پوست گردو برای چی خوبه
۱
پوست گردو برا چی خوبه
کیفیت و تازگی محصولات تازه‌چین را دست کم نگیرید!
همین امروز فرصت دارید تا با ثبت نام در تازه‌چین از کد تخفیف اولین خرید محصولات با کیفیت تازه‌چین برخوردار شوید!
ثبت نام و دریافت تخفیف

شده تا به حال از خودتون بپیرسید که پوست گردو برا چی خوبه؟ اصلاً پوست سبز گردو مگه به دردی هم می خوره؟ متأسفانه اکثر مردم با کاربردهای این پوست سبز آشنا نیستند و بعد از جدا کردن پوست سبز گردو اون رو دور می ریزند. اما خاصیتهایی داره که تو این مقاله چند موردش را براتون توضیح دادیم. با ما همراه باشید.

پوست گردو برا چی خوبه ؟

با پوست سبز گردو همیشه موهایتان مشکی و دندان هایتان سفید می ماند. گردو و خواص آن را همه ما میدانیم، اما جدا از اینکه خود گردو ویژگی و فوایدی زیادی دارد پوست گردو، برگ درخت گردو و حتی چوب آن نیز خواص درمانی و زیبایی دارند.

در همین ابتدا بصورت مختصر توضیح میدهیم گه پوست گردو برا چی خوبه و چرا از اون استفاده می کنند. یکی از روش هایی که دندان ها را می شود با آن سفید و تمیز نگهداشت استفاده از پوست گردو است، و یا درست کردن رنگ های طبیعی با پوست گردو هم میتواند به جوان سازی موها کمک کند و هم اینکه می تواند مانع سفید شدن موها شود، حتی اگر بدنبال به لایه بدار طبیعی برای پوستتان هستید پوست گردو را برای اینکار فراموش نکنید.

همچنین بخوانید: کاشت گردو در گلدان

در ادامه نحوه چگونگی استفاده از پوست گردو را برای درمان و زیبایی توضیح میدهیم.

چطور با پوست گردو دندان را جرم گیری کنیم؟

اگر دنبال راهی برای رفع زردی دندان م جرم گیری آن هستید با پوست گردو به راحتی این کار امکان پذیر هست. استفاده دیگر از پوست گردو برای رفع عفونت و بوی بد دهان است. اگر پوست سبز گردو را چند بار در هفته به لثه هایتان بمالید به دلیل اینکه پوست گردو با این کار سبب تغییر ph  دهان می شود،

و به همین دلیل ازعفونتی شدن دهان جلوگیری می کند، پیشگیری از عفونت دهان به پیشگیری از ابتلا به سرطان دهان و دندان کمک می کند. اما چطور از پوست سبز گردو برای سفید کردن و جرم گیری دندان استفاده کنیم ؟

پوست گردو برا چی خوبه

سفید کردن دندان با پوست گردو در 5 دقیقه

اولین جواب به سوال اینکه پوست گردو برا چی خوبه به استفاده از آن درباره دندان های شما برمی گردد. پوست سبز گردو به دلیل تغییر ph  دهان تاثیر زیادی دارد و برای همین استفاده از آن می تواند باعث رفع  زردی و جرم گیری دندان ها می شود.

در ادامه روش چگونه استفاده کردن از پوست گردو برای رفع زردی دندان را به شما آموزش میدهیم.

اول گردو یا پوست سبز تازه  تهیه کنید یا اگر امکانش بود فقط پوست سبز گردو را تهیه کنید، بعد از اینکه پوست تازه از گردو جدا کردید، روی دندان هایتان بکشید، بصورتی که کاملا روی تمام قسمت های دندان های شما تاثیر بگذارد.  این کار را تا 2 دقیقه انجام دهید، فقط باید حواستان باشد که پوست گردو به لب های شما اصلا برخورد نکند، چون بخاطر داشتن ترکیبات با قدرت لب شما را دچار سوختگی و باعث زخم شدن و سوختگی آن ها می شود.

پوست گردو بهترین لایه بردار طبیعی پوست

یک جواب دیگه برای سوال پوست گردو برا چی خوبه اینجاست: اگر می خواهید یک روش طبیعی و موثر برای لایه برداری و سفید شدن پوستتان و همچنین از بین بردن سلول های مرده را امتحان کنید. فقط یکبار از پوست گردو( البته پوست محکمی که مغز گردو در آن است)  برای اینکار استفاده کنید، برای استفاده بهتر است پوست گردو آسیاب شده را تهیه کنید و مقداری از آن را با ماسک های لایه بردار مخلوط کنید، این کار به جذب بهتر ماسک ها روی صورتتان تاثیر زیادی دارد. این هم یک دلیل دیگر به سوال پوست گردو برا چی خوبه ؟

پوست گردو برا چی خوبه

با پوست گردو رنگ طبیعی بسازید

پاسخ بعدی به سوال پوست گردو برا چی خوبه ؟ استفاده ار پوست گردو برای تهیه رنگ طبیعی مو است.

حتما اگر به پوست سبز گردو دست زده باشی تجربه سیاه شدن انگشتان و کف دست برایتان پیش آمده این ویژگی به دلیل وجود ماده ایی بنام ژوگلون در آن است. به همین دلیل پوست گردو در تیره کردن موها و رفع سفیدی موثر است.

خب حالا چند روش رفع سفیدی مو و حتی ایجاد رنگ هایی مثل قهوه ایی تیره و روشن را یرای شما توضیح میدهیم. ول اینکه چطور موهای سفید را مشکی کنیم:

بهتر است مقداری پوست سبز تازه گردو و یا  پودر پوست خشک شده را مدت نیم ساعت درون آب بجوشانیم و بعد بگذاریم تا خنک شود حالا مقداری پنبه را با مایع خیس کنید و به سرتان (قسمت هایی که موها سفید هستند) مالید. توصیه می کنیم همیشه مقداری  از این پودرها را در خانه داشته باشید تا هر وقت سفیدی موها معلوم شد، همین روش را برای رفع آن استفاده کنید و بعد آن از رنگ طبیعی برای موهایتان استفاده کنید.

درست کردن 4 رنگ مو طبیعی با پوست گردو

روش تهیه رنگ م قهوه ای تیره:

1: مقداری پوست گردو را پودر کنید و یا از عطاری پودر شده آن را تهیه کنید بعد آن را با یک قاشق چای خوری روغن طبیعی و مقداری آب داغ مخلوط کنید. حالا این ماده خمیر مانند را نیم ساعات روی موهایتان ماساژ دهید بطوری که به تمام قسمت های سر و موهای شما برسد.

پوست گردو برا چی خوبه

بعد از این مدت موهایتان را با آب گرم بشویید توجه داشته باشید برای رفع شوره سر و موخوره نیز استفاده از پوست گردو موثر است.

2: مقداری پود پوست گردو و پودر زاج و حنا را با آب گرم و روغن طبیعی مخلوط کنید. حالا ماده خمیری را نیم ساعت تا چهل دقیقه روی موهایتان کاملا ماساژ دهید و بعد از ماساژ دادن روی موها سرتان را با آب گرم بشویید.

تا اینجا شاید تا حدی متوجه شده باشید که پوست گردو برا چی خوبه . حالا ادامه مقاله رو هم بخونید تا اطلاعات بیشتری به دست بیارید.

 روش تهیه رنگ مو قهوه ای روشن

1:  یک قاشق غذا خوری زاج و دو تا قاشق غذاخوری پود پوست گردو و دو تا قاشق غذا خوری برنج به همراه دو تا زرده تخم مرغ را باهم مخلوط کنید. این ماده خمیری را دقیقا یک ساعت به موهایتان ماساژ دهید و بعد با آب ولرم آن را از سرتان بشویید.

2:  روش دیگر اینکه پوست تازه گردو خوب بکوبید و با 4 تا 5 لیوان آب مخلوط کنید و روی اجاق بگذارید تا به جوش برسد. اجازه بدهید تا مایه درون ظرف در مدت جوشیدن به نصف مقدار قبلی برسد. بعد مایع را در مکانی قرار دهید تا خنک شود و حالا آن را روی موهایتان مانند حالت مصرف شامپو تا نیم ساعت قرار دهید و در آخر با آب ولرم موهایتان را بشویید.

گردو ی با کیفیت

روش تهیه رنگ مو قهوه ای خیلی روشن

در این روش سه غذا خوری  قاشق پودر قهوه با دو قاشق غذا خوری پور پوست گردو و دو قاشق غذا خوری حنا و دو قاشق غذا خوری وسمه را  با مقداری آب مناسب در یک ظرف مخلوط کنید، سپس آن را مدت دو ساعت روی موهایتان بگذارید و در آخر با آب گرم بشویید.

چند مورد جالب در باره خاصیت درمانی برگ و پوست گردو

در طب سنتی از برگ و پوست گردو استفاده زیادی برای درمان بیماری ها می شد. یکی از موارد استفاده از برگ گردو برای درمان اسهال است ، فقط 2 گرم برگ گردو را به صورت جوشانده دم کنید. و بعد از سرد شدن آن را از صافی رد کنید و مایع رد شده از صافی را سه روز مصرف کنید بعد از این مدت هم مشکل اسهال رفع می شود، و همچنین برای در مان بیماری های پوستی مفید است. ر پایان برای شما بصورت موردی بیان می کنیم که پوست گردو برا چی خوبه ؟

همچنین بخوانید: 5 دلیل خوب برای خوردن گردو

8مورد از خواص برگ گردو

  • کمک به کاهش قند
  • ضد قارچ و ویروس
  • کمک به هضم و ادرار آور
  • کمک به جلوگیری از خونریزی
  • یک عفونی کننده طبیعی و ضد ورم
  • موثر در درمان تبخال
  • کمک به افزایش قوای جنسی
  • سبب دور شدن حشرات از محیط می شود

16 خواص درمانی موثر در پوست سبز گردو

در بالا تووضیح دادیم که پوست گردو برا چی خوبه و در این قسمت چند خاصیت درمانی اون رو توضیح میدیم.

  • مناسب برای تصفیه خون
  • مصرف بصورت جوشانده برای از بین بردن انگل ها
  • جویدن آن سبب ساکت شدن درد دندان می شود.
  • برای درمان رماتیسم و نقرص بصورت ضماد مصرف می شود.
  • شستشو مجاری موضعی برای درمان سوزش و عفونی با استفاده از جوشانده آن
  • استفاده از جوشانده برای رفع جوش های عصبی
  • درمان ورم سینه و خشک شدن شیر( اگر حیوانات شیره آن را بخورند شیرشان خشک می شود)
  • کمک به رفع سردرد بصورت جوشانده
  • استفاده بصورت جوشانده برای درمان و تقویت معده
  • ضد عفونی کننده لثه و دهان

۱ دیدگاه

  1. فاطمه صادقی شهریور 27, 1402 پاسخ

    سلام…
    در مورد گردو مطالب عالی بود.
    سپاس🙏

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.