خواص بادام و ویژگی های آن
6
خواص بادام

 خواص بادام و ویژگی های آن بسیار متنوع است یکی از این خواص که در همین ابتدا به آن اشاره­  می­ کنیم میزان پروتئین موجود در بادام است که با میزان پروتئین موجود در یک عدد تخم مرغ برابر است، پس بادام می تواند یکی از جایگزین مناسب مصرف تخم مرغ برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن باشد. از مهم ترین خواص بادام وجود مواد مغذی و ضروری برای بدن  است که به مقدار زیاد در خود دارد.

روغن بادام برای مو بسیار مفید است. در اینجا بخوانید

خواص بادام و ویژگی درمانی آن

مصرف بادام به دلیل داشتن کلسیم، پتاسیم، چربی مفید غیر اشباع و …. می تواند به سلامت بدن بسیار کمک کند، به همین دلیل می­شود از بادام برای درمان برخی بیماری ها نیز بهره برد. از جمله خواص درمانی آن می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاثیر زیاد در کاهش فشار خون
  • موثر قوی برای رشد و براق شدن موها
  • عالی برای تقویت بینایی
  • کمک به رفع چین و چروک های صورت

خواص بادام مرغوب برای سلامت قلب

بادام مرغوب  غنی از پروتئین، چربی های غیر اشباع و همچنین وجود پتاسیم است، همین امر به حفظ کنترل چربی قلب بسیار کمک می­کند­. پس حتما با مصرف بادام مرغوب سلامت قلب خودتان را بیمه کنید. بادام مقدار زیادی اسید آمینه آرجینین دارد که وجود این ماده سبب آرامش عروق قلبی می شود و به همین دلیل در بهبود گردش خون خیلی موثر است.

یکی از مشکلات قلبی به دلیل وجود چاقی افراد است، مصرف بادام به کنترل وزن و داشتن وزن مناسب کمک می کند و وضعیت قلبی و عروقی را بهبود می بخشد. نکته جالب: مصرف بادام نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه از بازگشت مجدد اضافه وزن جلوگیری می کند.

یکی از خواص بادام این است که چربی موجود در بادام مانند چربی زیتون است، به دلیل همین خاصیت مشابه پزشکان مصرف آن را توصیه می کنند. مصرف بادام در کاهش کلسترول موثر بدن خیلی موثر است و همین امرخطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

خواص بادام

خواص بادام سنگی (بادام مرغوب سنگی)

بادام مرغوب سنگی پوست سفت و محکم دارد برای استفاده از مغز این بادام حتماباید پوست آن را بشکنید، دقت کنید پوست این بادام با دندان شکسته نمیشود. این نوع بادام برای درمان تنگی نفس و رفع سرفه استفاده میشود، بادام مرغوب سنگی بوداده برای درمان زخم معده بسیار مفید اگر مشکل درد معده دارید یامبتلا به مشکل زخم معده ویبوست هستید، مطمئن باشید از خواص بادام سنگی خوردن چند عدد بادام مرغوب سنگی حتما در بهبود سلامت شما تاثیر گذار است.

بادام را برای مصرف با پوست بخورید، بعضی افراد پوست نازک قهوه ایی رنگ بادام را موقع خوردن از مغز جدا می کنند، غافل از اینکه پوستی که جدا می کنند، دارای  مقدار زیادی مواد مفید و آنتی اکسیدان است.

 فواید مصرف بادام برای کودکان

بادام مرغوب به دلیل وجود غنی از  ویتامینE  و همچنین چربی های غیر اشباع مفید، برای رشد کودکان بسیار مفید فایده بوده، و به دلیل داشتن موادی غنی بنام بتاکاروتن که یک آنتی اکسیدان قوی بعنوان یکی از خواص بادام محسوب می شود. در افزایش ایمنی بدن کودکان خیلی موثر است، بادام  حاوی مقداری زیاد فسفر است، میدانیم که این ماده مفید برای رشد و تقویت استخوانها و بهبود کارایی مغز بسیار ضروری بنابراین خوردن روزانه 5عدد بادام مرغوب برای کودکان، تمام نیازهای آنها را به مواد مغذی  ذکر شده فراهم می کندمیتوانید برای تامین نیاز کودکان خود بادام مرغوب  را تهیه و در در رژیم غذایی آنها قرار دهید.

شیر بادام یکی از نوشدنی هایی است که می توان آن را در خانه تهیه و برای مصرف کودکان استفاده کرد. خواص شیر بادام تقریبا به اندازه شیر گاو است و مصرف بادام در کودکان سبب افزایش انرژی می شود، قرار دادن این خشکبار مغذی در رژیم غذایی کودکان به افزایش سطح انرژی انها کمک کرده و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

خوردن شیر بادام و عسل را هم فراموش نکنید!

بادام را برای پیشگیری سرطان مصرف کنید

هر 100 گرم بادام دارای 20گرم پروتئین و240 میلی­گرم کلسیم است، همچنین بادام به دلیل داشتن فیبر در خود می­تواند در کمک و بهبودی سرطان روده بزرگ موثر باشد. جالب است بدانیداز دیگر خواص بادام  وجود اسید فولیک بادام در پیشگیری از سرطان دهانه رحم بسیار موثر است.

بادام حاوی مقدار زیادی فیبر است، زمانی که فیبر ار مصرف ماده غذایی وارد بدن می شود با حرکتی که در سیستم گوارشی دارد باعث تمیز شدن و تصویه آن می شود و سموم بدن را از بین می برد. بنابراین مصرف مواد غذایی که حاوی فیبر بالایی باشند، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند.

بادام  به مقدار زیادی حاوی دو ماده مهم فیتوکمیکال و فلاونوئید است که این دو ماده باعث جلوگیری از رشد سلول های سرطانی می شوند. استفاده و مصرف بادام سبب بهبود حرکت مواد غذایی می شود و از اینکه در قسمتی از روده تجمع مواد غذایی ایجاد بشود، جلوگیری می کند.

به همین دلیل کمک به بهبود حرکت و عدم تجمع مواد غذایی باعث پیشگیری سرطان روده می شود.

آتنی اکسیدان­ها در بادام شما را جوان نگه­ می­دارد

یکی ار خواص بادام وجود آنتی اکسیدان می باشد که یک محافظ قوی در برابر استرس­اکسیداتیو که ماده مخربی در بدن است به شمار می رود. و سبب تخریب مولکول های سلول­­های بدن و همچنین منجر به بروز سرطان و پیشرفت سال­خوردگی می شود است. بنابراین مصرف بادام که سرشار از آنتی­ اکسیدان است،بر ای حفظ جوان ماندن و سلامتی بدن موثر است.

از آنتی اکسیدان های قوی موادی بنام بتاکاروتن و سلنیوم هستند و بادام یکی از منبع های قوی برای سلنیوم است، که سرشار از املاح معدنی و مواد ضروری برای بدن است. سلنیوم از آن دسته آنتی اکسیدان هایی است که روند پیری را کند می کند. زیرا پیری به دلیل از بین رفتن سلول های سالم بدن توسط رادیکال ها آزاد اتفاق می افتد. وجود آنتی اکسیدان قوی این روند پیری را کاهش میدهد که مصرف بادام می تواند یکی از بهترین راه های تامین آن باشد و از ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری می کند.

6 دیدگاه

  1. a@gmail.com تیر 13, 1398 پاسخ

    بهرین قیمت بادام چقدر هست؟؟

  2. مریم تیر 13, 1398 پاسخ

    بادام عجب خواص هایی داره

  3. زهرا تیر 13, 1398 پاسخ

    خواص بادام چقدر زیاده ها

  4. بهنام اشور تیر 15, 1398 پاسخ

    خواص بادام خیلی بشتر هست طب سنتی زیاد از بادام استفاده می کنه

  5. هستی تیر 28, 1398 پاسخ

    سلام
    شیر بادام رو چطوری باید درست کنیم> برای شیر بادام باید از نوع خاصی استفاده کنیم

  6. توران ادب مرداد 6, 1398 پاسخ

    سلام
    یکی از مهمترین خواص بادام که میشه الان ازش گفت اینه که استفاده برای رژیم لاغری بخاطر اینکه بادام و کلا خشکبار رو میشه با مقدار کم استفاده کرد و به دلیل اون انرژی زیادی که دارن جلو گرسنگی رو میگیرن دقیقا برعکس غذا های آماده که پرحجم و معده رو پر می کنن ولی میزان گرسنگی رو بالا می برن

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.