خواص گردو برای میکروبیوم روده
0
خواص گردو برای میکروبیوم روده
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه نشان می دهد که خوردن روزانه گردو به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم ممکن است باعث افزایش برخی از باکتری ها در روده شود که می تواند به ارتقای سلامت کمک کند. در این مقاله فروشگاه تازه چین خواص گردو برای میکروبیوم روده را بررسی خواهیم کرد.

ابتدا باید با مفهوم میکروبیوم آشنا شوید. همان طور که می دانید، میلیاردها باکتری، ویروس و قارچ به طور طبیعی در بدن ما زندگی می‌کنند. این باکتری‌ها را به طور کلی میکروبیوم یا فلور طبیعی بدن می‌نامند. درحالیکه برخی باکتری‌ها باعث ایجاد بیماری در بدن می‌شوند، وجود بعضی دیگر از آن‌ها برای سیستم ایمنی بدن، قلب، وزن و سایر بخش‌های مربوط به سلامت ما حیاتی محسوب می‌شوند.

تا حالا گرانول گردو خوردید؟ کلیک کنید!

خواص گردو برای میکروبیوم روده

مطالعه جدید نشان می‌دهد تاثیر مصرف گردو بر میکروبیوم‌ روده نقش مهمی در سلامت قلب و کاهش ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ دارد.

گردو تنها یکی از مواد اده خوراکی حاوی فیبر رژیمی است که بر میکروبیوم روده و سلامت بدن تاثیر می گذارد. فیبر رژیمی درست مانند یک منبع غذایی برای میکروبیوم روده که میکروب های خوب ساکن در روده هستند، عمل می کند و بدین ترتیب به عملکرد خوب باکتری ها در تجزیه مواد خوراکی، تامین مواد مغذی بدن و ایجاد احساس سیری کمک می کند. در خصوص آشنایی با خواص گردو برای میکروبیوم روده یک آزمایش انجام شده است که در این قسمت برایتان توضیحش داده ایم.

 انجام یک آزمایش

برای انجام یک آزمایش تصادفی کنترل شده، محققان 42 شرکت کننده 30 تا 65 ساله را که اضافه وزن داشتند یا چاق بودند، انتخاب کردند. قبل از شروع مطالعه، شرکت کنندگان به مدت دو هفته در یک رژیم غذایی متوسط به سبک ​​آمریکایی قرار گرفتند. بعد از این رژیم غذایی، شرکت کنندگان به طور تصادفی در یکی از سه رژیم غذایی قرار گرفتند که همگی شامل چربی اشباع کمتری نسبت به رژیم غذایی قبلی بودند.

این رژیم های غذایی یک رژیم غذایی شامل یک عدد گردو کامل، یک رژیم شامل همان مقدار اسید آلفا-لینولنیک (ALA) و اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه بدون گردو و یک رژیم غذایی دیگر می شد که به جای همان مقدار ALA که در گردو یافت می شود، از مقداری اسید اولئیک (اسید چرب دیگر) بدون هیچ گونه گردویی استفاده شده است. در هر سه رژیم غذایی برای آزمایش خواص گردو برای میکروبیوم روده ، گردو یا روغن های گیاهی جایگزین چربی اشباع شدند و همه شرکت کنندگان هر رژیم را به مدت شش هفته با وقفه بین دوره های رژیم دنبال کردند.

محققان برای تجزیه و تحلیل باکتری های دستگاه گوارش ، 72 ساعت قبل از پایان رژیم غذایی شرکت کنندگان و قبل از هر سه دوره رژیم غذایی ، نمونه های مدفوع را جمع آوری کردند.

نکته: باکتری Roseburia از لایه درونی روده حفاظت می‌کند، میزان بیشتر Eubacteria eligens موجب بهبود فشارخون می‌شود و میزان بالاتر Lachnospiraceae با کاهش فشارخون، کلسترول غیر  HDL و کلسترول کل مرتبط است.

مرحله بعد

در آزمایش بررسی خواص گردو برای میکروبیوم روده محققان دریافتند که رژیم غذایی گردو باعث غنی شدن تعدادی از باکتریهای روده – روزبوریا ، اوباکتریوم الیژنس و بوتییریکوکوکوس – شده است که در تحقیقات قبلی مشخص شده است که با مزایای سلامتی مرتبط بوده اند. آنها همچنین دریافتند که پس از رژیم غذایی گردو ، ارتباط قابل توجهی بین تغییر در باکتریهای روده و عوامل ریسک بیماری قلبی وجود دارد. Eubacterium eligens به طور معکوس با تغییر در اندازه گیری های مختلف فشار خون همراه بود ، نشان می دهد که تعداد بیشتری از eubgenium eligens با کاهش بیشتر در آن عوامل خطر همراه است.

این سالاد گردو خوشمزه را هم درست کنید!

علاوه بر این ، تعداد بیشتر Lachnospiraceae با کاهش بیشتر فشار خون ، کلسترول تام و کلسترول غیر HDL همراه بود. هیچ ارتباط معنی داری بین باکتریهای غنی شده و عوامل خطر بیماری های قلبی بعد از دو رژیم دیگر وجود ندارد.

پنی کریس-اترتون ، استاد برجسته تغذیه در ایالت پن ، در بیانیه مطبوعاتی دانشگاه گفت: «این یافته ها به آنچه ما درباره فواید گردو برای سلامتی می دانیم اضافه می شود و این بار به سمت تأثیرات آن بر سلامت روده حرکت می کند. این مطالعه به ما نشان می دهد که مغزها ممکن است سلامت روده را تغییر دهند ، و اکنون ما علاقه مند به گسترش آن و بررسی چگونگی تأثیر آن بر سطح قند خون هستیم.”

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.