مهمترین فواید مغز بادام که باید بدانید
3
فواید مغز بادام

بادام نوعی میوه است که به دلیل داشتن پوست و مغز جدا ازهم جز میوه های شفت به شمار می­رود و جز میوه های حقیقی محسوب نمی شود. این میوه اغلب در کشور اسپانیا و ایالات متحده آمریکا کاشت و برداشت می­شود ، در این میان کشور ایران نیز رتبه پنجم را در تولید بادام و مغز بادام داراست. از فواید مغز بادام این است که می تواند برای بهبودی و حتی پیشگیری بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار بگیرد .

همچنین بخوانید: روغن بادام شیرین، درمان پوست و مو و حتی یبوست

ارزش غذایی 100 گرم  از فواید مغز بادام

بطور میانگین ارزش غذایی موجود در هر 100 گرم مغز بادام بصورت زیر بیان شده است:

7 /4 گرم آب ، 98/5 گرم انرژی ، 5/19 گرم نشاسته

320 میلی گرم کلسیم ، 5/3 میلی گرم ویتامین ب3

9/0 میلی گرم ویتامین ب ، 2/0 میلی گرم ویتامین ب1

2/54 گرم روغن اشباع نشده ، 770 میلی گرم پتاسیم

500 میلی گرم فسفر ،7/4 گرم آهن ، 6/18 گرم پروتئین

خواص مغز بادام

یکی از فواید مغز بادام  اینکه حاوی  ویتامین E می باشد که این ویتامین در دسته آنتی اکسیدان های محلول در چربی قرار دارد. این آنتی اکسیدان ها در بدن غشای سلولی تشکیل می دهند که سبب می شود ازسلول ها در برابر اکسیداتیو ها جلوگیری کند. مغز بادام بهترین منبع  ویتامین E  محسوب می شود، بطوریکه خوردن یک انس از آن 37% نیاز به این ویتامین را تامین می کند.

نکنه جالب اینکه  افزایش مصرف ویتامین E  با کاهش بیماری های قلبی ، آلزایمر و سرطان ارتباط مستقیمی دارد. منیزیم موجود در بادام بعنوان کنترل کننده قتد خون در فرآیند بدنی حساب می شود. مصرف 2 اونس بادام نیمی از منیزیم مورد نیاز بدن را تامین می کند.

25 تا 38 % از دیابت های نوع 2 به دلیل کمبود منیزیم در بدن اتفاق می افتد. با تامین این کمبود می توان سطح قند خون را کاهش داد و به بهبود کارکرد انسلین در بدن کمک کرد. “مصرف بادام” بعد از غذا به کاهش غلظت خون کمک می کند و به همین علت می تواند سطح قند خون را ثابت نگه دارد و مانع از بروز دیابت باشد. یکی دیگر از فواید مغز بادام این است که به دلیل داشتن چربی غیر اشباع به کاهش کلسترول و حتی جلوگیری از کلسترول خون کمک می کند.

مصرف مداوم مغز بادام به مرور سطح کلسترول بدن را کاهش می دهد.

فواید مغز بادام را در دوران بارداری فراموش نکنید

“مصرف مغز بادام “در دوران بارداری حتما توصیه می­ شود، خانم های باردار و آن دسته از خانم­هایی که قصد بارداری دارند، حتما بادام را در رژیم غذایی خود قرا دهند ، چرا که این مغز خوش­مزه به دلیل داشتن اسید فولیک در ساخت و محکم سازی سلول ها بسیار بسیار تاثیر و اهمیت دارد . به این دلیل که این ماده مهم به رشد نخاعی و همچنین مغز جنین کمک می­­­­کند.

معمولا خانم های بادار ماده کمکی اسید فولیک را در دوران  بارداری مصرف می­ کنند، در نتیجه می­ توان گفت” مصرف بادام “می تواند تامین کننده اسید فولیک باشد.این یکی از مهم ترین فواید بادام در درورن بارداری است.

نکته: شاید بسیاری از خانم های باردار از روغن بادام برای برطرف کردن ترک های شکم در این دوران استفاده کنند، ولی روغن بادام خاصیت کلاژن سازی قوی ندارد و به همین علت برای نرم شدن پوست می تواند از آن استفاده کنید. و مهم تر اینکه سعی کنید در دوران بارداری ازاین روغن استفاده نکنید چون اثرمستقیم بر پوست نوزاد دارد.

میزان آلرژی را افزایش می دهد. بغیر مصرف در دوران بارداری فواید روغن بادام در سلامت پوست و درمان برخی بیماری ها زیاد توصیه شده .

اما برای درمان یبوست بارداری مصرف خوراکی روغن بادام در بارداری مفید و تاثیر گذار است.

فواید مغز بادام
خواص مغز بادام

یکی از خواص مغز بادام تامین کننده انرژی بدن در طول روز

اگر به دنبال یک رژیم غذایی خوب و مفید و تاثیر و همچنین مکمل هستید ، مصرف و گنجاندن مصرف”مغز بادام” را در رژیم غذاییتان فراموش نکنید، به دلیل وجود مواد معدنی و مغذی همچون روی ، فلز ، فیبر و وجود چربی های غیر اشباع تاثیر زیادی در سوخت و ساز کربوهیدرات های بدن دارد.

و می­ تواند در این دوران یک تامین کننده عالی برای انرژی باشد و از ضعف بدن جلوگیری کند. بادام کربوهیدرات کم ولی در عوض فیبر و پروتئین زیادی دارد. وجود فیبر و پروتئین به افراد کمک می کند تا احساس سیری کنند، و درنتیجه کالری کمتری بواسطه خوردن جذب می کنند. با تهیه و مصرف خوراکی هایی که از بادام می توان درست کرد، مانند شیر بادام و حریره بادام نیز می توانید رژیم غذایی مناسبی برای خودتان ایجاد کنید.

مصرف حریره بادام تنها مختص دوران نوزادی نیست و با داشتم خواصی که دارد، برای هر سنی مناسب است مخصوصا برای جلوگیری آلزایمر در سالمندان و برای تامین انرژی برای افرادی که قصد دارند، رژیم غذایی برای کاهش وزن داشته باشند بسیار مفید است

به عنوان مثال

*** در یکی از آزمایشات انجام شده  قرار دادن “مصرف مغز بادام” به مقدار 84 گرم در روز در رژیم غذایی یک گروه، نسبت به گروهی که در رژیم غذایی آنها از بادام استفاده نشده بود تا 62% کاهش وزن را افرایش داده بود.

**** در آزمایش دیگری که بر روی  گروهی از خانم های خانه داری که قصد کاهش وزن مخصوصا کاهش چربی دور کمر داشتند، نیمی از این  گروه با “مصرف مغز بادام” زودتر توانسته بودند به کاهش وزن و رسیدن به وزن مورد نظر برسند.

نتیجه اینکه “بادام “با وجود چربی های غیر اشباعی  که دارد می تواند یک غذای مناسب برای کاهش وزن باشد.

و افرادی دچار پرخوری هستند می توانند از” مغز بادام “برای کاهش مصرف مواد غذایی و دریافت کمتر کالری استفاده کنند.

یکی از خواص مغز بادام اگر دچار گرفتگی عضلات می­ شوید بادام را مصرف کنید

منیزیم از جمله موادی است که در بدن به بهبود گردش اکسیژن و گردش خون در بدن کمک می­کند.

یکی دیگر از فواید مغز بادام این است که مصرف آن به دلیل داشتن منیزیم، یک موثر و کمک دهنده در بهبود جریان خون بدن می­شود.

می توان گفت منیزیم موجود در آن حتی بیشتر از اسفناج می­ باشد .

از طرفی پتاسیم از انقباض عضلات جلوگیری می­ کند و در به تعادل رسیدن جریان اعصاب و

فشار خون و بهبود عملکرد قلب کمک می­ کند مصرف بادام به دلیل دارا بودن پتاسیم می­ تواند،

در بهبود عملکرد قلب و جریان خون موثر باشد و از گرفتگی عضلات جلوگیری می­ کند .

این مقاله را نیز بخوانید: پنج تا از فواید بادام که لازم است بدانید

در نتیجه : بادام با وجود مواد معدنی و مغذی فراوانی که در خود دارد می تواند یک غذای مناسب براس هر گروه سنی باشد. اگر دنبال کاهش کلسترول و بهبود دیابت و یا کاهش وزن هستید می تواند مصرف مغز بادام را در رژیم غذاییتان قرار دهید. نکته مهم اینکه مصرف خوراکی های طبیعی مثل بادام می تواند خیلی بهتر در بهبود عملکرد مشکلات و بیماری هایی که می توانید از طریق آن اثر بگذارد.

به یاد داشته باشید تازه چین عرضه کننده مستقیم خشکبار با حداقل واسطه و با ضمانت بازگشت می باشد . و شما می توانید از صفحه فروشگاه محصولات ما را خریداری کنید . همچنین می توانید با تماس مستقیم با شماره های دفتر تازه چین خدمات خرید را تلفنی دریافت کنید . 

3 دیدگاه

  1. سولماز مرداد 17, 1398 پاسخ

    مغز بادام برای رژیم اگه مصرف بشه بهتره صبح ها باشه و قبل از غذا باشه تا حس سیری داشته باشیم

    • حسن موحد مرداد 18, 1398 پاسخ

      در این مورد اطلاع خاصی ندارم .

  2. الهام مرداد 21, 1398 پاسخ

    مغز بادام برای رژیم خیلی خوبه
    شاید باور نکنید ولی با خوردن مغز بادام خیلی زود تر و بهتر از داروها و مکمل میتونید نتیجه بگیرید
    چربی دور شکم رو از بین می بره فکر نمیکردم ولی شد

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.