خواص گردو خیس خورده
0
خواص گردو خیس خورده
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

به نظر شما برای کنترل دیابت بهتر است که گردو خیس خورده بخوریم؟ در این مقاله فروشگاه تازه چین برخی از خواص گردو خیس خورده را برایتان توضیح داده ایم که توصیه می کنیم تا انتها بخوانید.

گردو به دلیل داشتن «فیتات» در جذب مواد معدنی ضروری بدن مثل آهن، روی، کلسیم و… اختلال ایجاد کرده و با مصرف زیاد یا مستمر آن می تواند باعث ابتلا به کم‌خونی در فرد ایجاد شود؛ البته با وضعیت گرانی گردو و میزان کمی که به طور معمول مصرف می‌شود فیتات این مغز نمی‌تواند تهدیدکننده سلامت باشد.با توجه به این‌که گردو و هر مغز دیگری حاوی این ترکیب است بهترین توصیه این است که در صورت مصرف زیاد یا مستمر این ماده غذایی، یک شب قبل از مصرف، مغز‌ها را در آب خیس کنید تا از میزان فیتات آن‌ها کاسته شود.

همچنین بخوانید: خواص پنهان گردو که شاید قبلاً نمی دانستید

همه افراد و حتی خود ما از سلامتی خود مراقبت می کنیم و برای همین منظور، همه چیزهایی را که می توانند سلامتمان را در وضعیتی متناسب نگه دارد مصرف می کنیم. امروز در این مقاله فواید خوردن گردو را برای شما توضیح خواهیم داد. همان طور که در مقالات پیشین خود توضیح داده ایم، گردو یک میوه خشک است و خوردن آن فواید زیادی دارد که ممکن است تا به حال در مورد برخی از آنها چیز زیادی نشنیده باشید. بیایید در مورد بهترین فواید خوردن گردو امروز بدانیم.

در مطالعات مختلف انجام شده، مشخص شده است که مصرف آجیل برای سلامت بخشهای مختلف بدن مفید است و از مزایای آن می توان به سلامت پوست ، مو ، کاهش وزن و مدیریت دیابت اشاره کرد.

خواص گردو خیس خورده
خواص گردو خیس خورده

نکات مهم کلیدی در مورد گردو و خواص گردو خیس خورده

همان طور که می دانید، گردو یک مغز محبوب در سراسر جهان است.

برخی از افراد بر این باورند که خوردن روزانه گردو خیس خورده در هر روز می تواند به مدیریت و کنترل دیابت کمک کند.

پس از خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که چگونه این مغز می تواند به مدیریت سطح قند خون کمک کند و سایر مزایای سلامتی آن چیست

دهلی نو

 یک رژیم غذایی سالم نقش مهمی در از بین بردن خطر بیماری ها ، به ویژه موارد ناشی از سبک زندگی ، مانند دیابت نوع 2 دارد. علاوه بر این موارد، رژیم غذایی می تواند در کنترل این شرایط نقش اساسی داشته باشد و به کاهش خطر عوارض ناشی از بیماری کمک کند. یک گروه غذایی که به دلیل داشتن مزایای سلامتی در بین مردم مشهور است آجیل و دانه است ، زیرا آجیل حاوی ارزش غذایی بالایی است و همچنین دارای بسیاری از مزایای سلامتی مرتبط با آن است.

در بررسیهای انجام شده مشخص شده است که مصرف آجیل برای بدن مفید است و همان طور که گفتیم، از مزایای فراوان آن می توانیم به مواردی مانند کمک به داشتن پوست سالم ، مو ، کاهش وزن و مدیریت دیابت اشاره کنیم. یکی از این مغزها گردو است و در اینجا چگونگی کمک به آن در مدیریت سطح قند خون وجود دارد.

خواص گردو خیس خورده برای مدیریت دیابت نوع 2

برخی از افراد پیشنهاد می كنند كه مصرف هر روز گردوی خیس خورده می تواند به مدیریت دیابت نوع 2 كمك كند. گردو غذای مناسبی برای افزودن به رژیم غذایی برای بیماران دیابتی است زیرا غنی از فیبر است. فیبر برای کاهش ترشح قند خون در بدن شناخته شده است که احتمال جهش ناگهانی سطح قند را که می تواند مضر باشد، کاهش می دهد. جدا از آن ، شاخص گلیسمی گردو نیز پایین است. گردو با ضریب GI بسیار پایین و فقط 15 ، یک میان وعده سالم در میان روز یا افزودن به وعده های غذایی برای بیماران دیابتی ایجاد می کند.

برخی مطالعات همچنین نشان داد که گردو می تواند به ایجاد مقاومت در برابر انسولین ، کنترل سطح قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

آیا باید قبل از خوردن گردو آنها را خیس کنید؟

خیساندن آجیل قبل از مصرف در بسیاری از مناطق جهان ، به ویژه هندوستان یک روش معمول است. اعتقاد بر این است که مغزها و دانه ها آنزیم های خاصی هستند که هضم آن به صورت خام دشوار است. بنابراین ، می توانید آن را در آب بخیسانید. از خواص گردو خیس خورده این است که می تواند به هضم بهتر غذا کمک کند. با این حال ، این کار خواص مغز را تغییر نمی دهد  و بر بسیاری از فواید سلامتی آنها نیز تأثیری ندارد. بسته به بدن و سیستم خود ، می توانید آجیل خیس خورده را مصرف کنید یا آن را همانطور که هست بخورید.

سایر خواص گردو برای سلامتی

علاوه بر کمک به مدیریت قند خون ، گردو فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد.

گردو سرشار از چربی های سالم مانند اسیدهای چرب امگا 3 است که به کاهش سطح کلسترول و حفظ سلامت قلب کمک می کند.

گردو حاوی روغن های طبیعی است که برای پوست و مو مفید است.

گردو همچنین می تواند به کاهش التهاب بدن کمک کند.

در برخی مطالعات مشخص شده است که این مغز می تواند به کاهش خطر سرطان نیز کمک کند.

خواص گردو خیس خورده
خواص گردو خیس خورده

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

 چندین مطالعه تاکنون نشان داده است که مصرف گردو می تواند خطر بیماری های جدی مانند سرطان پستان ، سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. گردو حاوی پلی فنول الاگیتانین است که به محافظت در برابر بسیاری از سرطان ها کمک می کند.

گردو خیس خورده با از بین بردن یبوست به هضم غذا کمک می کند

 گردو سرشار از فیبر است که سیستم گوارش را سالم نگه می دارد. برای صحیح نگه داشتن معده و جلوگیری از یبوست خوردن چیزهای غنی از فیبر مهم است که در این صورت می توانید روزانه گردو مصرف کنید.

یک شب گردو را خیس کنید و صبح ناشتا بخورید – اگر می خواهید بیشتر از خواص گردو خیس خورده بهره مند شوید ، 2 عدد گردو را شب خیس کنید و صبح آن را با معده خالی بخورید. با این کار از شر بسیاری از بیماری ها خلاص می شوید.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.