را درمان می کند

روغن بادام می تواند به عنوان درمانی برای پوسته پوسته شدن پوست سر (درماتیت سبورئیک) و پسوریازیس پوست سر نیز استفاده شود. در حالی که مطالعه ای انجام نشده است که نشان دهد روغن بادام چگونه این شرایط را درمان می کند، از قرن ها قبل روغن بادام برای درمان شرایط خشکی پوست سر در داروهای چینی و آیورودا استفاده شده است. مالیدن مقدار کمی روغن بادام به طور مستقیم بر روی پوست سر باعث افزایش جریان خون در ناحیه شده و آنتی اکسیدان های قدرتمندی را به پوست سر شما وارد می کند.

این مقاله را نیز بخوانید: روغن بادام شیرین درمان پوست و مو و حتی بیماری یبوست

کاربردها

برای استفاده از روغن مو برای موهایتان می توانید ابتدا مقداری از آن را در کف دست خود و سپس روی سر خود بمالید. اگر به دنبال افزایش درخشش و لطافت موهایتان هستید، به نوک موهای خود توجه ویژه ای داشته باشید. روغن را در انتهای ساقه مو ماساژ دهید و پس از حالت دادن به آن ، روغن را روی موهای خود بگذارید.

یکی از خواص روغن بادام برای مو این است که می توانید از روغن بادام به عنوان ماده ماسک موی نرم کننده هم استفاده کنید. 2 قسمت روغن نارگیل در دمای اتاق را با 1 قسمت روغن بادام شیرین و یک ماده تهویه طبیعی و خامه ای مانند آووکادو مخلوط کنید. این ماسک موی قوی را روی موهای تمیز و خشک قرار دهید و بگذارید تا 40 دقیقه بماند.

برخی افراد از روغن بادام به صورت کپسول یا مایع به عنوان مکمل خوراکی استفاده می کنند. هنوز به طور قطعی مشخص نیست که این کار مستقیماً بر سلامت موهای شما تأثیر می گذارد. اما به شما مقدار زیادی پروتئین ، ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 9 می دهد که می تواند سلامت کلی شما را بهبود بخشد. مکمل های روغن بادام را می توانید تقریباً در هر فروشگاه مواد غذایی سالم پیدا کنید.

فواید روغن بادام برای سلامت مو

خطرات احتمالی و عوارض جانبی

تا اینجا در مورد خواص روغن بادام برای مو صحبت کردیم، اما می تواند خطراتی نیز داشته باشد. معمولاً استفاده از روغن بادام بر روی پوست مو برای هرکسی بی خطر است. اما توجه داشته باشید که هر کسی که حساسیت شدید به آجیل دارد ، نباید از روغن بادام روی موهای خود استفاده کند ، یا برای هر هدف دیگری ، زیرا واکنش آلرژیک که ایجاد می کند ، می تواند یک واکنش جدی باشد.

قبل از حالت دادن با حرارت ، روغن بادام خالص را روی موهای خود قرار ندهید. روغن در اطراف فولیکول مو شما گرم می شود و می تواند پوست سر یا ساقه مو شما را بسوزاند.

نتیجه گیری

استفاده از روغن بادام بر روی موهای شما برای افزایش قدرت و درخشش برای اکثر افراد کم خطر است و احتمال دارد مؤثر باشد. مطالعات محدودی برای اثبات چگونگی شرایط روغن بادام و تقویت مو انجام شده است؛ بنابراین، در این زمینه تحقیقات بیشتری لازم است. اما نشان داده شده است که مواد مغذی و خواص فعال روغن بادام به موها کمک می کند تا قوی تر، نرمتر و براق تر به نظر برسند. یکی دیگر از خواص روغن بادام برای سلامت مو این است که روغن بادام روی پوست سر شما ملایم است و پس از استفاده از آن بوی خوبی می دهد.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.