خواص گردو برای پوست
0
خواص گردو برای پوست
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

شاید تا به حال چیزی در مورد خواص گردو برای پوست نمی دانستید یا اطلاعات کمی در این زمینه داشتید. با خواندن این مقاله اطلاعات خوبی در مورد آن به دست خواهید آورد. چربی های مغذی موجود در گردو باعث جذب رطوبت هوا شده و باعث خشکی پوست می شود.

استفانی کلارک و ویلو جاروش ، متخصصان حرفه ای تغذیه و مالکان مشترک C&J Nutrition در منهتن می گویند: “این چربی های سالم می توانند التهابات پوستی را نیز کاهش دهند (بخوانید: جوش کمتر!) و در محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV نقش دارند.” به علاوه، این عوامل ضد التهاب با کاهش تحریک پوست سر به براق نگاه داشتن موی شما کمک می کنند.

موارد ناچیزی وجود دارد که محصولات پیشرفتۀ مراقبت از پوست نیز می توانند در صورت عدم تغذیه مواد مناسب از داخل به پوست، این کار را انجام دهند. برای کسانی که به دنبال راه هایی برای تقویت پوست دوستانه رژیم خود هستند ، گردو اضافه کنید (البته با اعتدال). در این مقاله نکاتی را در مورد خواص گردو برای پوست توضیح داده ایم.

همچنین بخوانید: خواص گردو برای کاهش چربی خون

خواص گردو برای پوست

گردو خواص مهمی برای پوست دارد. در این قسمت برخی از آنها را برایتان توضیح داده ایم که پیشنهاد می کنیم تا انتها بخوانید.

آیا می دانید گردو برای کودکان نیز خواص زیادی دارد؟ مقاله آن را با کلیک در اینجا بخوانید.

گردو باعث حفظ رطوبت پوست می شود

از خواص گردو برای پوست این است که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 ضروری است. آنها را بدین دلیل “ضروری” می خوانند که بدن شما نمی تواند به تنهایی تولیدشان کند. این اسیدهای چرب برای یکپارچگی غشای سلول های پوستی حیاتی هستند که برای حفظ هیدراتاسیون سلول حیاتی هستند. به علاوه، این اسیدهای چرب می توانند به سلول های پوست در جذب رطوبت از هوا کمک کنند (یعنی به عنوان ماده مرطوب کننده عمل می کنند).

خواص گردو برای پوست

خواص گردو برای پوست : گردو روند پیری را کند می کند

میزان ویتامین B و E در گردو زیاد است که هر دو آنها آنتی اکسیدان قوی هستند. همانطور که می دانید ، آنتی اکسیدان ها  مبارزان رادیکال های آزاد هستند – آنها الکترون های آزاد را که باعث خلوص در سلامت سلول های سالم پوست و ساختارهای سفت کننده پوست مانند کلاژن و الاستین می شود ، خنثی می کنند. میزان کمتر رادیکال آزاد از تخریب مقاومت و بافت پوست برای خطوط ، چین و چروک و افتادگی کمتر جلوگیری می کند.

 گردو به ثبات هورمون ها کمک می کند

گردو به تنظیم سطح گلوکز خون کمک می کند  که یک عامل کلیدی در حفظ تعادل غدد درون ریز است. هورمون ها – و اینکه چگونه آنها روی پوست و سلامت شما تأثیر می گذارند، فرآیندی پیچیده است – اما نتایج قابل مشاهده آن به اندازه کافی قابل درک است.

از میان بسیاری از مزایای سطح پایدار گلوکز خون و تعادل غدد درون ریز می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

کاهش هوس پرخوری غذا

سهولت در کاهش وزن و یا حفظ وزن سالم

خواص گردو برای پوست

کاهش التهاب

پوست شفاف تر

با تسهیل تثبیت غدد درون ریز ، گردو همچنین می تواند به مدیریت استرس در سطح بیوشیمیایی کمک کند. بنابراین ، مزایای آن نیز تقویت روحیه و بهزیستی عاطفی است.

حلقه های سیاه و پف کردگی را کاهش می دهد

از خواص گردو برای پوست این است که تیرگی و پف کردگی دور چشم را کاهش می دهد. این پف کردگی می تواند چند دلیل از جمله ژنتیک تا خستگی داشته باشد. خوردن روزانه مقداری روغن گردو بر روی سیاهی تیرگی با تسکین محل و جوانتر نشان دادن باعث خلاص شدن از شر آنها می شود.

پوست شما را درخشان می کند

یکی از بزرگترین خواص گردو برای پوست صورت شما این است که می توانید از آن یک اسکراب خوب درست کنید تا به شما کمک کند تا فقط در چند بار استفاده درخشان و براق به نظر برسد. اسکراب گردو پوست را نرمتر می کند؛ بنابراین مخملی و زیبا به نظر می رسد

خواص گردو برای پوست: امگا 3 موجود در گردو ضد التهاب است

یکی از موادی که پوست ، مو و ناخن های سالم را تضمین می کند ، اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است. نبود این ماده غذایی باعث می شود پوست شما ضعیف به نظر برسد و مستعد چین و چروک باشد. بنابراین، از خواص گردو برای پوست این است که اسیدهای امگا 3 موجود در آن ضد التهاب و تسکین دهنده افسانه پوست است.

بنابراین ، گردو نه تنها برای سلامت جسمی بلکه برای سلامت پوست نیز مفید است. علاوه بر این ، این میوه های خشک مغذی برای داشتن موهای قوی و ضخیم نیز عالی هستند. غلظت امگا 3 در مغز و سیستم عصبی در بیشترین مقدار خود است و حتی به مبارزه با افسردگی کمک می کند ، به همین دلیل مادران ما دائما از ما می خواهند هر روز یک مشت گردو بخوریم. بنابراین ، بروید و از این آجیل مهره سالم بهره ببرید.

چگونه می توانیم مقدار بیشتری گردو وارد رژیم خود غذایی کنیم؟

به راحتی می توانید گردو را در رژیم غذایی خود قرار دهید، زیرا می توانید آنها را خود بخورید … و طعم خوبی دارند! اما استفاده از گردو در برنامه و رژیم غذایی روزانه کاری آسان و جالب است. به عنوان مثال ، شما می توانید:

آنها را در سالاد بریزید

از آنها (به صورت خرد شده) برای پوشاندن مرغ یا ماهی استفاده کنید

آنها را جایگزین آجیل کاج در پستو کنید

مثل هر چیزی ، زیاده روی در هر چیز خوب، خیلی خوب نیست. مانند همه مغزها ، گردوها یک کالری قابل توجه دارند ، بنابراین میان وعده میل کنید.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.