طرز تهیه مربای گردو را در اینجا یاد بگیرید
2
طرز تهیه مربای گردو
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

در این مقالۀ فروشگاه تازه چین طرز تهیه مربای گردو را به شما آموزش خواهیم داد. تعجب کردید؟ بله! با گردو هم می‌شود مربا درست کرد. کار سختی هم نیست. کافی است راهنمای مرحله به مرحلۀ ما را دنبال کنید تا آن را درست کنید.

در این مقاله ابتدا مواد لازم برای تهیۀ مربای گردو را همراه با مقدار آن نام می‌بریم. سپس طرز تهیه را خواهیم گفت. پس از آن، خواص مربای گردو را توضیح می‌دهیم. در ادامه چند نکتۀ مهم در مورد تهیۀ این مربا ذکر می‌کنیم. در انتها هم نکاتی را برای نگهداری از آن بیان خواهیم کرد. پس از خواندن این مقاله دیگر می‌توانید برای خود و خانواده‌تان این مربا را تهیه کنید. اگر نظر یا پیشنهادی در مورد این مطلب داشتید در بخش نظرات برایمان بگویید.

 

اگر گردو ندارید، همین الان اینجا را کلیک کنید و گردوی مرغوب از تازه چین بخرید

 

قبل از هر چیز این نکته را توضیح دهیم که در این دستور از مغز گردو استفاده می‌کنیم. آن هم گردوی تازه. اما اگر گردوی تازه ندارید یا نتوانستید پیدا کنید، جای نگرانی نیست. با مغز گردوی خشک هم می‌توانید مربای گردو را تهیه کنید. فقط قبل از آن باید مغز گردو را چند ساعت در آب نگه دارید.

این مربای خوشمزه را می‌توانید به عنوان دسر و پیش غذا و حتی در مجالس خود استفاده کنید.

 

گردوی مرغوب

مواد لازم برای تهیه مربای گردو

 

در اولین بخش از آموزش طرز تهیه مربای گردو باید با مواد لازم برای درست کردن مربا و نیز مقدار هر یک آشنا شوید.

گردوی تر و تازه

40 عدد

شکر

1 لیوان

زعفران ساییده شده

هر چه بیشتر، بهتر است

هل ساییده شده

4 عدد

گلاب 2 آتشه

2 قاشق غذاخوری

آب

1 لیوان

آبلیموی تازه

1 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه بورفی شکلاتی گردو را هم یاد بگیرید

طرز تهیه مربای گردو به صورت مرحله به مرحله

 

پس از آماده سازی مواد اولیه طبق جدولی که گفتیم، نوبت به تهیه این مربا می‌رسد. در مرحلۀ اول باید پوست مغزهای تازه را جدا کنید. یک بار دیگر بگوییم که اگر گردوی تازه نداشتید، می‌توانید از گردوی خشک هم استفاده کنید. اما قبل از استفاده باید چند ساعت در آب نگه دارید.

پس از جدا کردن پوست، شکر، آب، گلاب، زعفران، هل و آبلیمو را در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم اجاق بگذارید. پس از آن که به جوش آمد، نوبت اضافه کردن مغز گردو است. مدتی صبر کنید تا شهد ایجاد شده قوام بیاید.

اگر نمی‌دانید قوام چیست، توضیح می‌دهیم. منظور از قوام آمدن این است که یک قاشق را به داخل شربت بزنید. اگر شربت به سرعت از قاشق چکه کرد، یعنی هنوز قوام نیامده است. در این صورت باید بیشتر صبر کنید تا قوام بیاید. پس از این که غلظت شربت به حد مناسبی رسید، اجاق را خاموش کنید.

پس از سرد شدن مربا آن را در ظرف مناسبی بریزید و در یخچال بگذارید. وقتی شربت در یخچال بماند، غلیظ‌تر می‌شود.

 

طرز تهیه مربای گردو
مربای گردو

خواص مربای گردو

 

پس از آشنایی با طرز تهیه مربای گردو بهتر است کمی هم با خواص آن آشنا شوید.

خواص این مربا بیشتر به دلیل وجود گردو است. هرچند احتمال دارد که به دلیل افزودن برخی مواد یا حتی در فرایند پخت مقداری از خواص آن از دست برود. اما هنوز هم مفید است و خوردن آن هیچ نگرانی ندارد. پس با خیالی راحت از آن به عنوان دسر یا هر طور دیگر که مایلید استفاده کنید.

 

پیج اینستاگرام تازه چین را حتماً ببینید!

چند نکته در مورد تهیه مربا

 

گردو مهم‌ترین ماده برای تهیه این مربا است. نکات لازم در مورد گردو را بیان کردیم. امروزه در منزل اکثر مردم گردوی تازه یا خشک پیدا می‌شود یا اگر نداشته باشید، تهیۀ آن کار سختی نیست.

در این قسمت از طرز تهیه مربای گردو باید بگوییم که شکر یکی دیگر از مواد آن است. شاید برخی خانواده‌ها یا افراد در مورد خوردن شکر احتیاط کنند که البته کار خوبی است. برخی هم ممکن است به دلایل پزشکی از قبیل توصیۀ پزشک کمتر مصرف کنند. برای مصرف کمتر شکر می‌توانید مربای کمتری تهیه کنید تا مجبور نشوید شکر آن را کم کنید.

اما اگر اصلاً نمی‌توانید شکر استفاده کنید، می‌توانید به جای آن از عسل استفاده کنید. در این صورت هم از ضررهای شکر کم می‌کنید و هم به دلیل وجود عسل یک معجون مقوی و تمام عیار تهیه می‌کنید.

عجله نکنید و اجازه دهید تا شیره مربا کاملا غلیظ شده و به اصطلاح قوام بیاید با اضافه کردن مقداری آبلیمو می‌توانید کاری کنید که مربا شکرک نزند.

در این بخش از مقالۀ طرز تهیه مربای گردو این نکته را هم بگوییم که از گلاب هم می‌توانید استفاده کنید. استفاده از گلاب و آبلیمو سلیقه‌ای است و به همین دلیل در میان مواد اصلی مورد نیاز آنها را ذکر نکردیم. نکات بیشتر را در بخش زیر توضیح داده‌ایم.

روش دیگر برای تهیه مربای گردو

 

در برخی موارد، از زعفران استفاده نمی‌کنند و به جای آن آبلیمو و گلاب می‌زنند. اما با این تفاوت که پس از گرفتن پوست گردو، آب و شکر را با هم مخلوط می‌کنند و روی شعله می‌گذارند تا شکر آب شود. سپس مغز گردوها را پس از نیم پز هم شدن، داخل شهد می‌ریزند و منتظر می‌مانند تا به جوش بیاید. زمانی که غلظت مربا به حد دلخواه رسید، آبلیمو و گلاب را نیز به آن اضافه کرده، هم می‌زنند. آن گاه بلافاصله شعله را خاموش می‌کنند. پس از آماده شدن مربا، تا خنک شدن کامل آن صبر می‌کنند و در ظرف شیشه‌ای در دار ریخته و در یخچال می‌گذارند.

 

مغز گردوی مرغوب

نکاتی در مورد نگه داری از مربای گردو

 

مربا را پس از تهیه در ظرف در دار بریزید و در یخچال نگه دارید. در این روش مدت بیشتری خواهد ماند. بهتر است مربا را به اندازۀ مصرفتان تهیه کنید. هر وقت تمام شد دوباره تهیه کنید تا همیشه مربای تازه داشته باشید. آن را در ظرف در دار شیشه‌ای کوچک بریزید. باز و بسته کردن زیاد در ظرف می‌تواند طعم و رنگ آن را تغییر دهد. به همین دلیل باید آن را در ظرف‌های کوچک بریزید تا طعمش تغییر نکند.

 

آبگوشت گردو هم غذای خوشمزه‌ای است. حتماً درست کنید! اینجا یاد بگیرید.

نتیجه گیری

 

در این مقاله طرز تهیه مربای گردو را برایتان توضیح دادیم. از این مربا می‌توانید برای دسر و پیش غذا یا پذیرایی در مجالس استفاده کنید. ابتدا مواد لازم برای تهیه مربا را همراه با مقدار هر یک نام بردیم. در بخش بعدی مقاله طرز تهیۀ آن را به صورت مرحله به مرحله آموزش دادیم. در ادامه، توضیح مختصری در مورد خواص آن دادیم. سپس در مورد تهیۀ آن نکاتی را بیان کردیم. نگهداری این مربا هم به نکاتی نیاز داشت که در انتها برایتان شرح دادیم.

نظر شما در مورد این مربا چیست؟ آیا تا به حال آن را درست کرده‌اید؟ اگر در مورد این مربا تجربۀ شخصی دارید یا برای بهتر کردن طعم و کیفیت آن راهکار دیگری می‌دانید، در بخش نظرات برایمان بیان کنید تا سایر خوانندگان هم از تجربۀ شما استفاده کنند. این مقاله را برای دوستان و آشنایان خود هم بفرستید تا آنها نیز با طرز تهیه مربای گردو آشنا شوند.

 

2 دیدگاه

  1. صبا محمدی اسفند 16, 1401 پاسخ

    سلام پوست مغز گردو را چطور بگیریم خیلی سخته

    • حسن موحد فروردین 4, 1402 پاسخ

      سلام شکستن که سخت نیست مشکلتون دقیقا چیه ؟؟

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.